[artinfo] Uj cikkek jelentek meg a www.tranzit.hu -n junius 2 es 6 kozott

suvecz.emese at communicatio.hu suvecz.emese at communicatio.hu
Sun Jun 8 22:29:38 CEST 2008

Uj cikkek jelentek meg a www.tranzit.hu -n junius 2 es 6 kozott

Heti blogger: Ban Zsofia

A mi utcankban mindig tortenik valami
2008.06.02. 13:56 | blog | Ban Zsofi
Ez volt a cime annak a mesekonyvnek amit ovodaskoromban kaptam a
szuleimtol, hogy vegre vegyem eszre a korulottem zajlo valo vilagot, es a
na mit lattal ma kerdesre ne valaszoljam mindig azt, vegtelen,
kiscsoportos spleenemben, hogy hat, semmit. Es akkor, a konyv utmutatasai
alapjan, es a sikeres didaxis ketlabon jaro peldajakent, tenyleg elkezdtem
eszrevenni, hogy gyonyoru piros postalada virit a posta elotti falon, hogy
szep sarga villamos zotykolodik a szinten sarga - akkor meg meglevo -
keramitkockakra fektetett sineken (amelyeken telen az idos nenik es bacsik
ugy zugtak el, mint ama bizonyos gyozelmi zaszlo), hogy kedvesen kiinteget
a hentes bacsi a boltbol egy szal kolbaszt lengetve a kezeben, es hogy
forog, egyre csak forog a patyolat kirakataban az oriasi, titokzatos es
kicsit felelmetes mosogep dobja. Es akkor rajottem, hogy a mi utcankban
tenyleg mindig tortenik valami, es hogy sok mindent lehet latni –
csak akkor meg nem tudtam, hogy ezt vizualis kulturanak is hivjak.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/02/a_mi_utcankban_mindig_tortenik_valami

Halaszok tizenegy csatornan
2008.06.03. 13:47 | reflex | BereczZsuzsa
Keves szinhazi ember korul alakul ki emlekezetkultura Magyarorszagon -
Halasz Peter ketsegtelenul kozejuk tartozik. Erdekes ugyanakkor ebbol a
szempontbol, hogy Halasz ma egyike a legkultikusabb es a legelfelejtettebb
alkotoknak is. A hivatalos emlekezetbol valo torlodesevel parhuzamosan
(ld. a Kossuth dijra jeloltek listajarol valo torlese kozvetlenul halala
utan, 2006-ban) felerosodott korulotte egyfajta ellenkulturalis emlekezet,
amely Halasz munkajanak ujrahasznositasan dolgozik. A Halasz-revival
motorja – vagy mondjuk inkabb: taplaloja – ma leginkabb a TAP
Szinhaz.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/03/halaszok_tizenegy_csatornan

KEP-SZOVEG, TUR-RETUR
2008.06.04. 11:51 | blog | Ban Zsofi
konyv
Azert, mielott a vizualis esszencializmus csunya kis bunebe esnenk, ne
feledjuk, hogy mindjart nyakunkon a Konyvhet, ezert most, a kep-szoveg
jouissance jegyeben fogant, s nemreg olvasott, harom konyvrol fogok szot
(kepet) ejteni.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/04/kep_szoveg_tur_retur

Ajanlo
2008.06.05. 11:35 | ajanlo | Ban Zsofi
http://tranzit.blog.hu/2008/06/05/ajanlo_75

Abszurd terero
2008.06.05. 15:07 | reflex | Hornyik Sandor
Gyenis Tibor fotografiai mar elso latasra is meglehetosen abszurd hatast
keltenek. Az altaluk dokumentalt, latszolag ertelmetlen akciok a kemiai es
torteneti asszociaciokat kelto „focimmel” (Oxidalt motivum)
raadasul afele mutatnak, hogy a helyzet meg sokkal abszurdabb, mint
gondolnank.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/05/abszurd_terero

Az anatomia brutalbaja
2008.06.06. 09:49 | blog | Ban Zsofi
-- avagy
   Theatrum Anatomicumbol Circus Maximus

Ha van meg rajtam kivul olyan luzer fuggo (tudom, hogy van, ne
tagadjatok), aki ki nem hagyna egy reszt a Gray’s Anatomy cimu,
amerikai korhazas sorozatbol (magyarul: Grace klinika), az nem biztos hogy
tudja, hogy az eredeti cim egy bizonyos Henry Gray altal irt hires es
agyonhasznalt anatomiakonyvre utal (Anatomy of the Human Body), amely
1918-ban jelent meg Philadelphiaban tobb mint 1200 illusztrativ
metszettel. De nem is ez itt most a lenyeg, hanem az, hogy mivel a Grace
klinika oktatokorhaz, szamtalanszor lathatunk olyan jelenetet, amikor a
rezidensek, felulrol, egy a mutotol uveggel elvalasztott, emeleti
„balkonrol” szemlelik, tobbnyire izgatottan, a mutet
lefolyasat, es latszik a vagy a szemukben, hogy barcsak en is, en is
koztetek lehetnek es ott trancsirozhatnam veletek nemes, gyogyaszati
celokbol a beteget.
http://tranzit.blog.hu/2008/06/06/az_anatomia_brutalbaja