[artinfo] feb. 18. 18h Kukorelly

Intermedia Intezet fmr at mrf.hu
Mon Feb 14 14:39:09 CET 2005

meghivo

Kukorelly Endre
Kreativ iras c. tervezett kurzusanak bevezeto eloadasara

2005. februar 18-an, penteken 18h
a Magyar Kepzomuveszeti Egyetem Intermedia Intezete
(1063 Budapest, Kmety utca 27.)

A '90-es évek elején kreatív írás-órákat
tartottam a Képz‘mžvészeti F‘iskola Intermédia
Tanszékén. Amerikai diszciplína, profik tanítanak
kezd‘ket arra, hogyan kell írni: írókat meghívnak
néhány egyetemi szemeszterre, jól megfizetik
‘ket, kénytelenek valamit mondani. Beáll egyfajta
kényszer, ett‘l jó az egész. Ha bárki (azt
állítja magáról, hogy) tudja, hogy' kell írni,
attól azt meg lehet tanulni. Senki sem tudja,
hogyan kell írni: viszont ezzel az állítással már
mintegy túlkerült a nulla ponton, átvágja a
kibogozhatatlan csomót: ezt minimum meg lehet
tanulni. Közben pedig még remekül szórakozhatsz
is ráadásul, úgyhogy megéri, nemigen tudok jobb
elfoglaltságot. Egész pontosan: jobbat nem tudok.
A dolgokhoz, saját magadhoz mint saját magad
által kitüntetett dologhoz és vonatkoztatási
ponthoz való radikális, szubverzív
viszony(ítgatás), furcsa módon, tanítható. Ehhez
képest pedig nagyjából bármi. A mžvészet fontos J
dolog. De ezt már, azt hiszem, tudod. (Kukorelly
Endre)

Folytatás az eloadoval torteno konzultaciok utan, megbeszeles szerint.