[artinfo] Fenntarthatóság és kortárs művészet

St.Auby Tamas iput at c3.hu
Wed Mar 17 06:30:17 CET 2010

Fenntarthatóság és kortárs művészet:
Művészet, posztfordizmus és ökokritika
Ralo Mayer, Multiplex Fiction, 2008
Március 19. péntek 17.00-20.00
Közép-európai Egyetem, Auditorium belépés ingyenes
A szimpózium globalizáció, ökológia és kortárs művészet
metszéspontjára fókuszálva
igyekszik megvizsgálni a posztfordista elmélet relevanciáját mind a
környezetvédelem,
mind a művészet területén.
A szimpózium egymást követő, a művészet, filozófia és
környezettudomány
képviselőinek kritikai beszélgetéseiből épül fel a következő
sürgető kérdésekre keresve
választ:
A koppenhágai csúcs bukását követően és a klímavédelmet
övező egyre növekvő
szkepticizmus ellenére mi lehet az előre mutató út?
Hogyan hatott a posztfordista gyakorlat elterjedése a művészek, a
kulturális szervezők, a
tudósok, valamint a környezetvédők munkájára?
Milyen módszerekkel tudnák a művészek a kapitalizmust kritizálni
egy környezettudatos
nézőpontból, amely a globalizáció komplexitását is figyelembe
veszi?
Stephen Wright (művészet teoretikus, Párizs), Igor Stokfiszewski
(kurátor/kritikus/drámaíró, Varsó), Branka Cvjeticanin
(multimédia művész, Zágráb),
Ralo Mayer (művész, Bécs), Maja és Reuben Fowkes (Translocal.org),
Ruben
Mnatsakanian és Alan Watt (Közép-európai Egyetem,
Környezettudomány és
Környezetpolitika Tanszék).
További információ: www.translocal.org/sustainability
Közép-európai Egyetem, Auditorium