<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>Horizont Galéria | Pacsika Rudol záró
tárlatvezetés</title></head><body>
<div>Pacsika Rudolf: Citokin vihar (Finissage és záró
tárlatvezetés)</div>
<div><br></div>
<div>megnyitó | 2020. julius 1. 17:00<br>
</div>
<div>web | https://www.facebook.com/events/714240716057781/<br>
</div>
<div>cím | Horizont Galéria<br>
</div>
<div><a
href=
"https://www.ikon.hu/artroll/index?search=e_id&search_string=16786"
><x-tab>        </x-tab><b>2020.
július 1-én, szerdán, 17:00 órakor Pacsika Rudolf tart záró
tárlatvezetést a kiállításon.</b> Várunk mindenkit
szeretettel (és maszkban)!</a><br>
</div>
<div><x-tab>        </x-tab><br>
<x-tab>        </x-tab>Pacsika
Rudolf sokszínž, behatárolhatatlan képz‘mžvészeti
tevékenységet folytat. Fontos számára, hogy szándékai
ugyanolyan energia-telten, közvetlen hatással jelenjenek meg egy
technikailag nehezen kivitelezett computer-installációban, mint a
legegyszeržbb vonalrajzban. Ennek megfelel az a rendkívüli
szabadság, ahogy alkotásainak megjelenési formáit
váltogatja: szobor, fotó, videó, animáció, vázlatok,
festmény, kinetikus-szobrászati elemek, meghökkent‘ egyensúlyi
szituációk, speciális project-ek.<br>
<x-tab>   </x-tab>Korábbi munkáira alapvet‘en a
konceptualista dematerializáló attitžd volt a jellemz‘,
gyakran jelennek meg személyes hangulatú, mindennapi tárgyak az
alkotásaiban. A széles megvalósulási spektrum épp ebb‘l az
anyagtalanságból és nem valami mžfaj-fetisizmusból ered.
Pacsika egy különösen nyitott, érdekl‘d‘ mžvész, aki
alkotói munkája során a saját precíz logikáját követi.
Alkimista módjára bontja ki egy-egy dolog alapját, hogy a
közönséget folyamatos kérdezésre, látásra, egyfajta
kulturális asszimilációra késztesse. Ötleteiben, szellemes
megoldásaiban a könnyedség, játékosság kritikai
érzékkel párosul. A kiállítótérben esetleg szokatlannak
tžn‘ dolgok, a vizuális, pop-kulturális,
mžvészettörténeti, gazdasági vagy politikai természetž
referenciák egy olyan rendszer montázselemei, amelyekkel a
létez‘, magát pragmatikusnak vél‘ világot és nyelvet
érezhetjük abszurdnak. Noha szemlélete alapvet‘en
intellektuális, szerinte a képz‘mžvészet feladata kikapcsolni
a kultúrának azt a verbális módját, ami akadályozó és
alkalmatlan a világ megismerésére, ítéletek
alakítására. Mžveinek egyszerre lehetséges racionális,
metafizikai és mindezt megkérd‘jelez‘ olvasata. Alkotói
érzékenysége, amely egyszerre komoly, játékos és mély,
sose fullad melankóliába.<br>
<x-tab>        </x-tab>Pacsika a
2015-ös OFF-Biennálén az Illetékesség címž
mobilszobrát állította ki, amely mozgáskorlátozott
székekb‘l álló szerkezet pneumatikus mozgatásához
lélegeztet‘ gépként használt egy kompresszort.<br>
<x-tab>        </x-tab>A mostani
kiállítás címe mintha ez utóbbi mžhöz kapcsolódna: -
CITOKIN VIHAR - utalás az aktuális koronavírus okozta
betegség azon fájdalmas, roham-jellegž fázisára, aminek
során a szervezet védekezési reakciója során túlzott
mennyiségž immun-anyag szabadul föl a tüd‘ben, még
drámaibb állapotba taszítva a beteget.<br>
<x-tab>     </x-tab>Ahogy Pacsika fogalmaz a
kiállítással kapcsolatban: ,, A cím nem a kiállítás
témája, sokkal inkább magára a mžvészeti tevékenység
folyamatára, alapinspirációjára utal. Amennyiben teret adunk
azoknak az elméleteknek, hogy a mžvészet egyfajta túlélési
stratégia, az említett immunreakciót az alkotás aktusának
egyfajta metaforájaként foghatjuk fel. Vagyis az inspiráció
gyökere a védekez‘, megmaradási életösztön,
szellemi-intellektuális önvédelmi mechanizmus. A citokin
esetében ez a reakció abszurd módon eltúlzott, a
szándékával szemben egy önromboló, veszélyes eszkaláció. Az
alkotás esetében egy olyan feszültséggel teli állapot,
amiben a disszonancia remélhet‘leg feloldódik valami fajta
katharzisban."<br>
<x-tab>      </x-tab>A Horizont
Galériában a mžvész az utóbbi id‘szakban készített új
munkáiból mutat be néhányat. Ezek az alkotások részben
korábbi munkáinak továbbfejlesztései, másrészt újabb
kezdeményezések. Elmondható, hogy a korábbi
kiállításaihoz képest az egyéni kézjegy nagyobb szerepet kapott
a megvalósításban, úgy mint a ceruza vagy a festékek
használata, de a mozgó kép, illetve térben megjelen‘ mžvek
is megjelennek.<br>
</div>
<div><x-tab>        </x-tab>A
kiállítás látogatható:<br>
<x-tab>        </x-tab>2020.
május 28 -  július 1-ig.  (K-P 14:00-18:00)<br>
</div>
<div><x-tab>        </x-tab>Pacsika
Rudolf az amszterdami Rijksakademie van Beeldende Kunsten
posztgraduális képzésén tanult (1996-7), ahol tanára volt
többek között Richard Deacon, Denys Zacharolopulos, John Hilliard,
Dan Graham, Jaroslaw Koslowski, Herman Pitz. Ezt követ‘en számos
hosszabb rezidencia-programban vett részt, többek között
Franciaországban (Centre D'Art Contemporain - Domain de
Kerguéhennec; Zoo Galéria, Nantes; Cité des Arts, Párizs; Ein
Hod, Izrael; AIR Krems, Ausztria). Továbbá számos egyéni és
csoportos kiállításon vett részt, mint például:
Trans-Europa Halles Festival - Wärkstetten und Kulturhaus, Bécs;
Jeune Peinture '92, Grand Palais, Párizs; Around Us - RAM Galéria,
Rotterdam; Kinetika Art Fair '10, London; Kunstunternehmen -
Schlosspark, Karlsruhe; Lost and Found, CBK Dordrecht; Relationen,
Schafhof - Europäisches Künstlerhaus Oberbayern, Freising; B5
Studio - Marosvásárhely) valamint helyen Budapesten és
Szentendrén. Doktori címét az MKE-n védte meg. Alkotásai a
Domain de Kerguéhennec, (Bignan, Franciaország), a
Szépmžvészeti Múzeum - Magyar Nemzeti Galéria; a Ferenczy
Múzeumi Centrum, Szentendre; valamint a Janco Dada Museum (Ein Hod,
Izrael) gyžjteményeiben szerepel.</div>
<div> </div>
</body>
</html>