<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
--></style><title>Trafóklub: Mary Maggic / Cooking
Sections</title></head><body>
<div><font size="+1"><b>A Cooking Sections és Mary Maggic
performansz-elöadásai</b></font></div>
<div><br></div>
<div>helyszín: Trafóklub</div>
<div><br></div>
<div>2022. október 1. (szombat) 18:00 - 20:00</div>
<div><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab></div>
<div>18:00:<b> Mary Maggic:<i> Nyílt forráskódú
ösztrogén</i></b></div>
<div><br></div>
<div>19:00:<b> Cooking Sections:<i> Amikor a [lazac lazac
[lazac]]</i></b></div>
<div><br></div>
<div><x-tab> </x-tab>Az
el‘adások nyelve angol.</div>
<div><br></div>
<div>z esemény ingyenes, minden érdekl‘d‘t szeretettel
várunk!</div>
<div><br></div>
<div>https://trafo.hu/kiseroprogramok/cookingsections_marymaggic</div>
<div><br></div>
<div><br></div>
<div><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab> * *
*<br>
</div>
<div><b>Mary Maggic: Nyílt forráskódú ösztrogén</b></div>
<div>performansz-elöadás hormonális történetekröl és
fikciókról<x-tab> </x-tab></div>
<div><br></div>
<div>Hogyan válhatnak molekuláris szinten queerré a testek?
Hogyan függ össze ez a folyamat az ipari kapitalizmussal? A test-
és genderpolitikáról, valamint a környezeti toxicitásról
való tudásokat ötvöz‘ el‘adás középpontjában a
'nyílt forráskódú ösztrogén' koncepciója áll, vagyis
az a feltevés, hogy a hormon molekulák mindenütt jelen vannak
körülöttünk, mi pedig megváltoztathatjuk, mutálhatjuk
‘ket, vagy akár eggyé is válhatunk velük. Az el‘adásban
felvetett társadalmi-politikai vizsgálódásokon keresztül
kezdetét veheti a hormon molekulák emancipálódása és a
molekuláris misztikum feloldódása.</div>
<div><br></div>
<div><b>Mary Maggic</b> (1991, Los Angeles) nem bináris
kínai-amerikai mžvész és kutató, aki a test- és
genderpolitika, valamint a kapitalizmus ökológiai
következményeinek metszéspontjain dolgozik. Maggic 2017 óta
Bécsben él, és gyakran alkalmazza a biohekkinget mint
xeno-feminista gondoskodási gyakorlatot. Jelenleg az ösztrogén
hormon környezeti és kulturális szerepét vizsgálja, illetve
annak a lehet‘ségeit, hogy hogyan lehet a DIY és
állampolgári vagy közösségi tudomány nyílt forráskódú
eszközeivel és protokolljaival ellenpontozni a hormonokról való
tudást és annak hozzáférhetetlenségét. Kutatása a
hormonok el‘állításának szövevényes rendszerére és
az ezzel kapcsolatos morális és környezeti dilemmákra is
kiterjed.</div>
<div><br></div>
<div>Az MIT Media Lab mesterképzésének elvégzése után<i>
Nyílt forráskódú ösztrogén</i> címž projektje a Prix
Ars Electronica '17 különdíjában részesült. 2019-ben
Fulbright Ösztöndíjjal 10 hónapot töltött az indonéziai
Yogyakartában, ahol a jávai misztika és a mžanyagszennyezés
válságának kapcsolatát vizsgálta. Maggic a 2022-es Knight
Arts + Tech Fellowship ösztöndíjasa. Mžvei olyan
intézmények kiállításain szerepeltek, mint a dániai Kunsthal
Charlottenborg, a Centre de Cultura Contemporánia de Barcelona,
Philadelphia Museum of Art, a londoni Science Gallery és ICA, a
zürichi Migros Museum of Contemporary Art, a berlini HKW és az Art
Laboratory, a párizsi Jeu de Paume és a yogyakartai Jogja National
Museum. Jelenleg a Hackteria (Nyílt forráskódú biológiai
mžvészet) online hálózat tagja, az Aliens in Green nevž
kísérleti színházi kollektíva, a Mai Ling Vienna nevž ázsiai
feminista kollektíva, valamint a Pirate Care projekt és az online
Cyberfeminism Index munkatársa.</div>
<div><x-tab>
</x-tab><x-tab> </x-tab><a
href="https://maggic.ooo/">https://maggic.ooo/</a><br>
</div>
<div>Mary Maggic el‘adása a <a
href="https://trafo.hu/kiseroprogramok/caringcoping"><i>Megtartó
rendszerek. Eseménysorozat a gondoskodás és a megküzdés
er‘vonalairól</i></a> sorozat részeként valósul meg.</div>
<div><br></div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
<div><font size="+1"><b>Cooking Sections: Amikor a [lazac lazac
[lazac]]</b></font></div>
<div><br></div>
<div>A Cooking Sections müvészpáros elöadása a lazac
nyomába ered - egy vad hal színének a nyomába, amelyik
voltaképpen sem nem vad, sem nem hal (s‘t, még csak nem is lazac).
A tenyésztett lazac egy konstrukció, történelmünk egyik
legújabban háziasított és iparosított faja.</div>
<div><br></div>
<div>A Cooking Sections performansz-el‘adása a lazacfarmok
környezeti hatásait vizsgáló több éves, kiterjedt
kutatásukra épül; kiterjed a lazactenyésztés különböz‘
közösségekre, ökológiára, a táplálékláncra
gyakorolt hatására, és arra, ahogy a minket körülvev‘
világra tekintünk. Az el‘adás megkérd‘jelezi, hogy a
környezetünk általunk 'természetesnek' vélt színei valóban
annak tekinthet‘ek-e még egyáltalán, és arra is rámutat,
hogy bolygónkra gyakorolt hatásunk hogyan befolyásolja
színérzékelésünket. A mžvészek a Skócia partjainál
található Skye-szigeten végzett kutatásai arra is
rávilágítanak, hogy az ipari tevékenységek milyen hatással
vannak a bolygó metabolizmusára, hogyan hozzák létre a
kizsákmányolás új tájait és mindez miként hangolja újra
a világ érzékelésének árnyalatait és tónusait.</div>
<div><br></div>
<div>A Cooking Sections-t 2013-ban Daniel Fernández Pascual és
Alon Schwabe alapította Londonban. Gyakorlatuk az élelem
szžr‘jén keresztül figyeli meg, kutatja és elemzi
átalakulóban lév‘ tájainkat. Helyspecifikus installációik,
performanszaik és videóik a mžvészet, az építészet, az
ökológia és a geopolitika határterületeivel
foglalkoznak.</div>
<div><x-tab>
</x-tab><x-tab>
</x-tab>Hosszú távú CLIMAVORE címž projektjük a
klímaváltozás az étkezésre gyakorolt hatását vizsgálja.
Projektjeik többek között a londoni Tate Britain, a Serpentine
Gallery, az isztambuli SALT és a stockholmi Bonniers Konsthall, a
párizsi Lafayette Anticipations, a berlini HKW, a londoni Delfina
Foundation, a Taipei Biennále, az 58. Velencei Biennále, a
Sanghaji Biennále, a Los Angeles-i Public Art Triennále, a Sharjah
Építészeti Triennále és a Sharjah Mžvészeti Biennále,
a Performa17, a Manifesta12 és New Orleans Triennálé
kiállításain voltak láthatóak. A müncheni
Képz‘mžvészeti Akadémia vendégoktatói voltak, jelenleg a londoni
Royal College of Art egy stúdióját vezetik. 2021-ben
Turner-díjra jelölték ‘ket, a 2019-es Future Generation Art
Prize különdíjasai, társadalmilag elkötelezett praxisukért
jelölték ‘ket a Visible Awardra. Daniel Fernández Pascual<i>
Being Shellfish</i> címž munkájáért elnyerte a 2020-as
Harvard GSD Wheelwright-díjat.</div>
<div><x-tab>
</x-tab><x-tab> </x-tab><a
href="http://www.cooking-sections.com/"
>http://www.cooking-sections.com/</a><br>
</div>
<div><x-tab> </x-tab></div>
</body>
</html>