[artinfo] Szkéné Színház hírlevel

halasztam halasztam halasztam@hotmail.com
Thu, 01 Feb 2001 21:33:00 +0100

Kedves Barátunk !

Köszöntjük a Szkéné Színház első e-mail hírlevelében! Színházunk havi
műsorfüzete mellett ebben a formában is szeretnénk felhívni figyelmét
programjainkra. Kérjük, amennyiben bővebb, ingyenes tájékoztatást kér,
küldje el címét a halasztam@freemail.hu-ra, vagy jelezze a színház
telefonszámain (463 10 46, 463 24 51). A Szkénének a Műegyetem épületében
található titkárságán (Műegyetem rkp. 3. I. emelet 52.) is szívesen látjuk,
itt személyesen is fogadjuk jegyrendelését és szívesen adunk bővebb
felvilágosítást.

Február 1-én bemutató előadást láthatnak színpadunkon. Dulay László, fiatal
kora ellenére komoly szakmai múlttal rendelkező rendezőnek Esterházy Péter
Egy nő című alkotásából készült adaptációját 2-3-án is megtekinthetik az
Árkádia Színház társulatának előadásában.

Az örmény származású Yengibarian Dávidnak, a hazája és Kelet-Európa népei
zenéjét speciális felfogásban adaptáló és előadó fiatal zenésznek
együttesével tartott estjét láthatják február 4-én.

6-7-8-án, hosszabb szünet után ismét láthatják Kövesdi László rendezésében
a tavalyi Zsidó Kulturális Fesztiválon a Radnóti Színházban bemutatott,
Dibuk című előadást. Az orosz-zsidó drámairodalom talán legkiemelkedőbb
műve egyfajta hászid Rómeó és Júlia történet. Hősei reménytelennek tűnő
harcba szállnak az ember feletti erőkkel. Shalom An-Ski művének misztikus,
varázsos világát Ruszt József egy évtizeddel ezelőtti rendezése óta most
láthatjuk viszont újból magyar színpadon.

A Deák Tamás színész-rendező által színpadra állított Káin és Ábel a Thália
Stúdió után most a Szkéné Színházban látható, 13-14-én.

Február 20-21-én a KompMánia Társulat Romance avagy kétségbeesetten keresem
Idillt című táncelőadását tekinthetik meg. A Csabai Attila koreográfus és
Ladjánszki Márta koreográfus-munkatárs által jegyzett előadás a 2000-es
Alternatív Színházi Szemlén a Főváros Díját nyerte el, a veszprémi Országos
Kortárs Táncművészeti Találkozón pedig a zsűri különdíját és a közönségdíjat.

Február 23-, 25- és 27-én Pintér Béla író-rendező legújabb munkáját, A
Sehova kapuját tekinthetik meg. Pintér, aki (a Szkénében rendszeresen, így
februárban is látható) Népi rablét és Kórház, Bakony című rendezéseivel
1999-ben és 2000-ben egyaránt elnyerte az Alternatív Színházi Szemle
fődíját és a legjobb alternatív színházi előadást jutalmazó Kritikusok
Díját, talányos gondolatokat bocsát legújabb munkája elé:

"A sehova kapuját akkor léped át, amikor úgy érzed, hogy nem kell tovább
tapogatóznod a fal mentén, minden kérdésedre választ kapsz és boldog
lehetsz a földön.

A sehova azonban csak egy buta és kegyetlen szürke köd. Elhályogosítja a
szemedet és eltompítja az agyadat. Végül minden zsigeredbe beeszi magát és
soha többé nem ereszt el."

"A sehova kapuja ma a legjobb, úgynevezett mai magyar darab Pesten" írta
Pintér rendezéséről Molnár Gál Péter a Népszabadságban. " A sehova kapuja
grandiózus álművészkedések idején mer pöffeteg nagyképűség nélkül
közvetlen, drasztikus és vulgáris lenni, színészben fogalmazni, s a hiúság
vásárát (benne önmagát) iróniával szemlélni." így Koltai Tamás az Élet és
Irodalomban.

"Jó látni, hogy a mindinkább elüzletesedő lelkű csepűrágók között akadnak
még olyanok, akik Shakespeare-rel szólva semmiért, egy hekubáért csinálnak,
lelkesedésből, jó színházat" jegyezte meg a Magyar Hírlapban Bóta Gábor a
Magyar Hírlapban A sehova kapujáról írott kritikájában.

Pintér Béla két korábbi művét is megtekinthetik februárban a Szkénében:
9-11-én a Kórház Bakony, majd 15-17-én a Népi rablét kerül színpadra.

Köszönjük figyelmét és reméljük, mielőbb vendégünk lesz a Műegyetem
épületének II. emeletén található Szkéné Színházban, a legrégebbi eredeti
helyén működő budapesti alternatív játszóhelyen. Jegyrendelését a színház
titkárságán személyesen, vagy a korábban megadott telefonszámokon fogadjuk.
Javaslatait, kérdéseit az e-mail címen várjuk. Kérjük, segítse munkánkat
barátai, ismerősei e-mail címének elküldésével!

Regős János                             Halász Tamás
igazgató                                sajtóasszisztens