[artinfo] Studio Galeria- megnyito

fkse studio at c3.hu
Fri May 23 15:29:33 CEST 2008

meghívó
Szigethy Anna - Stratégiák kiegyensúlyozásra
címu kiállítására.
Megnyitó: 2008.május 27. kedd 19h, barbecue&merguez&bossa.
A kiállítás megtekintheto 2008. június 21-ig.
Keddtol péntekig 16-20 óra és szombaton 12-16 óra között.

Fiatal Képzõmûvészek Stúdiója

1077, Bp. Rottenbiller u. 35
(36) 1/ 3425380
http://studio@c3.hu  studio.c3.hu
http://annaszigethy.free.fr

Szigethy Anna : Stratégiák kiegyensúlyozásra
Stúdió Galéria 2008

A kiállításon szereplo videóinstallációkban és fotósorozatokban általában
egy közönséges, hétköznapi anyagot:
viaszosvásznat, utazózsákokat vagy éppen muanyag tányéralátéteket építek
össze saját munkáimmal.
A bennük szereplo jelenetek egészen más jelentést kapnak ebben a muanyag
keretben, mintha kiemelve,
csak filmként vagy fotóként néznénk oket. A hol ironikus, hol játékos keret
eleve sugall egy újfajta értelmezést
a képeknek, kiegyenlítve, finomítva vagy éppen erosítve azok hangulatát.
Régóta gyujtök és használok giccses
muanyagtárgyakat munkáimban, szeretem oket kontrasztként használni,
valamilyen nem-hétköznapi szituációval
szembesíteni oket. Nemcsak a könnyedség vagy a humor kedvéért, hanem a
minket körülvevo környezet
szimbólumaiként is. Gyakran ilyen giccses térben lakunk, intézzük
bevásárlásainkat vagy szórakozunk,
ezek a tárgyak vesznek minket körül a mindennapokban, miközben ugyanezekben
a szituációkban ennél
sokkal érzelmesebb vagy drámaibb helyzeteknek, pillanatoknak is tanúi
vagyunk. Ez a fajta keveredés jellemzo
városlakó környezetünkre vagy amikor az interneten, a tévében kapcsolgatunk
az egyes oldalak, programok;
értelmes és érzelmes, giccses és ízléses reklámok és cikkek között. A
videóinstallációk fordított arányaiból
következoen eloször a nagy tapétához, muanyag tengermélyhez hasonlító mezot
érzékeljük, amelyben el van
 „rejtve” az egyetlen komoly tartalom, a videó. Be kell lépnünk ennek a
dekoratív felületnek a terébe, egészen
közel kell lépnünk, hogy nézhessük-hallhassuk a filmeket. A fotósorozatban
és a videókban olyan töredékek,
 pillanatképek láthatóak, amelyeket több éve tartó utazásaim során
készítettem: magánéleti és köztereken látott
 vagy éppen kilesett pillanatképek közül választottam. Gyakran ellentétre
épülo ellentétes hangulatú jeleneteket
ütköztetek bennük, amelyek az installáció dekoratív elemével egészülnek ki.