<!doctype html public "-//W3C//DTD W3 HTML//EN">
<html><head><style type="text/css"><!--
blockquote, dl, ul, ol, li { padding-top: 0 ; padding-bottom: 0 }
 --></style><title>Phill Niblock, jun. 21. 20h Feszty
haz</title></head><body>
<div>2019. június 21. 20.00<br>
<br>
Feszty-ház (1063 Budapest, Kmety Gy. utca 27.)<br>
Az Ensemble Mobile, a Soharóza együttmžködésében
bemutatja:<br>
<br>
Phill Niblock: 4 CHORCH, for orchestra and chorus (2009)<br>
<br>
Ezt követ‘en:<br>
<br>
Live A/V Perfomance by Katherine Liberovskaya and Phill Niblock<br>
<br>
 <br>
<br>
4 Chorch: A tíztagú kórus központi hangjai a C# és D#,
melyekt‘l felfelé és lefelé egy-egy félhang távolságnyi
eltérést variálhatnak, míg tizenöt tagú zenekar esetében
a C, D és E a központi hangok, és a variálható távolság
negyed hangnyi. Ez a zenekar esetében összesen egy kvart, míg a
kórus esetében egy nagy terc terjedelmet jelent, mely végtelen
számú mikrotonális hanggal telít‘dve rezgések és
felhangok felh‘it hozza létre. Az így létrejöv‘
hangzáskarakter némileg kiszámíthatatlan, hiszen egyrészt
attól függ, ahogyan az egyes el‘adó a leírt határokon
belül saját intonációt alakít ki, másrészt pedig attól,
ahogyan az el‘adói tér minderre rezonál. Mindez aztán
egymástól jelent‘sen eltér‘ el‘adásokhoz vezet. (22
perc)<br>
<br>
 <br>
<br>
Live A/V Perfomance: Niblock az általa a helyszínen létrehozott
produkció során olyan, saját field-recordingjain alapuló audio
darabokat ötvöz, melyek eddigi zenei szerzeményeit‘l nagyban
különböznek. Liberovskaya pedig emellé állít össze
video-t (Jitter/Max/MSP programmal) a több mint három évtizedet
átfogó, hatalmas, saját clip adatbázisából. (Az
el‘adás id‘tartama kb. 30 perc)<br>
<br>
 <br>
</div>
<div>Az el‘adáson az alkotók jelen vannak.</div>
<div> <br>
<br>
Katherine Liberovskaya (USA) Montrealban és New Yorkban alkotó
video- és médiamžvész. Az experimentális video mžfajában
a 80-as évek óta alkot, világszerte számos helyszínen és
rendezvényen mutatott be video-t, video installációt és
performanszot. 2001-t‘l munkái alapvet‘en zeneszerz‘kkel és
hangmžvészekkel közös együttmžködéseken alapulnak,
ezen belül is olyan él‘ video- és hangperformanszokon, ahol a
mžvész él‘képeivel improvizatorikus 'zenei látvány'
megteremtésére törekszik.<br>
<br>
 <br>
<br>
Phill Niblock (szül. 1933, USA) ötven éves mžvészi karrierje
a minimalista és experimentális zene, a filmkészítés és
fotográfia területeit öleli fel. Niblock 1985 óta vezet‘je a
New York-i székhelyž, Gentben is mžköd‘ 'Experimental
Intermedia' avantgarde zenei alapítványnak, egyben az
alapítvány által mžködtetett XI Records kiadó kurátora.
Munkái vastag hangos 'drones' zenéjér‘l ismertek. A niblock-i
hangzást olyan instrumentális hangszínekb‘l épül‘
mikrohangok töltik ki, melyek számos egyéb hangot generálnak
az el‘adói térben.<br>
<br>
https://www.youtube.com/watch?v=JryBOCyzRzU<br>
<br>
 <br>
<br>
Az Ensemble Mobile zenekart Bartók György és Nikolaus Gerszewski
alapította, 2018-ban. A csoport f‘ként olyan, rugalmas
paraméterekkel bíró zenei darabokat játszik, melyek kreatív
feldolgozási lehet‘séget biztosítanak el‘adóik
számára. A zenekar els‘ fellépésére 2018-ban, a Tilos
Maratonon került sor, Terry Riley 'in C' címž darabjának
el‘adásával.<br>
<br>
https://www.youtube.com/watch?v=6XeTZXi7NyE<br>
<br>
 <br>
<br>
Soharóza (vezet‘: Halas Dóra) 10 éve játszik a hangokkal,
kísérletezik a legkülönfélébb dallamvilágokkal és
valósít meg mžfajilag rendhagyó el‘adásokat extrém
helyszíneken. A kísérleti kórus tagjai énekeltek már a
Szeml‘hegyi-barlangban, a Kelenföldi Er‘mžben, tartottak
koncertet gasztronómiai eseményen vagy akár társasházak
bels‘ udvarán is, repertoárjuk pedig állandóan újul és
b‘vül kalandozásaik mentén. 2016-ban született meg els‘
catwalk koncertjük “Tabu kollekció" néven, amit 2018-ban
“Az Ügy" követett, és amiket a Trafó mellett már számos
másik színpadra is meghívtak.<br>
<br>
http://soharoza.hu/ <http://soharoza.hu/><br>
 <br>
<br>
 <br>
<br>
 <br>
<br>
 <br>
<br>
 <br>
<br>
 <br>
<br>
 <br>
<br>
2019, June 21, 20:00<br>
<br>
Feszty haz (Kmety Gy. utca 7, 1063 Budapest)<br>
<br>
Ensemble Mobile, in collaboration with Soharóza performs:</div>
<div><br>
Phill Niblock: 4 CHORCH for orchestra and chorus (2009)<br>
<br>
afterwards:<br>
<br>
Live A/V Perfomance by Katherine Liberovskaya and Phill Niblock</div>
<div><br>
 <br>
<br>
4 Chorch: The 10-part chorus is centered on the notes C# and D#,
ranging a semitone sharp or flat from each, while the 15-part
orchestra is centered on the notes C, D, E, varying by a quartertone
sharp or flat from each note. This makes an alltogether tonerange of a
fourth for the orchestra, and a major third for the chorus; always
densely crowded with an infinite number of microtones, creating clouds
of beats and overtones. The resulting soundcharacter is somewhat
impredictable, since on one hand it depends on how the single
performer develops her intonation within the given limits, on the
other on how the performance space resonates; this indeed leads to
considerably different performances. (22 min.)</div>
<div><br>
 <br>
<br>
Live A/V Perfomance: In this live set Niblock mixes between audio
pieces based on diverse field recordings which are very different from
his music compositions. Liberovskaya mixes video with Jitter/Max/MSP
from a vast personal database of clips shot over the past 25 years.
(30 min.)<br>
<br>
 <br>
<br>
The artists will be present.<br>
<br>
 <br>
<br>
***<br>
<br>
 <br>
<br>
Phill Niblock (b. 1933, USA) is an artist whose fifty-year career
spans minimalist and experimental music, film and photography. Since
1985, he has served as director of Experimental Intermedia, a
foundation for avant-garde music based in New York with a branch in
Ghent, and curator of the foundation's record label XI. Known for
his thick, loud drones of music, Niblock's signature sound is filled
with microtones of instrumental timbres that generate many other tones
in the performance space.<br>
<br>
 <br>
Katherine Liberovskaya <http://www.liberovskaya.net/> (CA) is a
video/media artist based in Montreal and New York. Involved in
experimental video since the 80s, she has produced numerous videos,
video installations and performances shown at various events and
venues around the world. Since 2001 her work predominantly focuses on
collaborations with composers and sound artists notably in live
video+sound performance where her live visuals seek to create
improvisatory 'music' for the eyes.<br>
<br>
 <br>
<br>
Ensemble Mobile was founded in 2018, by György Bartok and Nikolaus
Gerszewski. The ensemble is particularly dedicated to music that is
noted in flexible parameters, thus allowing the performers to
participate in a creative process. The ensemble gave its first
performance in 2018, at Tilos Marathon, with Terry Riley's "in
C".<br>
<br>
https://www.youtube.com/watch?v=6XeTZXi7NyE<br>
<br>
 <br>
<br>
Soharóza (director: Dóra Halas) was founded in 2008 to fulfill the
wish of renowned theatre director, Viktor Bodó - experiments and
improvises with the human voice, language, movement, folk music as
well as composed pieces: continually searching for new forms and
sounds. They have performed a slang-opera in a cave, organized
gastronomical concerts, hosted a show in an abandoned power-station,
and participated in flashmobs in Turkish baths - just to name a few
of their unique appearances.<br>
The group has recorded a studio album entirely of their own material,
using different choral improvisational methods - listen to it on
bandcamp. They have also traveled abroad several times, the most
memorable of which is their concert at the Hungarian Embassy of Berlin
in 2010. http://soharoza.hu/ <http://soharoza.hu/><br>
 <br>
 </div>
<div><br></div>
<div>sziasztok</div>
<div><br></div>
<div>itt a komplet sajto anyag. kinek küldjem?</div>
<div><br></div>
<div><br>
<br>
</div>
<div> anyag. kinek küldjem?</div>
<div><br>
<br>
</div>
<div><br></div>
<div><b>2019. június 21. 20.00</b><br>
</div>
<div><b>Feszty-ház</b> (1063 Budapest, Kmety Gy. utca 27.)<br>
</div>
<div><br>
<br>
</div>
<div>Az<b> Ensemble Mobile</b>, a<b> Soharóza</b>
együttmžködésében bemutatja:<br>
</div>
<div><b>Phill Niblock: 4 CHORCH, for orchestra and chorus</b>
(2009)<br>
</div>
<div>Ezt követ‘en:<br>
</div>
<div><b>Live A/V Perfomance</b> by Katherine Liberovskaya and Phill
Niblock<br>
</div>
<div><b> </b><br>
</div>
<div><b>4 Chorch</b>: A tíztagú kórus központi hangjai a C#
és D#, melyekt‘l felfelé és lefelé egy-egy félhang
távolságnyi eltérést variálhatnak, míg tizenöt tagú
zenekar esetében a C, D és E a központi hangok, és a
variálható távolság negyed hangnyi. Ez a zenekar esetében
összesen egy kvart, míg a kórus esetében egy nagy terc
terjedelmet jelent, mely végtelen számú mikrotonális hanggal
telít‘dve rezgések és felhangok felh‘it hozza létre. Az
így létrejöv‘ hangzáskarakter némileg kiszámíthatatlan,
hiszen egyrészt attól függ, ahogyan az egyes el‘adó a
leírt határokon belül saját intonációt alakít ki,
másrészt pedig attól, ahogyan az el‘adói tér minderre
rezonál. Mindez aztán egymástól jelent‘sen eltér‘
el‘adásokhoz vezet. (22 perc)</div>
<div><br></div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Live A/V Perfomance</b>: Niblock az általa a helyszínen
létrehozott produkció során olyan, saját field-recordingjain
alapuló audio darabokat ötvöz, melyek eddigi zenei
szerzeményeit‘l nagyban különböznek. Liberovskaya pedig emellé
állít össze video-t (Jitter/Max/MSP programmal) a több mint
három évtizedet átfogó, hatalmas, saját clip
adatbázisából. (Az el‘adás id‘tartama kb. 30 perc)<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div>Az el‘adáson az alkotók jelen vannak.<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div>***<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Katherine Liberovskaya</b> (USA) Montrealban és New Yorkban
alkotó video- és médiamžvész. Az experimentális video
mžfajában a 80-as évek óta alkot, világszerte számos
helyszínen és rendezvényen mutatott be video-t, video
installációt és performanszot. 2001-t‘l munkái alapvet‘en
zeneszerz‘kkel és hangmžvészekkel közös
együttmžködéseken alapulnak, ezen belül is olyan él‘ video- és
hangperformanszokon, ahol a mžvész él‘képeivel
improvizatorikus 'zenei látvány' megteremtésére
törekszik.</div>
<div><br></div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Phill Niblock</b> (szül. 1933, USA) ötven éves
mžvészi karrierje a minimalista és experimentális zene, a
filmkészítés és fotográfia területeit öleli fel. Niblock
1985 óta vezet‘je a New York-i székhelyž, Gentben is
mžköd‘ 'Experimental Intermedia' avantgarde zenei alapítványnak,
egyben az alapítvány által mžködtetett XI Records kiadó
kurátora. Munkái vastag hangos 'drones' zenéjér‘l ismertek.
A niblock-i hangzást olyan instrumentális hangszínekb‘l
épül‘ mikrohangok töltik ki, melyek számos egyéb hangot
generálnak az el‘adói térben.<br>
</div>
<div><a
href="https://www.youtube.com/watch?v=JryBOCyzRzU"
>https://www.youtube.com/watch?v=JryBOCyzRzU</a><br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div>Az<b> Ensemble Mobile</b> zenekart Bartók György és
Nikolaus Gerszewski alapította, 2018-ban. A csoport f‘ként
olyan, rugalmas paraméterekkel bíró zenei darabokat játszik,
melyek kreatív feldolgozási lehet‘séget biztosítanak
el‘adóik számára. A zenekar els‘ fellépésére 2018-ban, a
Tilos Maratonon került sor, Terry Riley 'in C' címž darabjának
el‘adásával.<br>
</div>
<div><a
href="https://www.youtube.com/watch?v=6XeTZXi7NyE"
>https://www.youtube.com/watch?v=6XeTZXi7NyE</a><br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Soharóza</b> (vezet‘: Halas Dóra) 10 éve játszik a
hangokkal, kísérletezik a legkülönfélébb
dallamvilágokkal és valósít meg mžfajilag rendhagyó
el‘adásokat extrém helyszíneken. A kísérleti kórus tagjai
énekeltek már a Szeml‘hegyi-barlangban, a Kelenföldi
Er‘mžben, tartottak koncertet gasztronómiai eseményen vagy akár
társasházak bels‘ udvarán is, repertoárjuk pedig
állandóan újul és b‘vül kalandozásaik mentén. 2016-ban
született meg els‘ catwalk koncertjük “Tabu kollekció"
néven, amit 2018-ban “Az Ügy" követett, és amiket a Trafó
mellett már számos másik színpadra is meghívtak.<br>
</div>
<div><a href="http://soharoza.hu/">http://soharoza.hu/</a><br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b> </b><br>
</div>
<div><b> </b><br>
</div>
<div><b> </b><br>
</div>
<div><b> </b><br>
</div>
<div><b> </b><br>
</div>
<div><b> </b><br>
</div>
<div><b>2019, June 21, 20:00</b><br>
</div>
<div><b>Feszty haz</b> (Kmety Gy. utca 7, 1063 Budapest)<br>
</div>
<div><b>Ensemble Mobile,</b> in collaboration with<b> Soharóza</b>
performs:<br>
</div>
<div><b>Phill Niblock: 4 CHORCH</b> for orchestra and chorus
(2009)<br>
</div>
<div>afterwards:<br>
</div>
<div><b>Live A/V Perfomance</b> by Katherine Liberovskaya and Phill
Niblock<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b>4 Chorch</b>: The 10-part chorus is centered on the notes C#
and D#, ranging a semitone sharp or flat from each, while the 15-part
orchestra is centered on the notes C, D, E, varying by a quartertone
sharp or flat from each note. This makes an alltogether tonerange of a
fourth for the orchestra, and a major third for the chorus; always
densely crowded with an infinite number of microtones, creating clouds
of beats and overtones. The resulting soundcharacter is somewhat
impredictable, since on one hand it depends on how the single
performer develops her intonation within the given limits, on the
other on how the performance space resonates; this indeed leads to
considerably different performances. (22 min.)<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Live A/V Perfomance</b>: In this live
set Niblock mixes between audio pieces based on diverse
field recordings which are very different from his music compositions.
Liberovskaya mixes video with Jitter/Max/MSP from a vast personal
database of clips shot over the past 25 years. (30 min.)<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div>The artists will be present.<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div>***<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Phill Niblock</b> (b. 1933, USA) is an artist whose fifty-year
career spans minimalist and experimental music, film and photography.
Since 1985, he has served as director of Experimental Intermedia, a
foundation for avant-garde music based in New York with a branch in
Ghent, and curator of the foundation's record label XI. Known for
his thick, loud drones of music, Niblock's signature sound is filled
with microtones of instrumental timbres that generate many other tones
in the performance space.</div>
<div><br></div>
<div> <br>
</div>
<div><a href="http://www.liberovskaya.net/"><b>Katherine
Liberovskaya</b></a> (CA) is a video/media artist based in
Montreal and New York. Involved in experimental video since the 80s,
she has produced numerous videos, video installations and performances
shown at various events and venues around the world. Since 2001 her
work predominantly focuses on collaborations with composers and sound
artists notably in live video+sound performance where her live visuals
seek to create improvisatory 'music' for the eyes.<br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Ensemble Mobile</b> was founded in 2018, by György Bartok
and Nikolaus Gerszewski. The ensemble is particularly dedicated to
music that is noted in flexible parameters, thus allowing the
performers to participate in a creative process. The ensemble gave its
first performance in 2018, at Tilos Marathon, with Terry Riley's
"in C".</div>
<div><br></div>
<div><a
href="https://www.youtube.com/watch?v=6XeTZXi7NyE"
>https://www.youtube.com/watch?v=6XeTZXi7NyE</a><br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div><b>Soharóza</b> (director: Dóra Halas) was founded in 2008 to
fulfill the wish of renowned theatre director, Viktor Bodó -
experiments and improvises with the human voice, language, movement,
folk music as well as composed pieces: continually searching for new
forms and sounds. They have performed a slang-opera in a cave,
organized gastronomical concerts, hosted a show in an abandoned
power-station, and participated in flashmobs in Turkish baths - just
to name a few of their unique appearances.<br>
</div>
<div>The group has recorded a studio album entirely of their own
material, using different choral improvisational methods - listen to
it on bandcamp. They have also traveled abroad several times, the
most memorable of which is their concert at the Hungarian Embassy of
Berlin in 2010. <a
href="http://soharoza.hu/">http://soharoza.hu/</a><br>
</div>
<div> <br>
</div>
<div> </div>
</body>
</html>