[artinfo] MONA LISA KÉPÉBEN

Éva Kozma kozmaeva at gmail.com
Tue Jul 3 14:46:39 CEST 2012


MONA LISA KÉPÉBEN
Az MKE intermédia szakos hallgatóinak csoportos kiállítása


*Kiállító alkotók: *Bálint Bence, Erdős Zsófia, Hajdu Bence, Karácsony
Dóra, Mihályi Barbara, Simon Zsuzsanna, Szabó Márk, Szentpétery Annamária,
Tésy Dániel



A *kiállítást megnyitja* Rényi András művészettörténész, esztéta.


A *kiállítás megnyílik *2012. július* *5-én, 20 órakor



A megnyitón Getto Ferenc elmondja *Frutte di mare* című versét.



*A kiállítás kurátora* Páll Evelin művészettörténész.



*A kiállítás megtekinthető* 2012. július 6-tól 12-ig.



*Helyszín:* Erzsébet tér, Akvárium Galéria.

A kiállított videó- és fotómunkákban, videó- és diavetítésen alapuló
installációkban közös, hogy a klasszikus művészettörténet olyan témáira
reflektálnak, mint a tájkép, a festészet eredete és a "kép tere" - miközben
a művészet- és a társadalom némely aktuális kérdését tematizálják.

A *Can You Repeat the Smile of Mona Lisa?* című videómunkában Tésy Dániel a
társadalmi nem konstruált jellegét vizsgálja egy emblematikus műtárgy, a
Mona Lisa festmény kapcsán. Tésy empatikus érzékenységgel és humorral
mutatja be a megszólított nők hol esetlenebb, szemérmesebb, hol
magabiztosabb próbálkozásait, miközben megpróbálják teljesíteni a
feladatot: utánozzák M.L. híresen sejtelmes mosolyát.

Genderkonformak Szentpétery Annamária *I Am Better Than You* és *Not
Enough*című videómunkái, amelyekben a női nem versengési kényszere
provokatív
agresszióban ölt formát.

A keresztút hatodik stációján egy asszony, Veronika, a kendőjét nyújtja
Krisztusnak, hogy megtörölhesse vértől és izzadságtól ázott arcát. A
hagyomány szerint ez a kendő hitelesen mutatja Krisztus képmását. Simon
Zsuzsanna fiatal nőket mutat be, miközben a társadalom által rájuk
kényszerített elvárásoknak megfelelve vastag sminkréteget kennek fel és
távolítanak el az arcukról (*Veronika kendője*).

A festészeti tradícióhoz kapcsolódik Karácsony Dóra, Hajdu Bence és Szabó
Márk is, munkáikat a perspektivikus ábrázolás, illetve a tájkép mibenléte
határozza meg. Szabó Márk "map art" installációja a térképészet határait, a
geográfia kódrendszerének szubjektivitását vizsgálja a fotó és a
tájképfestészet műfajainak segítségével (*Térkép*). Karácsony Dóra
manipulált fotói a személyes geográfia analógiájára személyes tájképeknek
nevezhetők (*Budapest Landscapes*).

Hajdu Bence *Elhagyatott festményei-*n az ember nélküli, kulturálisan
determinált kép tere tárul elénk. Mihályi Barbara fotói elidegenítő és
távolságtartó érzetet keltenek, ahogyan Erdős Zsófia közeli felvétele is.
Az elhagyatott festmény motívuma tér vissza Bálint Bence *Plein Air* című
videóján a több ízben elrepülő és landoló vászon ironikus élcében.


More information about the Artinfo mailing list