[artinfo] Értetlenül állok a történtek előtt

Kristóf Kovács kovacsbigkristof at gmail.com
Fri Dec 17 19:15:08 CET 2021

Kedves D17 Galéria,
Kedves Kaposi Dorka,

Felfoghatatlan számomra, hogy
hogyan fordulhat elő
ilyen szintű
szakmaiatlan, megalázó bánásmód
egy fővárosi kulturális intézményben,
mint ami ma engem ért a D17 galéria eseményén.

A Budapest Street Archæology című kiállítás
finisszázzsal egybekötött katalógus bemutatóján,
egy teljesen
átlagos személy
mint egy hétköznapi érdeklődő ember
voltam a jelen.

Ennek ellenére elsőnek Kaposi Dorka
- az intézmény vezetője -
kérte számon rajtam a kiállítással kapcsolatosan
az Artkartell
<http://artkartell.hu/component/k2/424-neked-nem-kell-igy-jarnod-ha-nem-tudsz-igy-menni>kulturális
magazin weboldalán
megjelenő kritikámban,
megfogalmazott véleményemet.
- elsőnek diszkréten,
apróbb utalásokkal
majd
konkrét elemek kiemelve,
azokat szóvá tevésével.

Miután többször említettem az intézmény vezetőnek,
hogy én nem a cikkem kapcsán jöttem az eseményre.
Megkérdezte, hogy a beszélgetés végén bemutathat-e
a kiállítás kurátorának.
Természetesen nem ellenkeztem, de
nyomatékosítottam, hogy nem szeretnék a cikkemről beszélni.

Én egy egyszerű látógatóként jöttem az eseményre.

Ennek ellenére a beszélgetés után
Zsigó Bianka kurátor
folytatta a cikkemmel kapcsolatos,
már már személyeskedő pellengérre állítást, számonkérést.
Amivel elkergetett az eseményről.

Egyszerűen felháborítónak tartom
ezt a fajta személyeskedést
és szakmaiatlanságot!

Csak reménykedni tudok abban,
hogy ez máskor mással nem fog előfordulni.

Én csupán
egy kritikában
<http://artkartell.hu/component/k2/424-neked-nem-kell-igy-jarnod-ha-nem-tudsz-igy-menni>
megfogalmaztam
a kiállítással kapcsolatos nézeteimet.
- azt gondolom
lehet az én írásomról is lehet vitatkozni,
de alapvetően a cikk, kritika
írása egy teljesen szabályos és legitim dolog.
(vagy legalábbis annak kellene lennie)

best

Kovács Kristóf
(Sajnos Gergely),