[artinfo] OH LA LA - tru kids on the block! kortárs kiállítás a Falk Miksa u. 5-ben!

halbandi halbandi at gmail.com
Wed May 13 14:29:01 CEST 2009

Tisztelt Cím!

Ferenczi Sonita vagyok,Ferenczi István
lánya(www.ferenczienterior.com), 1988.julius 24-én születtem,a
Balkan Fanatik énekesnője vagyok.
Negy nappal a Mugyujtok ejszakaja (mugyujtokejszakaja.hu) elott kaptam
egy 50 nm-es pici galeriat edesapam uzlete mellett es elkezdtem
szervezni egy kiallitast az utcaban.Negy napom volt arra,amire a
galeriasoknak honapjaik,hogy osszerakjak egy emesztheto kollekciot,de
megis megdobbentsek vele mindenkit.

Alapbol az otlet,hogy kortars vonalat viszunk egy mugyujtoknek szolo
rendezveny programjaba mar akadaly lehetett volna,de ez minket nem
kifejezetten erdekelt.
Rengeteg ismerosom van,es az ismerosoknek ismerosei vannak,akik az en
megitelesem alapjan hihetetlenul tehetsegesek,csakhogy ezekhez az
emberekhez nem mennek oda a galeriasok,hogy szeretnenek nekik
kiallitast szervezni,mert senki profiljaba nem illik bele egy ilyen
jellegu megmozdulas.Pont emiatt ezek a tehetsegek nem kerulnek
napvilagra,hanem az utcan gyakoroljak a tehetseguket,vagy az
interneten,vagy ahol csak tudjak,ez pedig nem tetszik az utca
emberének.

Amikor valakiben muveszhajlamok lakoznak,de nem kap teret hogy ezt
kimutathassa,akkor nyilvanvaloan a maga modjan fogja ezt kifejezesre
juttatni,meg ha sok ember ezzel nem is ert egyet.En ezeknek a
sracoknak adtam lehetoseget 50 nm-en es az eredmeny magaert beszel!
Szinte csak pozitiv visszajelzeseket kaptam eddig,es hogy meg meg meg
ilyet,hogy lathassak hogy kiben mi lakozik.
Eleinte meg a sracoknak sem volt tiszta,hogy mit akarunk,amikor
elorukkoltunk az otlettel.Voltak akik egybol lelkesen vetettek bele
magukat a munkaba,volt aki latatlanban nem ment bele a dologba,de
ahogy belepett es meglatta,hogy mire gondolunk es mire
torekszunk,belelkesedett es egy nap alatt olyat alkotott ide nekunk a
falra,hogy mindenkinek leesett az alla.
Nem szabad hagyni az ilyen tehetsegeket elveszni,teret kell nekik
adnunk es nem csak azt műnek beallitani,aminek kora van.
A kortars muveszek kozott is ugyanugy megtalalunk olyan
tehetsegeket,mint a nagyok,ha egy kicsi energiat fektetunk bele,es
bemaszunk az underground korok bugyraiba!
VÉGRE VALAMI ÚJ,ez volt a legfőbb bók ami az elkerekedett szemű
nézőközönség száját elhagyta,és úgy gondoltam,érdemes erre
időt szánni,ha még az idősebb korosztály is mosolyogva tekintett
végig a kortárs(iparos,képzős,budai rajzsulis,vagy "csak" szimplán
tehetséges) művészek munkáin.
Sajnos a galériát pénteken bezárják,lebontják és egy másik
üzletet épitenek helyette,így a kiállítást be kell zárnom,de
lelkesedésem,csakúgy mint az alkotóké,határtalan:pályázatot
írunk,szponzort keresünk,szervezkedünk,hogy teret adhassunk a fiatal
művészek tehetségének kibontakozásának.
Tovabba,megkertem rengeteg magyar zeneszt,muveszt,hogy megjelenesevel
tamogassa a kiallitast es a kezdemenyezesunket,es alkalmuk nyilik egy
kis akusztikus minikoncert eloadasara!
Szeretnenk nyilvanossagra hozni a galeriazaro partyt,hogy minel tobben
tudjanak a kiallitasrol,a kortars muveszekrol,mindenrol,ami ezekben a
sracokban lakozik,celunk pedig egy olyan kozosseg es kulturalis
kozpont letrehozasa,ahol a fiatal muveszek egymast segitve,inspiralva
kamatoztathatjak tudasukat!

Köszönettel:

Sonita
(www.mypspace.com/pojpojhugi