[artinfo] Free School jelentkezesi hatarido junius10pentek_RESZLETES PROGRAM
tranzit.hu office
office at tranzitinfo.hu
Thu Jun 9 15:57:36 CEST 2011
*Tranzit.hu <http://www.tranzit.org> Muveszetelmeleti es gyakorlati
szabadiskola kovetkezo esemenye Paul O'Neill latogatasa, aki Mick Wilsonnal
kozosen tart szeminariumot az oktatasi fordulatrol. ***Jelentkezesi hatarido
junius 10***, office at tranzitinfo.hu angol nyelvu bemutatkozo levelben. A
nyilvanos eloadas tematikajarol, valamint a ket nap tervezett programjanak
reszleteirol az alabbiakban lehet olvasni. Szeminraiumi helyszin: Labor, Bp.
V. ker. Kepiro u 6.*
*
*
*A kiallitas, mint koprodukcioban letrejovo medium es a szervezes harom
alapveto kategoriaja: hatter, kozep-ter es eloter.*
*Paul O’Neill nyilvanos eloadasa*
A csoportos kiallitas forma a kuratori kiserletezes elsodleges feluleteve
valt, s mint ilyen egy viszonylagosan uj diszkurziv teret jelent a muveszeti
gyakorlat tekinteteben. Paul O’Neill eloadasaban azt vizsgalja, hogy egy
halmozodo es terjeszkedo kiallitas forma mikent valhat a kuratori szerep
megjeleneset vizsgalo bemutato tematikajava. A kiallitas letrehozasanak
osszes stadiumat az osszetarto es egyuttmukodo kiallitasi strukturak, es a
muveszek eroteljes bevonasa jellemzi. Az eloadas felvazolja, hogy a
kiallitas mikepp teremt a kulonfele szintek kozott a nezo interakcioja
szamara terbeli viszonyokat. Emellett arra is ravilagit, hogy a rendezes
harom terbeli kategoriaja a csoportos kiallitas eseteben milyen modon kepes
mindezt lathatova tenni a kiallitas megvalosult vonatkozasaban.
*
*
*Junius 17-18, szeminarium Mick Wilsonnal es Paul O’Neill-el.*
***A szeminarium es a workshop a „kiallitas” es az „iskola” kritikai
rekonstrukciojat vizsgalva a kuratorsagban es a diszkurziv gyakorlatokban az
oktatasi fordulat temajaval foglalkozik.*
**Junius 17
*Mi volt a kiallitas? Mi volt az iskola?*
**10.00-12.30 *Elso resz – eloadas:*
***A kiallitas es az iskola kritikaja a kuratorsagban es az oktatasi
fordulat.*
**Az eloadas rovid torteneti attekintest ad a kozelmult kuratori vitaiban es
gyakorlataban megjeleno, az iskola es a kiallitas valtozo koncepciojaval
foglalkozo legfontosabb ertelmezesekrol. Nehany kulcstema felvetese kapcsan
a reszvetel, a ritus, az allampolgarsag, a kozossegiseg, a relacionalitas es
a diszkurziv fogalmak kerulnek bevezetesre. Az eloadas korulbelul egy oras
lesz, melyet beszelgetes kovet.
13.30-15.00 *Masodik resz – beszelgetes*:
*A kiallitaselmeny. Az iskolaelmeny.*
**A beszelgetes a resztvevok sajat kiallitasnezo-elmenyevel /
iskolaelmenyevel, valamint ezen elmenyek strukturalasanak, szervezesenek es
bemutatasanak modjaval kapcsolatos kerdesekre epul. Kituntetett figyelmet
szentel az onfegyelmezes es a viselkedesnormakkal kapcsolatos elmenyek,
illetoleg ezek kiallitasi- es iskolai szituaciokban valo megjelenesenek. A
beszelgetes tagabb ertelemben vett celja, hogy meghatarozzuk mennyiben
hasonlit, illetve viselkedesunk es szubjektivitasunk alakitasanak
tekinteteben mennyiben kulonbozik egymastol az iskola es a kiallitas.
15.00-17.00 *Harmadik resz* – *harom rovid esettanulmany*:
*unitednationsplaza, The Blue House es A.C.A.D.E.M.Y.*
Ez a szekcio a harom projekt rovid attekintesevel kezdodik, majd 3-4 fos
csoportokban dolgozva tovabb harom kiindulo kerdest vizsgalunk meg: (i) A
projektek mikeppen ertelmezodnek az iskola es kiallitas kerdeseben? (ii)
Mennyiben ternek el egymastol a vizsgalt projektek? (iii) Milyen kozos
jellegzetessegeik vannak? (iv) A megvalosulasi helynek mennyiben van
jelentosege a kulonbozo projektek eseteben? (v) Milyen tipusu kozonsegeket
hoznak letre a projektek? Mindemellett a munkacsoportoknak lehetoseguk lesz
arra, hogy amennyiben nem talaljak elegge erdekfeszitonek masokra csereljek
le a felkinalt kerdeseket.
17.00 *Visszajelzesek, ertekeles, es a masodik nap tervezese*.
A nap strukturajanak megadasa mennyiben alakitotta es korlatozta a letrejott
beszelgeteseket? Az autoritas, a ritus, a felugyelet mikeppen mukodott ebben
a helyzetben? Van annak jelentosege, hogy „mi“ es „itt“ tartottuk ma a
beszelgetest es nem egy masik helyen? Mit kene csinalnunk holnap
*
*
*Junius 18*
***Mive valhat az iskola? Mive valhat a kiallitas?*
**10.00-12.30 *Negyedik resz*
**Resztvevok prezentacioi relevans temakrol, valamint Paul es Mick
beszamoloi oktatasi projektekrol es elmenyekrol, tovabba a kuratori kepzesek
kulonfele tipusairol.
13.30-15.30 *Otodik resz – Szoros olvasas szekcio*
16.00-17.00 – *Hatodik resz – Forgatokonyv- es projektfejlesztes resz*:
Lehetseges projekt modellek es alternativ gyakorlatok felvetese a kiallitas
es az iskola temajaban.
17.00- *Informalis kiertekeles – seta/lazulas – csinaljunk valamit kozosen!*
**Ha meg egyszer valaha megrendeznenk, akkor hogyan lehetne megvalositani
ezt a workshopot? Mit kene „nekunk” csinalni holnap?
*
*
*A szeminariumi elokeszuletek: **Olvasokor* *a Laborban* (koncepcio: Lazar
Eszter, Pacsika Marton, Szakacs Eszter, Suvecz Emese) Helyszin: Budapest, V.
kerulet Kepiro utca 6.
Majus 23: Paul O’Neill: Curatorial Turn. From Practice to Discourse
http://www.scribd.com/doc/26229708/ONeill-Paul-The-Curatorial-Turn
<http://www.scribd.com/doc/26229708/ONeill-Paul-The-Curatorial-Turn>Junius
1: Irit Rogoff: Turning
http://www.e-flux.com/journal/view/18
<http://www.e-flux.com/journal/view/18>Junius 6: Dave Beech:Weberian
lessons. Art pedagogy and managerialism.
*
*
*Esettanulmany blog*:
http://casestudiesforeducationalturn.blog.hu/
Dr. Paul O’Neill Bristolban elo fuggetlen kurator es iro. Jelenleg a Great
Western Research Alliance (GWR) Commissioning Contemporary Art with
Situations University of the West of England, Bristol kutatoi osztondijasa.
Paul tobb mint otven kiallitasi projektet kuralt es ko-kuralt, tobbek
kozott: We are Grammar, Pratt Manhattan Gallery, New York (2011); Coalesce:
happenstance, SMART, Amsterdam (2009); D.B, Four Gallery, Dublin (2008);
Tape Runs Out, Text and Work Gallery, Bournemouth (2007); Intermittent,
Gallery for One, Dublin (2007); Making Do, The Lab, Dublin (2007); Our Day
Will Come, Zoo Art Fair, London (2006); General Idea: Selected
Retrospective, Project, Dublin (2006); Mingle-Mangled, Cork Caucus
reszekent, Cork (2005); La La Land, Project, Dublin (2005); Coalesce: The
Remix, Redux, London (2005); Tonight, Studio Voltaire, London, (2004);
Coalesce: With All Due Intent at Model and Niland Art Gallery, Sligo (2004);
Are We There Yet? Glass box, Paris (2000) es Pass ports, Zaheta Gallery of
Contemporary Art, Warsaw (1998). A de Appel es a Goldsmiths kuratori
programok oraado munkatarsa. Irasai szamos konyvben, katalogusban,
folyoiratban es magazinban jelentek meg, az *Art Monthly*rendszeres
szerzoje. Az *Art and the Public Sphere Journal* kritika rovatanak
szerkesztoje, a *The Exhibitionist* es a *The Journal of Curatorial
Studies* szerkesztobizottsaganak
a tagja. A *Curating Subjects*(2007) antologia szerkesztoje, es Mick Wilson
mellett a *Curating and the Educational Turn* (2010) tarsszerkesztoje,
mindket kotetet a de Appel and Open Editions (Amsterdam/London) adta ki.
Jelenleg Claire Doherty-vel a Locating the Producers: Durational Approaches
to Public Art (Amsterdam, Vaiz, 2011) cimu konyvon dolgozik.
Mick Wilson a Graduate School of Creative Arts and Media (Gradcam), Dublin [
www.gradcam.ie] dekanja. Mick kepzomuvesz, iro, es oktato, munkait szamos
helyen allitotta ki es publikalta. Nem regiben publikalt jelentosebb munkai:
a ‘Curatorial Moments and Discursive Turns’, amely a Paul O’Neill altal
szerkesztett*Curating Subjects* (London and Amsterdam, Open Editions and de
Appel, 2007) cimu konyvben jelent meg, illetve a Paul O’Neill-el
tarsszerkeszetett *Curating and the Educational Turn* antologia (London and
Amsterdam, Open Editions and de Appel 2010); valamint az ‘Emergence’ cimu
Paul O’Neill-el kozosen irt szoveg a Nought to Sixty-ben, (ICA, London,
2008); az ‘Invasion of the Kiddyfiddlers’ szovege a Censoring Culture:
Contemporary Threats to Free Expression (The New Press, 2006) kotetben; es a
‘Tricks of Trade and Terms of Art’ cimu szovege a Third Text, Vol. 19 No. 5
(2005) szamaban.
> A tranzit kortars muveszeti program fo tamogatoja az Erste Alapitvany
>
More information about the Artinfo
mailing list