[artinfo] [replika] meghivo

replikans at tek.bke.hu replikans at tek.bke.hu
Fri Apr 9 00:58:03 CEST 2004

REPLIKA-EST

A Replika feltámad!
A Komoly zene című (49.) szám bemutatkozására, és szolid ünneplésre
hívjuk/hívunk április 13-ra a Trafóba.

Trafó - Bár Tangó (1094 Budapest, Liliom u. 41.)
2004. április 13. (kedd)

18.10 Megnyitó, bemutatkozik az új szám
18.20 Hadas Miklós kedvenc Replika-borítóiról mesél
18.50 Beszélgetés Kodaj Dániellel, a Komoly zene c. blokk szerkesztőjével
19.30 Szünet
19.45 Negatív kánon. Kritikai kultúrakutatás és a lemezipar hulladéka.
	DJ Shuriken lemezgyűjteményéből szemezget Vályi Gábor
20.45 DJ Tula zenél

(A belépés ingyenes)

replika
társadalomtudományi folyóirat

Alapítva 1990-ben Hadas Miklós által
"A Replikát azzal a szándékkal alapítottuk, hogy hozzájáruljunk a hazai
társadalomtudományi szakmai közélet fölpezsdítéséhez és az egyes
társadalomtudományok közötti párbeszéd kialakításához. Szerkesztési
koncepciónk lényege, hogy egy témakör vagy vitaindító cikk kapcsán az
adott szakterület kiemelkedő képviselőit kérjük föl reflexiókra, továbbá a
téma aktuális nemzetközi szakirodalmából is közlünk fordításokat. Lapunk
szociológiai folyóiratként indult: az elsô három évfolyamban elsősorban e
diszciplína körébôl közöltünk cikkeket, vitákat, polemikus jellegű
szövegeket. 1993-tól profilunkat tudatosan tágítani igyekeztünk: azóta
egyre több írást közlünk más társadalomtudományok képviselőitől is... Így
lapunkban filozófusok, antropológusok, történészek, pszichológusok,
pszichoanalitikusok, közgazdászok is rendszeresen publikálnak. A
blokkszerű szerkesztéssel, a blokkok több számon keresztülhúzódó tematikus
kapcsolódásával az interaktív társadalomtudomány eszméjéhez igyekszünk
közelíteni. Nagy hangsúlyt kívánunk helyezni a kommunikáció új formáinak
tanulmányozására ill. fölhasználására is."

Újraindítva 2004-ben
"Hát igazából Replika temetés nem volt. Én szerettem volna Replika
temetést, de nem sikerült megvalósítani. Több ember mondta, hogy nahát, ez
tényleg disznóság, valamit csinálni kell. És akkor én mondtam nekik, oké,
akkor írjatok. Legyen egy nyilvános Replika temetés. Írjátok meg az Élet
és Irodalomban, hogy milyen szép és jó volt, és milyen kár érte. Ha már
nekem mondjátok. Vagy akkor szervezzünk valamit. De ne én szervezzem meg,
hanem valamelyikőtök vállalja föl! Végül senki nem vállalta föl - ilyen
értelemben ez egy temetetlen hulla, amit még életre lehet kelteni, és
lehet, hogy nem is hulla." /Hadas Miklós/

Mi, az új szerkesztők, a régi eszmét folytatva megpróbálkozunk
feltámasztani a Replikát. Persze ugyanaz és más lesz. Ez részben
tartalomra és főként a megjelenésre igaz. A Replika internetes folyóirattá
válik - legalábbis a kezdetek idejére.

Hallgass ide! Április 13, 18 óra, Trafó. www.replika.hu

Üdvözlettel
az új szerkesztők