[artinfo] Najmanyi Laszlo eloadasa

Suranyi Nora nsuranyi at intermedia.c3.hu
Fri Mar 31 19:20:07 CEST 2006

WordCitizenShip
Najmányi László előadása

pályája állomásairól, kutatási irányairól, utazásairól, jelenlegi munkájáról,
a változás művészetéről.

„1946-ban születtem, Ausztriában. 1972-ben szereztem mérnöki diplomát,
Budapesten. 1970-ben publikáltam első írásomat. 1971-ben volt az első
kiállításom. Ugyanabban az évben alakítottam meg első színházamat, és kezdtem
el látványtervezőként dolgozni. Egyike voltam az első video-készítőknek
Magyarországon. 1975-ben forgattam első filmemet.  1978-ban barátaimmal
megalakítottuk az első keleteurópai punk együttest, a SPIONS-t. Hamarosan
emigrációra kényszerített bennünket a politika. Két évet töltöttem Párizsban,
majd Kanadába költöztem. 1984 óta dolgozom számítógépekkel. 1985 óta lakom New
Yorkban. Beutaztam Kanadát,  Délkelet Ázsiát, Közép Amerikát, és az Egyesült
Államokat. 1993-94-ben a Karib tenger szigetein dolgoztam zene-producerként.
1995-ben közel egy évig Indonéziában gyűjtöttem zenét. Csaknem 20 év távollét
után, 1996-ban látogattam először Magyarországra, ahol azóta is gyakori vendég
vagyok. 1999-ben hoztam létre a világ első Internet-színházát. 2000-ben
alakítottam meg a Les Fleurs du Mal utazó színházi társulatot. Íróként, képző-
és színházművészként, zeneszerzőként, és belsőépítészként dolgozom. Jelenleg a
világ első térvezérlésű elektronikus hangszere, a theremin és feltalálója,
Leon Theremin orosz tudós történetét dolgozom fel, elektronikus opera formájában.”

Az előadás nyilvános

2006. április 5. de.10 óra

Magyar Képzőművészeti Egyetem - Hungarian Academy of Fine Arts
Intermédia Tanszék - Intermedia Department
1063 Budapest, Kmety Gy. utca 27.