[artinfo] KORTÁRS MŰVÉSZETI SZABADEGYETEM - Tatai Erzsébet: A művészettörténet vége?

Zsófi Somogyi Somogyi.Zsofi at balinthaz.hu
Mon Feb 20 12:04:12 CET 2012

Kortárs Művészeti Szabadegyetem a Bálint Házban

A következő előadás:
2012. február 22. szerda, 18:00

A művészettörténet vége?
Tatai Erzsébet - tudományos munkatárs, MTA Művészettörténeti Kutatóintézet

A kortárs művészet által teremtett dilemmák a múzeumi praxis, a tudományos kutatói szempontok, a gyűjthetőség, illetve a vizuális antropológia  területén.
A művészettörténet végének bejelentése óta csaknem 30 év telt el. Az előadás azt járja körbe, vajon ez miféle "vég"re vonatkozik, hogyan értelmezhető ennek a kijelentésnek az igazsága, és hogy vajon milyen okból vesztették értéküket régi esztétikai kategóriák. Az biztos, hogy az utóbbi 50 évben átjárhatóvá vált a magas művészet és populáris kultúra közti határ, s hogy a globalizált világban a művészet és a vele foglalkozó tudományok helyzete, szerepe és persze minősége is erősen átalakult. Az új művészeti jelenségek új tudományokat (pl. visual culture studies, gender studies) hívtak életre és a művészettörténetben is új szempontok és metódusok alakultak ki. A művészetben és elméletben bekövetkező változások együtt járnak intézményeik - és így a múzeumok - átalakulásával is.

Ami még jön:
2012. március 7. szerda, 18:00
Hogyan oktassunk művészetet?
György Péter - intézetvezető, ELTE BTK Művészetelméleti és Médiakutatási Intézet

Az előadáson való részvétel alkalmanként
Felnőtteknek: 1.000 Ft
Bálint Tagságival: 750 Ft
Diákoknak, nyugdíjasoknak: 500 Ft