[artinfo] MOME Media Playground a Műcsarnokban

Csóka Edina ecsoka at mucsarnok.hu
Tue Feb 9 12:12:33 CET 2010


A Műcsarnok BBS 50. Más hangok, más szobák - Rekonstrukciós kísérlet(ek) című kiállítás, vetítés- és rendezvénysorozat keretében a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) diákjai hét installációból álló interaktív alkotással - MOME Media Playgrounddal - köszöntik az 50 éves Balázs Béla Stúdiót. 
A hallgatók olyan művekkel készültek, amelyeknek célja az aktuális médiaművészeti tendenciák feltérképezése, különös hangsúlyt helyezve az új, experimentális médiumokban rejlő kísérletezési formákra és kommunikációs lehetőségekre. Azoknak az elképzeléseknek és vízióknak a bemutatását láthatjuk az egyes művekben, amelyek egyben a fiatal művészek jövőre irányuló stratégiáit is jelentik. Az ötletes, ugyanakkor közérthető és játékos installációk mindegyike a befogadó aktivizálására, az interakcióra helyezi a hangsúlyt. 

A kiállítás kurátorai:
Szirtes János - MOME, Vizuális Kommunikáció Tanszék tanszékvezető, média design szakvezető
Erhardt Miklós - MOME, média design szak, egyetemi docens
Bakos Maxim - MOME line - design műhely 

Megnyitó: 2010. február 11. csütörtök, 18.00 
A kiállítást megnyitja: Szirtes János, a MOME vizuális kommunikáció tanszékének vezetője. A megnyitót követően: VHS dominó és Bosszant, nem bosszant - performansz Rutkai Bori, Márkos Róbert és Farkas Dávid (dj Bem) előadásában. 

+ meglepetés: február 18-án, csütörtökön este 18:00-22:00-ig MOME/BBS audiovizuális reOpening! 

A kiállítás megtekinthető 2010. február 11. és 21.  között a Műcsarnokban. 

A kiállítás szervezője a MOME line - design műhely 

A kiállítás résztvevői: 

Bogyó Virág projektjében a BBS archívum azon forgatókönyveit dolgozza fel, amelyek soha nem kerültek megvalósításra. Ezeket a dokumentumokat lehetőségként értelmezve filmstill-eket fotóz, ezzel a múlt egy alternatívájára és a BBS működésének kereteire hívva fel a figyelmet. 

Lovas Dávid és Góg Emese munkája az Új média a vitrinben címet kapta. Az alkotók állást foglalnak az aktuális médiumok kérdésében, kiterjesztve az értelmezés keretét a piac és a fogyasztói kultúra világára. Munkájukban a BBS archívum anyagából válogatott filmek a hétköznapok kirakatába kerülnek, ahol a megváltozott érték-hierarchia ironikusan átértelmezi azokat. 

Kiss Bence Ádám, Nagy Ágoston és Samu Bence közös pályamunkája egy nem szokványos kezelőfelület, a Space scan, amellyel térbeli mozgásokon keresztül navigálhatunk a különböző vizuális tartalmak között, valós térbeli mozgással befolyásolhatjuk a vetített tartalmakat.
www.binatura.net/stc/spacescan 

Harkai Doma interaktív street-art projektje, a Demokrácia egy számítógépes program, mely a kivetített épülethomlokzatokra a látogatók által virtuálisan felfújt graffitiket archiválja és játssza le. 
http://www.flickr.com/photos/10333079@N05/show/
http://www.flickr.com/photos/10333079@N05/ 

Feles Dániel és Birtalan Áron a kiállítótérbe egy érintéssel aktiválható installációval készülnek, amely az Aqua Glitch nevet kapta. A falra kivetített videók hangját, illetve képi megjelenését a  szemlélő a kihelyezett vízzel teli tálban keltett hullámokkal, a sík víztükör megzavarásával tudja módosítani. 
http://aquaglitch.tumblr.com/ 

Ráday Dávid pályamunkája, az Ön:archívum a BBS szellemiségére, s ezen belül Hajas Tibor Öndivatbemutató című filmjére reflektál, kapcsolatot teremtve a mai divat, divatfelfogás és a BBS között. A Műcsarnokban, a "képzelt válogatáson" résztvevő látogatókról készült videók azonnal felkerülnek a bbsarchiv.hu oldalra, így az internet végtelen archívumába is. 

Popella Dóra pályamunkája, a Tárgyiasult kivagyiság avagy "Antiszociális kerti törpék, mint korunk lelkületének lenyomata" a látogatók mozgását figyelve és erre reagálva lép működésbe: a kiállítótérben elhelyezett kerti törpék megszólítják, vagy éppen elzavarják a szemlélődőket. 

Papp Szilvia Sztárlövölde munkanévre hallgató installációja a televízióval és a pushmedia egyéb fegyvereivel felvértezett üres ikonokat állítja a középpontba. Az installáció játékos módon világít rá az üres sztárkultuszra, s utal arra, hogy rajtunk múlik, kilőjük-e televízió képernyőjét vagy sem. 




More information about the Artinfo mailing list