[artinfo] A Social Design Cookbook közösségi finanszírozási kampányt indít

Vanda Sárai saraivanda at gmail.com
Thu Oct 18 16:47:06 CEST 2018


*A társadalmi együttműködéseket forradalmasító Social Design Cookbook
közösségi finanszírozási kampányt indít*

Budapest, Magyarország (2018. október 18.)

A Social Design Cookbook projekt, amely finn, holland és magyar kutatók
illetve designerek együttműködéséből azzal a céllal jött létre, hogy
feltárja, mi szükséges egy sikeres társadalmi kezdeményezés
megtervezéséhez. A könyv, amely recepteket kíván biztosítani társadalmi
együttműködésekhez, közösségi finanszírozó kampányt indít
<http://mesenaatti.me/socialdesigncookbook> a legnagyobb finn közösségi
finanszírozó platformon, a Mesenaattin.

A könyv 18 olyan, nemzetközileg is ismert társadalmi együttműködési
formátumot mutat be mint a Critical Mass, Múzeumok Éjszakája, Pecha Kucha
Night, Restaurant Day vagy a Panaszkórus, amelyek nemcsak a saját lokális
közösségükben lettek sikeresek, de más helyszíneken és kontextusokban is
lemásolhatóvá váltak.

A könyv emellett bemutatja a Social Design Canvast, egy olyan új tervezési
eszközt, amely segít elemezni és megtervezni társadalmi rendszerek,
folyamatok és szerveződések új formáit. A Social Design Canvas a Business
Model Canvas közösségi és non-profit megfelelője. Az alkotók a canvast több
mint 200 résztvevő közreműködésével hozták létre és tesztelték olyan
eseményeken mint a genfi Lift Conference, a weimari Digital Bauhaus, a
gdanski Personal Democracy Forum, a Democracy International Happening,
illetve a budapesti OFF Biennálé és a Brain Bar.

A szerzők szerint az intézmények, amelyek ma rendelkezésünkre állnak, hogy
a demokrácia részesei legyünk – nemzeti választások, népszavazások,
tüntetések – meglehetősen limitáltak és idejétmúltak. Ahogy Kevin
Schawinski, a Galaxy Zoo egyik alapítója fogalmaz a Social Design
Cookbookban*: “Mi a demokrácia, ha nem a politikai folyamatok kiszervezése
a tömegeknek?”*

*“Elő kell segítenünk ezt a kiszervezést, a célunk ezzel a könyvvel pedig
az, hogy inspiráljuk és segítsük az olvasókat, hogy képesek legyenek
társadalmi kezdeményezéseket szervezni olyan kulturális, szociális,
politikai vagy közösségi ügyekkel kapcsolatosan, amelyek fontosak a
számukra”* - mondta el Bujdosó Attila, a könyv szerkesztője.

A Social Design Cookbook mindenkinek szól, aki lebilincselő és inspiráló
történeteket akar olvasni arról, hogyan tudják társadalmi együttműködések
formái átalakítani rengeteg polgár életét Tokiótól Buenos Airesig, San
Franciscótól Barcelonáig vagy akár Budapesttől Helsinkiig. A könyv kötelező
olvasmány minden közéleti aktivistának, társadalmi innovátornak és
társadalmi vállalkozónak,  valamint minden olyan szervezet – civil
szervezetek, NGO-k, politikai pártok és közintézmények – tagjainak, akiknek
célja, hogy tevékenységébe és céljai eléréséhez bevonja az embereket.

A szerkesztők a kutatási folyamatban 30, a tudás létrehozására,
megosztására, kollektív fellépésre és döntéshozatalra irányuló társadalmi
együttműködési formátumot vizsgáltak, és elkészítettek 25 interjút a
szervezőkkel. A könyv készen van – és a szerkesztők a nyomtatás költségét
finanszíroznák közösségi forrásból. Mivel hisznek abban, hogy az angol
nyelvű könyv a világ bármely részén élő társadalmi innovátorok számára
hasznos lehet, egy nemzetközi közösségi finanszírozási kampányt indítanak
különböző támogatói lehetőségekkel.

A kampány során a támogatók, akik legalább 10 euróval támogatják a
projektet, korábban hozzáférhetnek a Social Design Canvas digitális
verziójához, míg 25 euróért előrendelhetik a könyvet (a bolti árnál 35%-kal
olcsóbban).

További információk a Social Design Cookbook Mesenaatti támogató felületén
<http://mesenaatti.me/socialdesigncookbook>.

Kapcsolat:
Bujdosó Attila
+36-70-280-9137
info at socialdesigncookbook.com


More information about the Artinfo mailing list