[artinfo] konferencia - november 27-28

Sarankó Márta marta at iti.mta.hu
Wed Nov 14 15:49:18 CET 2007

MEGHÍVÓ

Az MTA Irodalomtudományi Intézetének Modern Magyar Irodalmi Osztálya
és az Újvidéki Egyetem Bölcsészettudományi Karának Magyar Tanszéke
2007. november 27-én és 28-án konferenciát rendez
IRODALOM ÉS TAPASZTALAT

címmel, amelyre szeretettel meghívjuk.

A konferencia helyszíne: Illyés Gyula Archívum (MTA ITI),
Budapest, VI. kerület, Teréz krt. 13., I. emelet

A TANÁCSKOZÁS PROGRAMJA:

November 27. (kedd)

9:30

Elnök: Pomogáts Béla

Megnyitó (Bányai János, Angyalosi Gergely)

KAPPANYOS András: A rét keble és más hazugságok
GEROLD László: „… én tudom, amit tudok…”
FÖLDES Györgyi: Valós regény – fiktív napló
DÉRCZY Péter: Fikció és tapasztalat Krúdy tényregényeiben

Vita

Ebédszünet (13:00-15:00)

15:00
Elnök: Dérczy Péter

FARAGÓ Kornélia: A közösségtapasztalat személyes tartományai
BÁNYAI János: Emlékezés és esztétikai tapasztalat a megértésben
ANGYALOSI Gergely: A politika mint az irodalom tapasztalata
HARKAI VASS Éva: Tájvers- és lírai leíráselemek változatai a kortárs
magyar lírában

November 28. (szerda)

9:30
Elnök: Angyalosi Gergely
POMOGÁTS Béla: Az erdélyi emlékirat-irodalom megújulása
RADICS Viktória: A háború mint poétikai fordulat Bosznia-Hercegovinában
BENCE Erika: A szociokulturális identitás jelensége Gion Nándor történeti
regényeiben

Kávészünet

SZÉNÁSI Zoltán: „A belső éden emlékképei”. Rónay György kantátái
DECZKI Sarolta: A szerelem fenomenológiája. Oravecz Imre: 1972. szeptember

Vita

Zárszó (Angyalosi Gergely, Bányai János)