<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>LAM Masters Masterclass</title></head><body>
<div>Július 8-án startol a Light Art Museum els‘ nyári
mesterkurzusa<br>
<br>
<br>
IMMERSIVE SPACE | IMMERSIVE MIND címmel indítja el els‘
Masterclass programját a LAM az Innovációk a kortárs
digitális- és fénymžvészetben, különös tekintettel a
neuro-vizualizációra és az immerzív terekre címmel<br>
<br>
A Light Art Museum a látványos kiállítások rendezése
mellett fontos küldetésének tartja, hogy a kreatív
technológiai szakemberek számára különböz‘ szakmai
programokat szervezzen, amelyek katalizátorként szolgálhatnak a
tudásmegosztás, az innováció és a szcénán belüli
együttmžködés számára. A LAM Masters egy támogató
ökoszisztéma, ami hozzájárul a kreatív technológia
folyamatos fejl‘déséhez és természetes beépüléséhez
a kortárs mžvészeti gyakorlatokba.<br>
<br>
Ezek az események reményeink szerint lehet‘séget
biztosítanak a résztvev‘k számára az eszmecserére, az új
technikák elsajátítására, az innovatív technológiák
elterjesztésére, el‘segítve az autonóm és az alkalmazott
vizuális mžvészetek dinamikus környezetének
kialakítását. A LAM Masters eseményein keresztül igyekszünk
el‘segíteni a fiatal kreatív elmék oktatásával és
fejlesztésével a kreatív technológiai ágazat és a
kortárs mžvészet fenntarthatóságát és
életképességét, és így biztosítjuk, hogy a friss
perspektívák és innovatív megközelítések a jöv‘ben is
alakíthassák a mžvészet és a technológia
jöv‘jét.<br>
<br>
A nyári mesterkurzus kapcsolatot teremt az elméleti tudás és
annak a gyakorlati alkalmazása közötti, és képessé teszi a
szcéna szerepl‘it arra, hogy ötleteiket megvalósuló
alkotásokká fejlesszék.<br>
<br>
<br>
A hét napos képzés egy nyilvános konferenciával kezd‘dik,
amelynek el‘adói között olyan nemzetközileg is ismert
szerepl‘ket találunk, mint a japán teamLAB tagja, Takeshi
YAMADA, vagy az amszterdami Nxt múzeum kurátora, Bogomir
Doringer.<br>
<br>
A mesterkurzus fókuszában az agyhullámok adatvizualizációja,
és annak immerzív térbeli expanziója áll, azaz a
kiterjesztett tudat a kiterjesztett térben. A hallgatók a
Touchdesigner szoftver segítségével saját, agyhullám adataik
alapján készített helyspecifikus installációkat hoznak
létre, a LAM 360 fokos élményt kínáló, zeppelin formájú
immerzív terében.<br>
<br>
Az mžvészeti közegben kiterjesztett és a fizikai
valóságban bemutatható immerzív térélmény napjaink kedvelt
mžvészeti irányzatainak egyike. Ezek a korszerž technikával
megteremtett projekciós terek a
virtuálisvalóság-szimulációk fizikai megjelenítései. Olyan
technológiai ökoszisztémák, melyek új típusú, nem
ritkán önálló galériaterekké léptek el‘ az elmúlt
években. Ezzel egyidejžleg jelentek meg azok a törekvések is,
amelyek arra irányulnak, hogy ezeket a tereket a mžvészet és a
tudomány metszéspontjában megvalósuló alkotói térként
értelmezzék. A térbeli kiterjesztés és annak gondolati
lekövetése a projection mapping mžfajjal vette kezdetét. Egy
épület vagy egy vetítend‘ háromdimenziós felület
architektúráját leképez‘ mozgókép az objektumot
víziótérré, illuzórikus eseménykörnyezetté változtatja,
összekapcsolva azt a körülötte lév‘ fizikai világgal. A
tér-, hang- és fényakusztikai megoldások autonóm
használatának köszönhet‘en különféle megoldások
születtek immerzív terek létrehozására. A projection mapping
alkalmazásának technológiai tapasztalatai pedig új
mozgóképi térértelmezéseket tettek lehet‘vé.<br>
<br>
Az agyhullámokkal vezérelt interaktív installációk a
biofeedback témakörébe tartoznak. A biofeedback a gyakorlatban
az emberi test fizikailag kinyerhet‘ adatait - mint például
szívdobogás, légzés, agyhullámok - használja egy
visszacsatoláson keresztül a hang- és mozgóképes
adatvizualizáció paraméterezésére az így létrejöv‘
audiovizuális térben. A brain mapping olyan non-invazív
szenzorozási módszerek összefoglaló elnevezése, mint
például az EEG vizsgálat, melyeket az agykutatásában
használnak. Az elektroenkefalográf az agyi elektromos aktivitást
figyeli és méri. Az egyes agyhullám mintázatokhoz id‘beli
tudatállapotokat, koncentrációs állapotokat köthetünk.
Ezek a fizikai impulzusok digitalizáció, majd jelfeldolgozás
után, egy kreatív elemzési folyamat során alakulnak át
mžvészeti értelemben szubjektív szimulációvá. A
neurofeedback alapú mžalkotás az adatok technikai képként is
értelmezhet‘ vizualizációját vagy/és szonifikációját
jelenti valós id‘ben egy visszacsatolási rendszerben. A
biofeedback installációknál a befogadó részvétele
tapasztalati immerziót eredményez, egyes esetekben pedig
kiterjesztett testtudatot. Így a mž a néz‘ tudatos, vagy
tudattalan cselekvésének szimulált tükörképévé,
sajátos önarcképpé válik. Olyan technikai mozgóképpé,
mely mozgás közben a befogadó és az installáció
közötti viszonyrendszer változásának és a visszacsatolási
folyamatnak a függvényében teremt reaktív közeget. A
neurofeedback, vagyis a valós idejž interaktív, agyhullámok
által vezérelt gyakorlat igen bonyolult, türelmet és olyan
környezeti nyugalmat igényel, mely nagyon kevés helyzetben
teremthet‘ el‘ egy kiállítási környezetben. Ezért a
mesterkurzuson neuro-vizualizációt fogunk alkalmazni, mely az
EEG-vel rögzített adatok, adatcsomagok számítógépes,
kreatív szoftverben történ‘ vizuális megjelenítését
adják.</div>
<div><br>
Részletes program és jelentkezés:
https://hun.lam.xyz/immersive-space-immersive-mind/<br>
Kapcsolat: masters@lam.xyz<br>
<br>
</div>
<div><br></div>
</body>
</html>