[artinfo] csak_muveszeknek

Nikolett Eross nikol at c3.hu
Fri Feb 24 10:47:23 CET 2006

_csak muveszeknek_

Medvegy András kiállítása

Megnyitó: 2006. február 28. 19h
Zene: Frenk

Megtekintheto: 2006 március 17-ig keddtol péntekig 16-20;
szombaton 12-16 óráig.

Stúdió Galéria
1053 Budapest
Képíró u. 6.
Tel.: 411 0235
<http://studio.c3.hu/>http://studio.c3.hu

-----  ------  ------  ------

Édes szuicid édes
(1,2)

Méhek nélküli mézzel érintkeztem  – vágta rá önkéntelenül, és a pénzvakaró
kezét kereste. A lokalizátor ore mindig megbízható forrásból táplálkozott
[térbeli szaglás] így az automatizmust, mellyel a pénzért nyúlt ma is
kiegészítette egy hosszú mozdulatsorral.
A lába mögé hajolt.
Egy ajándékot hoztam – mondta, és átnyújtotta az autóalkatrészt.
Az ovális, finom borítású (vastag bor, acélos muanyag, szormetakarós)
háromcsillagos karikán éles szavak sorakoztak egymás után. „A Formula 1-es
világbajnok kormánya, Oszentsége XVI. Benedek, a kereszténység vezetojének
részére. Michael Schumacher.” Nem volt járatos a sportban, de abban biztos
volt, hogy ilyet már látott.
Mi a faszom ez? - kérdezte, és rádobta a képzeletbeli asztalra.
Honnan fejed ezeket? – dühöngte túl magát a színpadiasság hevéért.
Vidd innen a picsába, de elobb fizess! –üvöltözött tovább.
Bazdmeg, az interoperatív tényeknél maradva, a mexikói férfi bajnokság
másodosztályában szereplo Celaya leigazolta az ország legjobb noi
labdarúgóját, Maribel Dominguezt. A csaj régóta a válogatott sztárja:
eddigi 43 nemzetközi mérkozésén 42-szer csörgette a hálót .- nyugtatta az
üzlettárs, és némi ráadás reményében még egyszer megcsörgette a mobilját.
Üzenetem érkezett, villant ekkor a szemébe, és kicsomagoltatta a levelet.
Csak úgy maradhatsz fiatal, ha rossz az emlékezotehetséged – sugározta a
narancs-fekete színkombinációs kijelzo. A telefonszám ismeretlen.
Mi a faszom ez? – kérdezte, és átnyújtotta a telefont.
Küld át nekem is! –  lelkendezett, és húzta elo a sajátját, hogy biztos
legyen a transzferben. Olyan igazságod lesz, amilyet vásárolsz magadnak! A
jó minõségu igazság drága dolog! –húzta el a száját, mert harmadszorra sem
ment át az üzenet.
Terheltek a rendszerek!
Az jó - vágta rá. Az mindig a földrengés eloszele.
Semmi nyájas harsona, semmi nyájas vakvágány! Irány a szerverek! –
üvöltözték immár mind a ketten.
Azzal lerohantak a biztos falu földszinti helységbe.
Ott nincs térero - futott át mindkettojük agyán, magyarán ott sincs kello
szakértelemmel piacosítva a levego – lihegtek tovább lefele.
Lent megbeszéljük - néztek egymásra, de csak az egyikojük cipofuzoje
engedte el magát.
Jó, mert én éppen töltök - vágta rá a másik technikásan.

(részlet a „Hol vagyok Pesten” címu musicalbol.)

Mi a faszom ez?
Nem látod?! Két darab kockacukor!

(részlet Medvegy András „csak muvészeknek” címu kiállításának vernisszázsáról)

                                                                                                       Horváth
Tibor
                                                                                                (Tesco-Puma
ügynök)