[artinfo]hihetetlen

Janos Sugar sj at c3.hu
Mon Mar 19 15:21:53 CET 2007

kedves hajni,

	általában egyedül te vagy annyira
lelkiismeretes, hogy az elfoglaltságaid mögül
el‘bújva reagálsz. ‘rizd meg ezt a
különlegességedet. ezért mindig veled kell
vitáznom.

At 12:05 +0100 19.3.2007, hajnalka somogyi wrote:

>a kiállítóhelyek számának az utóbbi években történt
>megnövekedését, azt, hogy ezek általában havi rendszerességgel
>tartanak megnyitót, valamint hogy a hét négy napján Budapesten,
>részben gyakorlati megfontolásokkal indokolhatóan ( hétf‘, péntek,
>szombat, vasárnap) általában nem rendeznek megnyitókat. Ha mindezt
>valamilyen képletbe rendeznénk, nem sok szabad nap maradna.

azért nincs annyi képz‘mžvészeti program, hogy
némi belátással ne lehetne akár csak három napra
is elrendezni ‘ket. kedd, szerda, csütörtök (ezen
a héten a szerda pl. tök üres)
>Mindezek miatt nem vagyok biztos benne, hogy az artAkkord akármilyen
>lelkiismeretes használata megszüntetné a "problémát".

de 7(!) év elég lett volna, hogy megtanulják a
használatát, vagy ha mást nem, hát a szemléletet,
f‘leg ha már kéznél van.

>Ezen túl azt is gondolom, hogy az egy estére
>jutó tíz megnyitó extrém eset, nem szokott
>rendszeresen el‘fordulni.

egyébként legutoljára tavaly november 16-án
fordult el‘ ( amikor egyszerre volt liget, lumú,
deák e megnyitó, plusz vasulka az intermédián, és
tranzit az impexben. nagyjából ugyanannak a
közönségnek.), amit idén januárban szóvá is
tettem a mžcsarnokbeli ikon esten. nagy sikerrel.
mit várhatunk egy olyan közegt‘l, amely a saját érdekében sem tud kooperálni??
a játékelmélet a _közlegel‘k tragédiája_ típusú
játszmákat így összegzi: Végs‘ soron a szerepl‘k
azáltal, hogy a közvetlen érdekeiknek megfelel‘en
cselekednek, saját maguknak ártanak.

>A megnyitók egyébként is általában különböz‘ közönségeket vonzanak.

ne áltassuk magunkat, nincs akkora közönség. én
pl. a 10-b‘l az összesre szívesen elmennék.
másrészt ez nem tv-s mžsorsáv beosztás, ahol
racionálisan kiszámítják, hogy minek ki lehet a
célközönsége. miért is ne keveredhessenek a
különböz‘ közönségek? a kiscelli közönség a
Chinese Characters contemporary art space-szel? a
tranzit a k petrysszel?

>Miért is szeretünk jelen lenni a megnyitókon,

hát nem a bor min‘sége miatt.
egy diszfunkcionális közeg számára az informális
kapcsolatok jelentik az egyedüli mžköd‘
kommunikációt.

>Tehát az ember kis flexibilitással összeállíthat
>magának egy "deluxe" programot,

ecce deluxe meus:

érdekelne, de nem tudok elmenni, túl messze van,
autóval meg éppen a csúcsforgalom idején. ha
legalább 6 órára tennék a megnyitókat.

elmegyek,

késve, de elmegyek, a tanárom volt,

elmennék, de nem tudok az ütközések miatt,

elmennék, mert érdekelne, de nem tudok,

elmennék, mert még sosem voltam, de képtelenség,

elmennék, de nem tudok,

messze van, de elmegyek,

elmennék, de nem tudok,

elmegyek, mert innen már nem kell sehova se menni.
javaslom itt találkozzon mindenki.

üdv,

ps

ja, és megjött a tizenegyedik: