[artinfo] TIPP kurzus palyazat

Veszely Beata veszelyb at t-online.hu
Thu Apr 6 14:50:27 CEST 2006

TIPP
Tihanyi Nemzetközi Posztgraduális Kutató Mühely
Goldsmiths College, London - Magyar Képzömüvészeti Egyetem, Budapest

PÁLYÁZATOT HÍRDET

A 4. TIPP NEMZETKÖZI KORTÁRS KÉPZÖMÜVÉSZETI KURZUS
RÉSZVÉTELÉRE TIHANYBAN 2006-BAN

BEVEZETÖ
A TIPP - Tihanyi Nemzetközi Posztgrdauális Kutató
Mühely a londoni Goldsmiths College és a Magyar
Képzömüvészeto Egyetem közös nemzetközi kutató
programja. A program magában foglalja
szimpóziumok, intenzív kurzusok, konferenciák,
müvésztelepek, kiállítások és más események
szervezését, valamint kiadványok szerkesztését.
Célunk olyan nemzetközi fórum kialakítása
képzömüvészek számára, mely a kortárs
képzömüvészeti gyakorlatot és az azt körülvevö
kritikus diskurzus természetét széles körüen
tárgyalja.

A kurzusok lehetöséget nyújtanak mind a
Goldsmiths, mind az MKE tanáraival való
kapcsolatfelvételre és mindkét intézményben
beveztést nyújtanak a posztgraduális képzésbe.
Azt a tanítási technikát, melyet alkalmazunk, a
Goldsmiths College az elmúlt 18 évben fejleszette
ki és mely mélyen kritikus, ugyanakkor játékos. A
kurzusok ideálisak azok számára, akik
posztgraduális tanulmányokat szeretnének
folytatni, vagy azok számára, akik
hosszabb-rövidebb szünet után intenzív program
keretében várnak reflexiót praxisukra, mütermi
munkájukra. Ebben az értelemben a tanítás a
résztvevök egyéni szükségletei köré összpontosít.

A programok a Magyar Képzömüvészeti Egyetem nem
régiben felújított tihanyi müvésztelepén kerülnek
megrendezésre, ahol a résztvevöknek lehetöségük
van a megszokott urbánus környezetüktöl eltérö
helyszínen müvészetet, teóriát és diszkussziót
tapasztalni. A TIPP ebben az értelemben
különleges atmoszférát teremt. Tapasztalatból azt
találtuk, hogy így kialakul egy nyugodtabb
kapcsolat a résztvevök között, mely direkt módon
szabadabb kifejezésre és egy nyitott fórumra ad
lehetöséget.

TIPP Akadémiai Tanácsadó Testület
Gerard Hemsworth professzor, a Képzömüvészeti
Posztgraduális Képzés Igazgatója, Goldsmiths
College, London, Brian Falconbridge professzor, a
Sir John Cass Department of Arts, Media & Design,
London Metropolitan University igazgatója, Farkas
Ádám professzor, a Magyar Képzömüvészeti Egyetem
szobrász tanszékének tanára és Veszely Beáta, a
Magyar Képzömüvészeti Egyetem doktorandusza és a
TIPP igazgatója.

4. TIPP NEMZETKÖZI KORTÁRS KÉPZÖMÜVÉSZETI KURZUS,
2006 szeptember 11-24

Tanulmányok
Tanulmányok egy csoport nemzetközi képzömüvész
számára, akik már elindultak határozott irányba
munkájukkal és akik olyan két-hetes intenzív
programon szeretnének résztvenni, mely
lehetöséget nyújt mütermi munkájuk elmélyítésére.
A kurzus arra összpontosít, hogy segítsen a
müvészeknek munkájuk értelmezésében szélesebb
müvészeti, kulturális és elméleti kontextusban.
Célunk új munkák, gondolatok és koncepciók
kialakítása személyes konzultációkon,
szemináriumi és mütermi programon keresztül,
melyet nemzetközi tanári testület vezet a londoni
Goldsmiths College-ból, a Magyar Képzömüvészeti
Egyetemröl és a Royal Academy-böl Londonból,
valamint nemzetközileg elismert müvésztanárok
részvételével.

Program
- Szeminariumok
- Tutorial (Konzultációk)
- Beszámolók
- Mütermi munka
- Elöadások
- Videó estek
- Balatoni kirándulás
- Hétvége Budapesten
- Oklevél
- Kiállítás

JELENTKEZÉS
Feltétel a legalább alap szintü angol nyelvtudás.
Kérjük a jelentkezéshez csatoljanak:
1. Kitöltött és aláírt jelentkezési lap, mely a
honlapunkról letölthetö: www.mke.hu
2. 10 db dia (35 mm). Kérjük számozzanak meg
minden diát, írják nevüket a diakeretre és
tegyenek keresztet a bal alsó sarokba. Kérjük ne
ragsszanak semmit a diakeretre és ne küldjenek
üveges keretet. VAGY 10 db digitális kép CD-n,
minden kép számozva és címmel ellátva.
3.	Statement. A korábbi munka rövid leírása
maximum 500 szóban, A4-es papíron angolul és
gépelve. Kérjük írják le, hogy miért jelentkeznek
a kurzusra.
4.	Felbélyegzett, megcímzett válaszboriték
(csak akkor szükséges, amennyiben azt
szeretnék, hogy postai úton visszaküldjük a pályázati anyagot).
Kérjük postázzák a pályázati anyagokat Veszely
Beáta részére (1124 Budapest, Tamási Áron utca
34). Kérjük a boritékra írják rá: '4. TIPP
International Course in Contemporary Art'.
Határidö: 2006 május 8.

RÉSZVÉTELI DÍJ
NEMZETKÖZI HALLGATÓK: 140000 HUF
MAGYAR HALLGATÓK: 60000 HUF
A MAGYAR KÉPZÖMÜVÉSZETI EGYETEM HALLGATÓI: 40000 HUF
A részvételi díj minden költséget, valamint a
szállást és napi egy föétkezést fedezi.
A résztvevök utazásukért és biztosításukért maguk
felelnek. Anyagot mütermi munkájához mindenki
maga hoz.
A sikeres jelentkezök a részvételi díjat
legkésöbb 2006 június 10-ig kell, hogy a TIPP
alapítvány számlájára befizessék.

TOVÁBBI INFORMÁCIÓ
Igazgató: Veszely Beáta, E-mail: veszelyb at t-online.hu, Tel: +36 30 3986538
Posta cím: 1124 Budapest, Tamási Áron utca 34.
www.mke.hu