[artinfo] Közlemény - Major János képzőművész halálhíre

Artpool Art Research Center artpool at artpool.hu
Mon Jun 16 12:31:01 CEST 2008

Szomorúan továbbítjuk a hírt:

> From: Aniko Major <major_aniko at yahoo.com>
> Date: 2008. június 14. 12:20:53 GMT+02:00
> To: multimedia at mti.hu, artpool at artpool.hu
> Cc: László Lugosi <llugo at chello.hu>
> Subject: Közlemény - Major János képzőművész halálhíre
>
> Major János, Munkácsy- és Major János-díjas Érdemes Művész, június
> 12-én rövid betegség után 74 éves korában elhunyt.

> Grafikái, fotói, konceptuális művei, régészeti rajzai az elmúlt 45
> év művészetének meghatározó alkotásai.

> Temetéséről a család később intézkedik.

Major János grafikusművész
(Munkácsy-díjas érdemes művész)
Budapesten született 1934-ben. 1959-ben diplomázott a Magyar
Képzőművészeti Főiskolán képgrafika szakon. Az 1956 után Kondor
Bélával induló fiatal grafikusnemzedék egyik eredeti képviselője volt
technikailag is újszerű rézkarcaival.
Legeredetibb munkái a 60-as évek közepén készített lapjai, melyeken
groteszk-tragikomikus, ironikus-önironikus, abszurd-szexuális
képzettársítások zsidó és politikai vonatkozású motívumokkal
keverednek. E munkák az akkori Magyarországon még nem ismert Allen
Ginsberg és Philiph Roth gondolatvilágával rokoníthatók.
1976 óta a Budapesti Történeti Múzeumban dolgozik, mint régészeti
rajzoló. Zolnay Lászlóval, a budavári gótikus szoborgaléria
feltárójának irányításával kezdett hozzá e leletanyag rekonstrukciós
képek által való szemléletessé tételéhez. Azóta is ez áll
munkásságának homlokterében. (forrás: exindex)

http://www.artpool.hu/boglar/1973/730701_m.html

--
Artpool Művészetkutató Központ
1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 10.