[artinfo] Lucza Zsigmond RohamKVG

akos bánki akosbanki at gmail.com
Tue Jan 31 17:31:28 CET 2012

*szeretettel meghivjuk*
*RohamKávézóGaléria KVG**
2012 február 7. kedd 20 óra*
*
*PUSZI LÁNYOK*
Kiállító: *LUCZA ZSIGMOND*
a kiállítás címe: *BUNNY SHOW
*
"A. már nagyon unatkozik a kiállításon. Egyszer csak meglát egy képet, és
határozott léptekkel elindul felé. Közvetlen közelében áll meg. Előrehajol,
és elkezdi sminkelni magát, rúzsozni a száját a védőüveg tükrében.
Tükröződő tekintete mögött halványan egy kép dereng, ám ő ezzel nem
foglalkozik."
Az utóbbi években főként nagyméretű figurális képeket festek, élő modell
után, vagy fotóról illetve fejből. Festészetemet leginkább városi közegem
inspirálja: modern városi emberek, a plakátok, reklámok, és mindaz, ami az
urbánus életformából adódik.
A nagyméretű képek mellett kisebb festményeket, rajzokat is készítek vegyes
technikával, és elsősorban arra figyelek, hogy az eredeti vázlataim hogyan
kapnak életre. Elindítok egy folyamatot és egy munka rajtam keresztül
realizálódik, de önálló életet nyer reményeim szerint.
Sokszor élő emberekről készítem festményeimet, de nem a "természethű"
ábrázolásra törekszem. Ideálisabb lényük megragadása jobban érdekel, és
emiatt az általánosság, a tipizálás irányába megyek ábrázolásuknál. Ez az
"érzelmi kollektivizálás" lebontja a felületes egyedi tulajdonságokat, és
azt szólítja meg bennünk, ami közös. Figurális munkáimat nem tekintem
realistának.

Lucza Zsigmond