<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>Más visszhangok pedig a kertben
laknak</title></head><body>
<div align="center"><b>Kisterem</b></div>
<div align="center">1053 Budapest Képíró utca 5.</div>
<div align="center"><b><br></b></div>
<div align="center"><b>MÁS VISSZHANGOK PEDIG A KERTBEN
LAKNAK</b></div>
<div align="center"><br>
Nikita KADAN, KASZÁS Tamás, Anna WITT</div>
<div align="center"><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab></div>
<div align="center">Megnyitó: 2019. 09. 17. 18 óra</div>
<div align="center"><br></div>
<div align="center">Megnyitja:  NEMES Z. Márió (költ‘,
kritikus, esztéta</div>
<div align="center"><br></div>
<div align="center">Kurátorok: Gadó Flóra és Ăze
Eszter</div>
<div align="center"><br>
<b>2019. 09. 18. - 10. 18.</b></div>
<div align="center"><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab><x-tab>       
</x-tab></div>
<div align="center">A kiállítás el‘zménye a<i> Fragments of
Utopias</i> címž vetítéssorozat, mely több kortárs
videómunka és dokumentumfilm egymás mellé helyezésével
vizsgálta építészeti emlékeken keresztül a technológiai
és társadalmi fejl‘désbe vetett utópikus elképzelések
kudarcát. A Kisteremben látható kiállítás tovább
foglalkozik az épített tér és az emberi test kapcsolatával,
illetve a kérdéssel, hogy miért a múlthoz visszatérve
keressük olyan kétségbeesetten a változás lehet‘ségét.
A kiállításon látható mžvek kevéssé reprezentált
csoportok mikrotörténetein keresztül tesznek fel kérdéseket
a múlt érintésével a jöv‘r‘l, miközben új
formanyelvet alakítanak ki az épített tér és a benne
helyüket keres‘ testek elbeszélésének lehet‘ségére. A
munkák ezáltal szorosan kapcsolódnak a retro-utópia
fogalmához, ami - ahogy Boris Buden kifejti -  úgy fordul a
jöv‘ felé, hogy ehhez a múlt irányába tesz kitér‘t,
sokszor annak elfelejtett jöv‘képeit vizsgálva. A
kiállításon látható mžvek azonban már sokkal inkább egyfajta
dilemmát fogalmaznak meg azzal kapcsolatban, hogy a múltban
elképzelt emancipatorikus, vizionárius utópiákból hogyan
veszett ki napjainkra a változásban való hit és mindezek
fényében, milyen új alapokra helyezhetjük a közösség és
a lakhatás fogalmait. <br>
 <br>
A mžvek olyan kérdéseket tematizálnak, mint hogy milyen
kapcsolat van az épített tér és a különböz‘
marginalizált csoportok térhasználata között? Hogyan éled
újra egy funkcióját vesztett, elhagyott épület? Hogyan
tudnak terek egyszerre kizárni és befogadni eltér‘
közösségeket? Melyek azok a testgyakorlatok, amelyek egy-egy
meghatározott térhez köt‘dnek? A városi térben helyüket
keres‘ csoportok történetein keresztül az elöreged‘
társadalom, a klímaválság és a migráció globális
eseményei kerülnek el‘térbe Nikita Kadan, Kaszás Tamás és
Anna Witt munkáin keresztül. <br>
<br>
(A cím idézet T.S. Eliot: Négy Kvartett címž verséb‘l
[fordítás: Vass István])<br>
</div>
<div align="center"><b>Ezzel egyid‘ben</b></div>
<div align="center">Rákóczy Gizella Labirintus 24N</div>
<div align="center">címž kiállítása nyílik a Vintage
Galériában.</div>
<div align="center"><br></div>
<div align="center"><br></div>
<div align="center"><br></div>
</body>
</html>