[artinfo] Hock Bea cikke

Artpool Art Research Center artpool at artpool.hu
Mon Oct 15 13:43:33 CEST 2007


Annak, aki nem értené pontosan mit hiányolnak azok, akik TNPU elmés  
munkáján keresztül ezen a kiállitáson valamit szeretnének a korabeli  
magyar müvészetröl megtudni, elárulom, nem a müvészettörténeti  
feldolgozást - bár annak is biztosan nagyon örülnének, hanem:

a bemutatott munkák alkotóinak nevét, az egyes müvek/események cimét  
és keletkezésének idejét.
Vagyis azt a minimum információt, ami az intelligenciafokozáshoz  
hozzájárulhat.

Ezt TNPU úgy oldotta meg, hogy elvben egy példányban egy listát rak  
ki a bemutatott nagyszámú alkotásról, és a fotók mellett miniatür  
számok találhatók, ami alapján beazonositható lenne a munka.
Jó esetben egyszerre egy ember tájékozódhatna arról, hogy mi micsoda.
De a berlini kiállitáson még ez is nehézségekbe ütközött, mivel a  
lista a megnyitón elkeveredett, ráadásul nem minden munka mellett  
volt szám.
És arról, hogy a lista mennyire pontos vagy informativ, arról most ne  
is beszéljünk.

Nyilvánvaló, hogy elvben nem a müvészen kell számonkérni ilyesmit,
de mint a meghivókból látható, a Berlinben bemutatott projektben több  
müvészettörténész
is involválva van: Tarczali Andrea, Sebök Zoltán és Török Tamás.
Jó lenne tudni az ö dolguk mi volt?

http://www.hungaricum.de/programm/programm/events/368.html
http://www.akzent.hu/program.php?id=219

K.J.


On 2007.10.13., at 14:14, nemati wrote:

> Kedves Róza! Azért válaszolnék a megjegyzésedre, mert "a legtöbb
> kurátor"-hoz szóltál, ugyanakkor nem mutattál rá arra, mi is a  
> probléma
> Hoch Bea állításával.
> Ahhoz, hogy egy kurátor "külföldön kiállítsa a 70-es 80-as 90-es  
> 2000-es
> évek" hazai munkáit nem elég felelösséget éreznie. Aki külföldi - itt
> értsd nyugat-európai - kapcsolatain keresztül próbált már magyar
> müvészeket, munkáikat kiállításra javasolni tudja, hogy elsö sorban  
> pont
> azt a falat kell áttörnie, ami a megírt müvészettörténet (értsd a
> nyugati müvészet története) és a minket megkülönböztetö etnográfiai
> megközelítés között húzódik. Egyébként erre Hock Bea is utal cikkében.
> Ez azért lényeges kérdés, mert bár innen nézve van kelet-európai, pl.
> fluxus, stb. müvészet(történet), onnan nézve nincs. Itt mondhatnád,  
> hogy
> ez ismét a mi - ti. kurátorok, müvészettörténészek - felelössége,
> csakhogy mi is etnográfiai értelemben létezünk a legtöbb nyugati  
> kolléga
> szemében. Sorolhatnám azokat ez eseteket, amikor egzotikumként  
> (majdnem
> tárgyiasulva) kerül be egy-két együttmüködésbe kelet-európai kurátor,
> illetve nagyítóval kereshetjük azokat a nyugat-európai
> müvészettörténeteket(!), amelyek kelet-európai forrásokra (is)
> hivatkoznak.
> A TNPU Hordozható Intelligencia Fokozó Múzeuma pont azért fontos és
> elmés munka, hiszen a fenti jelenséget - a müvészettörténeten
> kívüliséget, ha úgy tetszik a muzeologiai értelmezés vs. etnográfiai
> feldolgozást - kritizáló müalkotás. Épp ezért érthetetlen, hogy Hock
> miért kéri számon a müvészettörténeti feldolgozást ezen a munkán, egy
> olyan müvész munkáján, akinek életmüve pont ezen intézményi keretek
> folyamatos kritikájára épül. Jogosabb lett volna azt a kérdést  
> feltenni,
> hogy a kurátor miért gondolta, hogy a TNPU munkájának bemutatásával -
> még ha az megis jelenít müveket, müvészettörténeti utalásokat  
> hordoz is-
> kipipálhatja a feladatot?!
> NA
>
>
> Message: 2
> Date: Thu, 11 Oct 2007 13:56:01 -0400
> From: "rhassan at c3.hu" <rhassan at c3.hu>
> Subject: RE: [artinfo] Hock Bea cikke
> To: iput at c3.hu,  artinfo at c3.hu,  artinfo at lists.c3.hu
> Message-ID: <380-220071041117561162 at M2W006.mail2web.com>
> Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
>
> Tekintettel arra, hogy a legtöbb kurátor továbbra sem érzi  magát
> felelösnek vagy kompetensnek abban, hogy
> külföldön kiállítsa a 70-es 80-as 90-es 2000-es évek se nem állami
> megbízás
> alapján, se nem kommersz-gicsként
> készült müveit, mi müvészek vagyunk kénytelenek támogatni,   
> bemutatni és
> gyüjteni egymás munkáit  az
> "információátadasra tökéletlen modszereinnek".  A hordozható
> Intelligencia
> Fokozó múzeuma ennek fontos eleme.
>
> Kedves Bea, kérlek cáfolj meg.
>
>
> Original Message:
> -----------------
> From: St. Auby Tamas iput at c3.hu
> Date: Wed, 10 Oct 2007 22:59:00 +0200
> To: artinfo at c3.hu, artinfo at lists.c3.hu
> Subject: [artinfo] Hock Bea cikke
>
>
> (...) betekintést nyerhetnénk a hatvanas-hetvenes évek nemhivatalos
> magyarországi müvészetébe is - ha a TNPU Hordozható Intelligencia
> Fokozó Múzeuma nem volna intelligenciafokozásra, azaz
> információátadásra tökéletesen (és szándékoltan?) alkalmatlan. (...)
>
> http://www.nol.hu/kultura/cikk/467080/
>
> --------------------------------------------------------------------
> mail2web - Check your email from the web at
> http://link.mail2web.com/mail2web
>
>
>
>
> End of Artinfo Digest, Vol 56, Issue 12
> ***************************************
>
> ~~~~~~~~~~~~artinfo~~~~~~~~~~~~
> A C3 moderalt levelezesi listaja~ C3 moderated list
> Informaciok muveszeti esemenyekrol~ Information on arts events
> Leiratkozas~To unsubscribe: artinfo-request at lists.c3.hu (level  
> tartalma~in the body of the msg: unsubscribe)
> http://lists.c3.hu/mailman/listinfo/artinfo
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



More information about the Artinfo mailing list