[artinfo] Sigalit Landau kiállítás a Mélycsarnokban

Műcsarnok mucsarnok at mucsarnok.hu
Thu Mar 14 13:42:50 CET 2013


SIGALIT LANDAU
Mozgástér
2013. március 14. - június 2.
MÉLYCSARNOK


Szeretettel meghívjuk a kiállítás megnyitójára 2013. március 14-én,
csütörtökön 18 órakor a Mélycsarnokba. 

Kurátor: Boros Lili
Köszöntőt mond: Őexcellenciája Ilan Mor, Izrael Állam nagykövete
Megnyitja: Kántor Péter költő
Közreműködik: Palya Bea énekesnő

Sigalit Landau (1969) jeruzsálemi születésű, Tel-Avivban élő képzőművész
számos nemzetközi szereplést és elismerést tudhat magáénak: többek között
részt vett a X. kasseli Documentán és két alkalommal is képviselte Izraelt a
Velencei Biennálén. Videóiban, különböző technikával készült szobraiban,
installációiban tradicionális szimbólumokat használ: a víz, a homok, a
dinnye, a cukor vagy éppen az egyszerre megőrző és pusztító hatású só e
művekben rendre az emberi létezés paradox mivoltát közvetítik. Landau
munkáinak visszatérő eleme a kör, a körforgás. Akár filozófiai, akár
politikai kérdéseket tesz fel, azokat mindig költői módon fogalmazza meg;
alkotásaiban a mosógépben hánykolódó ruhák, a leeső olajbogyók, a só
hatására kifakadó görögdinnyék pirosló húsa az emberi létezés metaforáivá
válnak.

Ez a kiállítás Sigalit Landau első önálló magyarországi bemutatkozása. A
tárlaton a művész legújabb videómunkái láthatóak, kiegészülve korábbi
művekkel. A 2012-es  MESZIK és a Négyen léptek a ligetbe című videók egy
férfiak által végzett olívaszüretet mutatnak be, ahol a fákra helyezett
gépek sora a természet ember általi kizsákmányolásának nagy témáját is
megidézi. Az Ablak című alkotásban egy mosógép forgó dobja látható, melyben
a körkörös mozgásnak kiszolgáltatott élettelen tárgy hánykolódása követhető
nyomon, a mosógép zaja pedig ütések hangjára emlékeztet. Élő és élettelen,
tárgyi és környezeti világ kölcsönhatása s egymás ellen ható erői jelennek
meg ilyen módon. A kör az alapmotívuma a Három férfi hullahoppja című
munkának is. A madártávlatból felvett  DeadSee című videón dinnyékből fűzött
óriási - Robert Smithson  Spirális gátjára emlékeztető - spirálformában a
művész meztelen teste tűnik fel. A Munkacím FN (2010) elnevezésű,
dinnyeszedő férfiak munkáját bemutató videódiptychonok - hasonlóan a 2012-es
alkotásokhoz - egy valós, ugyanakkor kulturálisan telített szituációt
mutatnak be, de a kameraállások váltakozása, az egymás után következő
képkockák, a hangeffektusok az esztétikai látás hatalmáról és
jelentésteremtő erejéről tanúskodnak.


Támogató: Emberi Erőforrások Minisztériuma 




More information about the Artinfo mailing list