[artinfo] Zene és művészet a Fluxusban ma, 16.00

Anasztázia Szkripka-Jávorszky ajavorszky at gmail.com
Mon Mar 5 11:25:38 CET 2012

*Re: Akció március 5-én- előadó: Beke László*

Március 5-én 16 órai kezdettel folytatódik a Re:Akció, a Pinceszínház
művészeti szabadegyeteme Zene és művészet a Fluxusban címmel. Előadó: Beke
László művészettörténész, a MTA Művészettörténeti Kutatóintézetének
igazgatója, meghívott vendégek: Pető Hunor és Koroknai  Zsolt
képzőművészek.

A Fluxus Marcel Duchamp-t tekinti nagyapjának és John Cage-t az apjának.
Cage több vonatkozásban is megváltoztatta a nyugati zene felfogását
(például az *ütem* fogalmának az *időtartamma*" való helyettesítésével), és
a többi Fluxus-tagok is új zenei koncepciókkal álltak elő (Nam Junbe Paik,
Mairan Zazelaa, La Monte Young, Joseph Beuys, Terry Riley, Ay-O, Yoko Ono,
John  Lennon, és mások).

A belépés ingyenes, azonban regisztrációs jegyet kell igényelni a
Pinceszínház pénztárában nyitvatartási időben (hétfő, péntek 14.00-19.00,
kedd, csütörtök 11.00-19.00, szerda 14.00-21.00). Telefonszám: 218-0116.

*Részletes program: *

*2012. március 5. hétfő, 16.00 óra*

Zene és művészet a Fluxusban  **

Előadó: Beke László művészettörténész, a MTA Művészettörténeti
Kutatóintézetének igazgatója

*2012. március 19. hétfő, 16.00 óra*

Protokoll

Előadó: Janesch Péter rendszertervező és -kutató építész

*2012. április 2. hétfő, 16.00 óra*

Élveboncolás

Előadó: St.Turba Tamás a TNPU csődtömeggondnoka, NETRAF-ügynök

*2012. április 23. hétfő, 16.00 óra*

A performansz örök élete? Marina Abramović

Előadó: Soós Borbála művészettörténész

*2012. május 7. hétfő, 16.00 óra*

Táncolj vagy meghalsz!

Előadó: Altorjay Gábor filmrendező, happening- és fluxusművész

*2012. május 21. hétfő, 16.00 óra*

Halász Péter, visszatérés Magyarországra

Előadó: Vajdai Vilmos színész, rendező, zenei dramaturg

*2012. júniús 4. hétfő, 16.00 óra*

Fénnyel formált (mozgó) kép. Tánc és képzőművészet találkozása a XX. század
második felének előadó-művészetében

Előadó: Vincze Gabriella művészettörténész

Meghívott művészek: Ladjánszky Márta táncművész, koreográfus és Koroknai
Zsolt képzőművész

Külön köszönet Szőke Annamáriának.

Pinceszínház

1093 Budapest, Török Pál utca 3. (a Kálvin térnél)

218-0116

szervezes at pinceszinhaz.hu

www.pinceszinhaz.hu
www.facebook.com/pinceszinhaz