[N&n galeria] a 3. Petri György-díj

Galéria galeria at nagybalint.hu
2012. Dec. 21., P, 14:42:50 CET

az N&n galéria tisztelettel meghívja Önt és barátait

a FUGA Breuer Marcell teremébe

2012. december 22-én, szombaton 19,30 órára

a 3. Petri György-díj átadására

FUGA

Budapesti Építészeti Központ

1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 5.

Petri György halálának tizedik évfordulóján hozta létre az N&n galéria
alapítvány a Petri György-díjat, amelyet évente a költő születésnapján adnak
át. A díjra olyan - elsősorban fiatal - költő, író, drámaíró vagy esszéíró
esélyes, akinek még nem jelent meg önálló kötete. A díjazás alapvető
szempontja minden esetben a művek eredetisége, szellemisége, formavilága.

2012-ben a Petri-díjra esélyesek rövid listájára három név került: Balaskó
Ákos költő, Gazdag Péter drámaíró, képzőművész, és Hidas Judit novellista.
Hármójuk közül idén Gazdag Péter nyerte el drámáiért a Petri György-díjat.

Laudációt mond Forgách András.

Maga a díj kettős: a díjazott megkapja a Petri György élőmaszkja nyomán
készült papírszobrot (a mű címe: "Bookend"), Louise McCagg, Robin Ami
Silverberg és Böröcz András alkotását, a Magvető Kiadó pedig megjelenteti a
szerző első kötetét.

A Petri György-díj kuratóriumának tagjai 2012-ben: Bognár Péter (az előző
évi díjazott mindig tagja a következő évi kuratóriumnak), Forgách András,
Karádi Éva, Radnóti Sándor, Tóth Krisztina és Várady Szabolcs.

Budapest, 2012. december 21.

 Nagy Bálint

N&n galéria

A díjátadás után Krulik Zoltán és együttese megzenésített Petri-verseket
játszik.

Petri György verseivel a 70-es évek közepén ismerkedtem meg és néhányat már
akkor megzenésítettem, összeismerkedésünk is ennek volt köszönhető. Szerette
a dalokat, biztatott a továbbiakra. Eljártam hozzá verseimmel is az Eötvös
utca 22-ben lévő kis udvari házikójukba. A roppant puritán szobában kis
asztalon az írógépe fölött Bibó István képe függött, párizsi utcatábla a
falnak támasztva, 68-as utcakő a sarokban. Mint útbaigazítóra, mesterre
tekintettem rá ezekben az években. Egyre inkább egyfajta belső emigrációba
vonult. A szamizdatban megjelent kötetei különös, "tiltott gyümölcsnek"
számítottak akkor, konspiratív úton lehetett csak hozzájutni. Többször is
nekiláttam, és sok ötlet, töredék született az évek során, de egy műsorra
való végül egész idáig váratott magára. /Krulik Zoltán/

Fellépők: Krulik Zoltán ének, Zámbó Tamás gitár, Eredics Dávid szaxofon,
Boros Attila basszusgitár, Keönch László dob

  _____

N&n galéria

+36 30 934 7389

 <mailto:galeria at nagybalint.hu> galeria at nagybalint.hu