[artinfo] LABOR: SELLŐ KARDÉLEN – Végső Mónika emlékkiállítása , MEGNYITÓ : 2013. feb. 26. | 19:00

LABOR labor at c3.hu
Thu Feb 21 17:19:02 CET 2013

SELLŐ KARDÉLEN – Végső Mónika emlékkiállítása

Kurátor: Trapp Dominika és Murányi Mózes Márton
Konzultáns: Fehérvári Tamás

Megnyitó: 2013. február 26., kedd 19:00
Helyszín: Labor (1053 Budapest, Képíró u. 6.)
Megtekinthető: 2013. február 27., délelőtt 10-től este 8-ig

„Apa nagy küzdelmek árán tudta csak rám erőszakolni a mentőmellényt. Megkért, hogy kapaszkodjak belé erősen, de én csak úgy tettem, mintha – titkon arra vágytam, hogy egy élesebben bevett kanyarnál majd eleresztem a derekát, lerepülök a jet skiről, kifújok minden levegőt és elmerülök… és hiába keresnek majd, mert én nem akarok feljönni a víz alól."

Végső Mónika neve csak keveseknek cseng ismerősen. E kevesek közé tartozik Trapp Dominika és Murányi Mózes Márton, akik Sellő kardélen címmel rendeznek kiállítást a művésznő – és fiktív szerelme – hagyatékából a Laborban.

Végső akkor menekült egy vágyak tépázta belső tengerpartra – melynek gyakran komor látképe a festményein jelenik meg, szívszaggató moraja a verseiben, leveleiben kap hangot -, amikor a korábban jómódban élő családja elszegényedett, így többé nem volt lehetősége Rodosz, Korfu, Tenerife homokjába süppeszteni a lábát, csak a gondolataiban. És már csak itt találkozhatott Düsánnal is, az egynyári románcból örök szerelemmé magasztosított hőssel, kinek képzeletbeli életművét a sajátjával együtt álmodta meg – ahogy közös síremléküket is.

LABOR
www.labor.c3.hu