[artinfo] acb Galéria - HAB A TORTÁN: Előd Ágnes, Farkas Zsófia, Kismarty-Lechner Zita, Szörényi Beatrix

acb gallery / acb galéria acbinfo at acbgaleria.hu
Wed Jun 16 11:11:54 CEST 2004

Tisztelettel meghívjuk az acb galéria következő programjára:

HAB A TORTÁN
Előd Ágnes, Farkas Zsófia, Kismarty-Lechner Zita és Szörényi Beatrix
művei

megnyitó:
2004. június 17., 19.00 - 21.00

megnyitja:
Nádori Péter

nyitva:
2004. június 18 - július 16.,
kedd - péntek  14.00 - 18.00
valamint előzetes bejelentkezéssel

helyszín:
acb kortárs művészeti galéria
H-1068 Budapest, VI. ker., Király u. 76., T: (1) 413 7608
www.acbgaleria.hu, acbinfo at acbgaleria.hu

támogatók:
Irokéz Gyűjtemény, Műcsarnok Bistro, Írókéz Kft., Frutta Elettronica,
Nyakas Pincészet, TIMP Kft., NKA, NKÖM

A Hab a tortán című kiállításon négy fiatal képzőművész alkotásait
mutatjuk be. A cím arra utal, hogy az acb Galéria megnyitása óta
rendszeresen mutat be szobrokat, videókat, fotókat és konceptuális
műveket, s mivel ez a kiállítás az acb Galéria utolsó projektje a nyári
szünet előtt, eddigi tevékenységünk könnyed hangvételű összefoglalásaként
szerkesztettük meg e tárlat anyagát.

Előd Ágnes a tőle megszokott módon ismét ironikus műveket állít ki:
gipszből készült óriási torták képviselik a Kunstkoeln című nemzetközi
művészeti vásáron nagy sikert elért művész legújabb korszakát. Farkas
Zsófia elegáns, futurisztikus, metálkékre fényezett, áramvonalas szobrai
mintha idegen lények űrhajói lennének, reprezentálva a Körösényi Tamás
szobrászosztályához köthető új szobrászati hullámot. Kismarty-Lechner Zita
fotósorozata az ötvenes évekből származó életmódmagazinok képeinek
ironikus, kissé fanyar átdolgozása. A felhőtlen örömöt sugárzó képek
dekonstruálásával a művész erős érzelmi tartalmakat fejez ki, s gazdag
formavilágú design-t teremt. Szörényi Beatrix videója egy emberi
viszonyrendszer romantikus-ironikus ábrázolása, akvarelljei pedig egy
logikai-nyelvi modell koncepciója alapján készültek.

Az, hogy a résztvevők mindannyian nők, a véletlen műve, a kiállításnak nem
célja alkotásaikat mint "nőművészetet" értelmezni - célunk a szokásos:
magas színvonalú, innovatív kortárs képzőművészetet kínálni a művészet
értői és gyűjtői számára.

A kiállítás résztvevői:
Előd Ágnes
1999-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Főiskola szobrász szakán,
Körösényi Tamás osztályában. 2002-ben művészettörténészi diplomát szerzett
az ELTÉ-n. A Magyar Képzőművészeti Egyetem mesterképzőjének elvégzése
(2002) óta az Egyetem Doctor of Liberal Arts (DLA) programjának
hallgatója. 1994 óta vesz részt kiállításokon.

Farkas Zsófia
1986-88 között a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola
zongora szakán és a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem csembaló kurzusán
folytatott tanulmányokat. A Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász szakán,
Körösényi Tamás osztályában 2000-ben szerzett diplomát. 1997 óta vesz
részt kiállításokon.

Kismarty-Lechner Zita
1999 és 2004 között a Magyar Iparművészeti Egyetem fotó-grafika szakán
tanult. Az egyetem alatt két külföldi ösztöndíjat nyert el: 2001-ben a
ljubljanai Iparművészeti Egyetem, 2002-ben pedig a  barcelonai
Képzőművészeti Egyetem vendéghallgatója volt. 1999 óta vesz részt
csoportos kiállításokon. 2002-ben az ARC óriásplakát
pályázat "Művészeti érték" - díját kapta.

Szörényi Beatrix
Felsőfokú művészeti tanulmányait 1995-ben a kasseli Gesamthochschule
Universität vizuális kommunikáció tanszékén kezdte. 1997-98-ban a Magyar
Iparművészeti Főiskola videóanimáció szakának vendéghallgatója volt.
1999-től a Magyar Képzőművészeti Egyetem intermédia szakán tanul. 1999 óta
a Fiatal Fotóművészek Stúdiója, 2002-től a Fiatal Képzőművészek Stúdiója
Egyesülete tagja. 2001 óta vesz részt kiállításokon.

Online információ: www.acbgaleria.hu

--
acb gallery / acb galéria
Kiraly u. 76.