[artinfo] Cédric Larvoire fotókiállítása

zsofi somogyi zsofis at gmail.com
Thu Jun 10 13:34:19 CEST 2010

*Áradó fényben: Izrael és Kelet-Európa *

*Cédric Larvoire francia fotóművész kiállítása*

* *

*Megnyitó: június 19-én 19 órakor *

*Bevezetőt mond: Fenyvesi Áron művészettörténész*

*A megnyitó után zenél: DJ Bem*

* *

"2009 májusában operatőrként szerződtem egy Izraelben forgatásra kerülő
dokumentumfilm stábjába. Amikor felajánlották ezt a munkát, úgy tekintettem,
mint egy esélyt arra, hogy első ízben valóban kapcsolatba kerüljek
Izraellel. Mivel sem barátaim, sem családtagjaim nem élnek ott, így annyit
tudtam az országról, amennyit a hírekből hallottam, miközben követtem egy
olyan konfliktus végtelen történetét, amelyet nincs esélyem megérteni. Ezért
úgy döntöttem, kihasználom a lehetőséget arra, hogy megalkossam a saját
véleményemet, azokra az élményekre alapozva, amelyeket a helyiekkel való
találkozások, a munka során szerezett tapasztalatok hozhatnak ilyen rövid
idő alatt, kiegészítve azzal a kevéssel, amit a történeti és vallási
háttérből tudok. Az biztos volt, hogy egy kívülálló szemével fogom nézni
Izraelt." (C. L.)

Cedric Larviore ezzel a kiindulással látott hozzá a fotózáshoz Izraelben -
amely a részletekben való alámerülés helyett inkább nagy volumenű, nyugodt,
gyönyörű képek sorát hozta, amelyek mindegyike mintha sok-sok látványt,
jelentést, élményt és részletet foglalna össze, sűrítene magába. Ez a
látásmód jellemzi a fotós Kelet-Európáról készült munkáit is.

* *

*Köszönet a szervezésért: Forgács Anettnek. *

* *

*Megtekinthető 2010. július 19-ig. *Minden nap 10-20 óráig, programjainktól
függően. Kérjük, látogatása előtt tájékozódjon! www.balinthaz.hu  06 1 311
6669