<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>Mindenki vegyen el‘ egy
lapot!</title></head><body>
<div><b>Mindenki vegyen el‘ egy lapot!</b> | csoportos
kiállítás<br>
<br>
A kiállítás címe a röpdolgozatokat megel‘z‘ rettegett
mondat, egy mindenki<br>
által jól ismert iskolai élményhez köthet‘ frázis, amely
az ismeretanyag<br>
írásbeli számonkérésének emlékét idézi fel. A
szöveg a tudás leképezésének<br>
egy eszköze, transzformációja. Ennek az ismeretek iskolai
átadására<br>
szolgáló speciális verziója a tankönyv, ami hiányos,
torzított és<br>
keretezett. Ezek a jelz‘k az oktatási rendszerre is
érvényesek, ezért<br>
kiállításunk kulcsszavai is egyben.<br>
<br>
A kiállítás fókuszában az állami oktatás áll, amelynek
az egyik legnagyobb<br>
problémája az iskolák központosítása, valamint, hogy nem
hatékonyak az<br>
alkalmazott tanítási-tanulási módszerei: ilyen a szövegalapú
számonkérés és<br>
a korszeržtlen értékelési rendszer. Az elmúlt id‘szak
közneveléssel<br>
kapcsolatos törvénymódosításai még nehezebb helyzetbe
hozzák mind a<br>
tanulókat, mind a tanárokat - ugyanakkor az elvárások egyre
növekednek. A<br>
nagy mennyiségž, központilag meghatározott tananyag sok
esetben korlátozza<br>
a tanárok pedagógiai módszertani lehet‘ségeit is,, és nem
támogatja a<br>
diákokat a kritikai gondolkodás elsajátításában sem.<br>
<br>
A kiállításon bemutatott mžvek els‘sorban a központilag
meghatározott<br>
tananyag átadására és számonkérésének módjára
reflektálnak. Mindezek<br>
mellett egy olyan - alternatívát kínáló - modell is
szerepel, amely a<br>
projektalapú, közös munkában rejl‘ kreatív
lehet‘ségeken alapul, és ahol a<br>
tanulóknak miközben az ‘ket érint‘ témákkal
foglalkoznak, lehet‘ségük van<br>
az önálló gondolkodásra és a szabad
véleménynyilvánításra.<br>
<br>
Kiállító mžvészeink személyes élményeikb‘l kiindulva
a hazai oktatási<br>
rendszer hiányosságait tágabb kontextusba helyezik, új
néz‘pontból<br>
vizsgálják és fogalmaznak meg akár ironikus vagy humoros
hangvételž<br>
kritikus véleményt a köz-, vagy éppen a fels‘oktatással
kapcsolatban.<br>
<br>
Kiállító mžvészek:<br>
ASZTALOS Zsolt, BALOGH Viktória, BARNA Orsolya & PÁLINKÁS
Bence György,<br>
DEMOLAB, LĂDI Virág, PÓLYA Zsombor, SZEMZĂ Zsófia, TÓTH
Márton Emil.<br>
<br>
A Magyar Képz‘mžvészeti Egyetem másodéves
képz‘mžvészet-elmélet szakos<br>
hallgatóinak projektje.<br>
<br>
Kurátorok:<br>
Balajthy Boglárka, Bence Bettina, Czvetkó Fruzsina, Csel‘tei
Boglárka,<br>
Domonkos Sára, Geiger Róza, Grisztel Eliza, Horváth Mátyás,
Lipka Boróka,<br>
Martincsák Kata, Menyhért Júlia, Pet‘ Zsófia, Sárközi
Fanni, Sóti Márton.<br>
<br>
Témavezet‘: Lázár Eszter<br>
Grafika: Kulcsár Csaba<br>
kiállítás id‘pontja: 2019.12.13 - 28.<br>
<br>
megnyitó: 2019.12.12. 18:00<br>
kiállítást megnyitja: Váradi Emese, vizuális kultúra
tanár<br>
</div>
<div>fb esemény:
https://www.facebook.com/events/427828538143223/</div>
<div> </div>
</body>
</html>