[artinfo] 2006. január 30. 18.h. Feminizmus, színház, irodalom

Igen Egyesület igenegyesulet at freemail.hu
Mon Jan 29 17:40:32 CET 2007

Meghívó
Feminista Szabadegyetem
5. elõadás: Színház és irodalom

Hogyan kapcsolható össze a nemek kérdése az irodalommal és a
színházzal? Van-e nõirodalom? Milyen nemû a színház? Milyen a nõk
viszonya az íráshoz, és milyen a befogadók, intézmények, kánonok
viszonya a nõírókhoz? Mi is az a nõi színház, nõi dráma, nõi nézõ? Az
alkotás kulturális feltételrendszerei - normák, ideológiák, hagyományok
és hagyományhiányok. Új nézõpontok és hangok az irodalomban,
irodalomkritikában. A színház Másikja: feminista performanszok.

Elõadóink Borgos Anna , pszichológus, az IgEN és a Labrisz Egyesület
tagja, és Schuller Gabriella, a Pannon Egyetem oktatója és az IgEN
Egyesület tagja

Cím: Színház és irodalom
Elõadók: Borgos Anna és Schuller Gabriella
Idõpont: 2007. január 30. 18-21 óra
Helyszín: Eckermann Kávézó, Budapest, IX. Ker. Ráday utca 58.

A Feminista Szabadegyetem 2006. szeptemberétõl indul az IgEN
Egyesület szervezésében, a
Global Fund for Women támogatásával.
A Szabadegyetem egy egyetemi tanév idõtartamát öleli fel, 2006.
szeptemberétõl 2007. júniusáig tart, minden hónap utolsó keddjén, 18-
21 óráig kerül megrendezésre. Az összejövetelek másfél órás interaktív
szemináriumból, majd azt követõen kötetlen beszélgetésbõl állnak. A
Feminista Szabadegyetem elõzetes felkészültséget nem igényel, de a
téma alaposabb megismeréséhez a témavezetõk által elõzetes
olvasásra ajánlott szövegek megtalálhatóak lesznek a honlapunkon
(www.feminigen.hu), illetve e-mailben elkérhetõek
(igenegyesulet at freemail.hu). A szemináriumok témái:

1. Szexizmus és szexualitás
2. Politika és jog
3. Munka
4. Oktatás
	5. Színház és irodalom
6. Erõszak
7. Mûvészet
8. Történelem
	9. Természettudományok
10. Média és nyelv

A programot elsõsorban olyan egyetemistáknak szánjuk, akiknek
formális keretek között nincs lehetõsége az adott témák társadalmi
nemi szempontú vizsgálatára, valamint olyan hátrányos helyzetû
csoportokkal foglalkozó civil szervezetek munkatársainak, akik munkájuk
során napi szinten foglalkoznak emberi jogi és szociális kérdésekkel, de
nem feltétlenül járatosak ezek társadalmi nemi aspektusaiban, illetve el
szeretnék mélyíteni ezirányú ismereteiket. Mindazonáltal minden
érdeklõdõt várunk szeretettel, a szemináriumok reményeink szerint
nõket és férfiakat egyaránt, és nem kizárólag egyetemistákat és aktív
civileket képesek megszólítani.
Mivel a szeminárium interaktív, fontos tudnunk, hogy körül-belül hány
résztvevõre számíthatunk, ezért részvételi szándékát kérjük, jelezze az
igenegyesulet at freemail.hu címen. Amennyiben vidékrõl jön, lehetõség
van az utazás költségeinek megtérítésére.
Ezügyben kérjük, elõzetesen egyeztessen Rédai Dorottyával a 06-70-
241-27-31 számon.