[artinfo] április 23. hétfő Feminista Szabadegyetem: Feminizmus és történelem

Igen Egyesület igenegyesulet at freemail.hu
Tue Apr 17 22:58:08 CEST 2007

Kedves Címzettek! Csatolva küldjük a Feminista Szabadegyetem következő előadására szóló meghívót, melyre sok szeretettel várunk minden érdeklődőt. A szemináriumraMEGVÁLTOZOTT IDŐPONTBAN, április 23-án hétfőn kerül sor. Elnézést kérünk az esetleges keresztpostázásért. üdvözlettel: IgEN Egyesület

Meghívó

Feminista Szabadegyetem

8. előadás: Feminizmus és történelem

Juhász Borbála a feminizmus és történelemáltalánosabb témaköreivel kapcsolatbanvet fel kérdéseket (miért nincsen a nőknek történelmük? hogyan lehet láthatóvá tenni a nőket a történelemben? milyeneredményei vannak a feminista történetírásban?), Tóth Eszter Zsófiapedig arról beszél, hogy hogyan írtak eddig a munkásnőkről a történelemben, hogyan interjúztak munkásnőkkel angol, német területen ésMagyarországon. Miért mondják azt, hogy a munkásnők nema szavak emberei? Az előadás második felében olyan forrásokat elemzünk, amelyek munkásnőkkel kapcsolatos interjúrészletekettartalmaznak, olyan témakörökben, mint a női munka, szerelem,lányanyaság. Az előadásokat munkásnőkről készült, 1960-as, 1970-esévekbeli fényképek illusztrálják.

Cím: Feminizmus és történelem

Előadók: Juhász Borbála és Tóth Eszter Zsófia

Időpont: 2007. április 23., 18-21 óra

Helyszín: Eckermann Kávézó, Budapest, IX. ker. Ráday utca 58.

A Feminista Szabadegyetem 2006. szeptemberében indult az IgEN Egyesület szervezésében, a Global Fund for Women támogatásával.

A Szabadegyetem egy egyetemi tanév időtartamát öleli fel, 2006. szeptemberétől 2007. júniusáig tart, havi egy alkalommal. Az összejövetelek másfél órás interaktív szemináriumból, majd azt követően kötetlen beszélgetésből állnak. A Feminista Szabadegyetem előzetes felkészültséget nem igényel, de a téma alaposabb megismeréséhez a témavezetők által előzetes olvasásra ajánlott szövegek megtalálhatóak lesznek a honlapunkon (www.feminigen.hu), illetve e-mailben elkérhetőek (igenegyesulet at freemail.hu). A szemináriumok témái:

1. Szexizmus és szexualitás

2. Politika és jog

3. Munka

4. Oktatás

5. Színház és irodalom

6. Erőszak

7. Művészet

8. Történelem

9. Természettudományok

10. Média és nyelv

A programot elsősorban olyan egyetemistáknak szánjuk, akiknek formális keretek között nincs lehetősége az adott témák társadalmi nemi szempontú vizsgálatára, valamint olyan hátrányos helyzetű csoportokkal foglalkozó civil szervezetek munkatársainak, akik munkájuk során napi szinten foglalkoznak emberi jogi és szociális kérdésekkel, de nem feltétlenül járatosak ezek társadalmi nemi aspektusaiban, illetve el szeretnék mélyíteni ezirányú ismereteiket. Mindazonáltal minden érdeklődőt várunk szeretettel, a szemináriumok reményeink szerint nőket és férfiakat egyaránt, és nem kizárólag egyetemistákat és aktív civileket képesek megszólítani.

Mivel a szeminárium interaktív, fontos tudnunk, hogy körül-belül hány résztvevőre számíthatunk, ezért részvételi szándékát kérjük, jelezze az igenegyesulet at freemail.hu címen. Amennyiben vidékről jön, lehetőség van az utazás költségeinek megtérítésére. Ez ügyben kérjük, előzetesen egyeztessen Rédai Dorottyával a 06-70-241-27-31 számon.