[artinfo] Re: adomany

Várnagy Tibor ligal at c3.hu
Tue Dec 27 03:21:36 CET 2005

2000 késö öszén a Mücsarnok Beuys-szimpozionjának keretében Lucrezia De
Domizio Durini bárónö ugyancsak felajánlotta, hogy egy Beuys-kollekciót
adományozna annak a magyar múzeumnak, amelyik vállalja, hogy a
kollekciót állandó gyüjteménye részeként folyamatosan hozzáférhetövé
teszi egy arra alkalmas külön teremben.

A LuMU ezt akkor azzal hárította el, hogy ezek multiple-k. Valóban azok,
ezzel együtt elképesztönek tartom, hogy se a LuMU, se más hazai múzeum
meg sem próbált tárgyalni minderröl közvetlenül a bárónövel(és azóta
sem), amihez már csak annyit szeretnék hozzá füzni:

az a nemzedék, amelyik Beuys-szal személyes kapcsolatban állt, még
emlékszik Beuys-nak arra a szándékára, hogy életmüvének egyik fele
Nyugaton, a másik Keleten legyen hozzáférhetö (ezért adományozta Beuys a
Polen Transport néven ismert anyagot a lódzi Muzeum Sztukinak 1980
augusztusában). Jóhogy a Fal közben leomlott, de - és amennyiben
múzeumaink gyüjteményeit nézzük - kulturálisan még mindig egzisztál ez a
Fal, ha már csak eltakarítatlan romok formájában is.