[artinfo] MEGHÍVÓ / INVITATION_ NFT_MAMŰ_2022.12.02. -19.00
MAMŰ Társaság
mamusociety at gmail.com
Mon Nov 28 06:12:28 CET 2022
NFT
2022.12.02. – 12.23.
KIÁLLÍTÓ MŰVÉSZEK / EXHIBITING ARTISTS:
BARABÁSI Albert László / BORSI Flóra / CSIZIK Balázs / JANOSOV Milán /
KristofLab
KURÁTOR / CURATOR: KristofLab
MEGNYITÓ / OPENING:
2022. december 2. 19:00 / 2 December 2022, 7pm
MEGNYITJA / OPENING BY:
BOROS Lilla muzeológus / museologist
//
EVENT: https://www.facebook.com/events/700872191250711
//
A Non Fungible Token (NFT) a crypto valuták megjelenésével egyidejűleg
keletkezett, amikor Mike Winkelmann (beeple) 2021-ben Everydays: the First
5000 Days című munkája 69 millió dollárért került kalapács alá a Christie's
márciusi aukcióján, akkor indult meg a lavina. Winkelmann egyből a harmadik
élő legdrágább művésszé vált. Az eddig névtelen NFT, amivel például akár
CryptoPunks 24x24 pixeles kis figurákat is lehet vásárolni, ezek után
megkezdte ámokfutását, felkavarva a művészeti szcénát.
Az NFT lehetőséget adott a digitális művészet értékesítésre, így akár
tekinthetünk rá úgy, mint a 21 század könyvnyomtatására, amivel most nem a
Bibliát, de például a Nyamnyam cat-et akárki a világon megveheti. Ezek után
bárki, bármennyi példányban létrehozhatja és értékesítheti saját digitális
művét, úgy hogy a vásárló egyediség utáni és birtoklási vágyát kitudja
elégíteni. Ez a jelenség felidézheti bennünk a híres Banán esetét is,
amellyel tulajdonképpen nem a műtárgyat, hanem csak annak birtoklását
vehette meg a vásárló, ugyanis banánból bármikor vehet újat és pótolhatja
azt, ha elrohadna.
A kiállított művek fizikai és virtuális valóságban léteznek, az alkotóktól
egy-egy NFT és kézzelfogható eredeti alkotás látható. Kétségkívül a 21
század vesszőparipája a virtuális valóság, a digitális világban létező
műalkotások megjelenése nem meglepő tehát. Fontos kérdéseket vet fel, hogy
a tapasztalt valóságunk miként is létezik, megszokott fizikai valóságunk
100 év múlva mennyire fog avíttnak tűnni? Akár az akadémikus művészeti
képzés a mai szemmel nézve. Folyamatos változásban élünk mely talán most
gyorsabb, mint valaha. 10 év alatt válik elavulttá az akkori csúcs
technológia és pár év alatt megváltoztathatja életünket egy eszköz, mint az
okostelefon, ami nélkül már alapvető tevékenységeink válhatnak
megoldhatatlanná egy az okos eszközök világában szocializálódott generáció
szemszögéből nézve. Jelenlétünk az online világban annyira fontos, hogy aki
ezt kiiktatja, már-már olyan mintha egy önkéntes remete életre adná a fejét.
//
The Non Fungible Token (NFT) emerged at the same time as cryptocurrencies,
when Mike Winkelmann's (beeple) Everydays: the First 5000 Days 2021 went
under the hammer for $69 million at Christie's auction in March 2021, and
the avalanche was set in motion. Winkelmann instantly became the third most
expensive artist alive. The hitherto anonymous NFT, which can be used to
buy small 24x24 pixel CryptoPunks figurines, for example, went on a
rampage, shaking up the art scene.
The NFT has given digital art the opportunity to be marketed, so we might
as well think of it as the book printing of the 21st century, which now can
be used to buy not the Bible but, for example, the Nyamnyam cat by anyone
in the world. Anyone can then create and sell their own digital art in any
number of copies to satisfy the customer's desire for uniqueness and
ownership. This phenomenon may also remind us of the famous Banana with
which
the customer did not actually buy the work of art, but only the possession
of it, since he could always buy a new banana and replace it when it rotted.
The works on display exist in physical and virtual reality, with one NFT
and a tangible original work by each of the creators. Virtual reality is
undoubtedly the staple of the 21st century, so the emergence of artworks in
the digital world is not surprising. It raises important questions about
how our experienced reality exists, how outdated will our familiar physical
reality seem in 100 years' time? Like academic art education seen through
the eyes of today. We are living in a constant state of change, perhaps
faster now than ever before. In 10 years the then cutting-edge technology
will become obsolete and in a few years a device like the smartphone can
change our lives, without which our basic activities may become impossible
from the perspective of a generation socialised in the world of smart
devices. Our presence in the online world is so important that anyone who
disables it is almost like a volunteer hermit giving his or her life.
//
MEGTEKINTHETŐ / ON VIEW:
2022. december 23-ig, szerda, csütörtök, péntek 15-18 óra között /
until 23 December 2022, Wednesday, Thursday, Friday from 3pm to 6pm
//
HELYSZÍN / VENUE:
MAMŰ Galéria / Gallery, H 1071 Budapest, Damjanich u. 39.
(bejárat a Murányi utcából / entrance from Murányi str.)
//
Alkotók munkásságának online elérhetőségei
https://barabasi.com/
https://floraborsi.com/
https://balazscsizik.com/
https://www.janosov.com/
https://kristoflab.com/
//
mamu.hu
facebook.com/mamu.tarsasag
instagram.com/mamu_society
//
Támogatók / Supported by:
Nemzeti Kulturális Alap
Magyar Művészeti Akadémia
Budapest VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata
//
#mamu #mamuunderground #mamusociety #underground #contemporary
#contemporaryart #mamugaleria #mamugallery #exhibitionopening #exhibition
#art #budapestunderground #alternativeart #artistrunspace #artistinitiative
#fineart #hungarianart #kristoflab #borsiflora #barabasilab #csizikbalazs
#milanjanosov #nft
--
--
MAMŰ Társaság / MAMŰ Society
1071 Budapest, Damjanich u. 39.
mamusociety at gmail.com
+36-30-998-47-17
www.mamu.hu
More information about the Artinfo
mailing list