<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
--></style><title>fb metaverzum</title></head><body>
<div><font color="#000000">Közösségimédia-hálózatból
“metaverzum céggé" fejlesztené a Facebookot Mark Zuckerberg,
méghozzá a következ‘ öt évben. A metaverzum pedig jóval
több, mint egy egyszerž közösségi oldal: komplett online
világ, ahol a felhasználók virtuálisan játszhatnak,
dolgozhatnak, beszélgethetnek, méghozzá
virtuálisvalóság-headsettel a fejükön. Zuckerberg az élményt
úgy jellemezte, mint egy olyan “testet öltött" internetet,
amiben nem csak egyszeržen tartalmat fogyaszthatunk, hanem valóban
“benne lehetünk".</font></div>
<div><font color="#000000">A “metaverzum" fogalmat el‘ször
Neal Stephenson író használta az 1992-es Snow Crash címž
regényében, s‘t, az “avatar" kifejezés is a könyv
által terjedt el, amit ma már használnak a neten és a
játékokban.</font></div>
<div><font size="-1"
color="#000000">https://hu.wikipedia.org/wiki/Snow_Crash</font></div>
<div><font color="#000000">A Facebook azért törne be annyira
agresszívan a VR/AR területére, mert az ebben a környezetben
zajló felhasználói interakciók által még az eddiginél is
részletesebb, más jellegž adatokat tudnának gyžjteni. Nem
csupán arról lenne szó, hogy az ember hova kattint és mit oszt
meg, adat keletkezne abból, hogy az ember merre megy, hová néz,
miként reagál egyes stimulusokra a virtuális környezetben, ami
aranybánya lehet egy “adatkapitalistának".</font></div>
<div><font size="-1"
color="#000000"
>https://24.hu/tech/2021/07/26/mark-zuckerberg-metaverzum-virtualis-v<span
></span>alosag-kozossegi-media/#</font></div>
</body>
</html>