[im] A Social Design Cookbook közösségi finanszírozási kampányt indít
Vanda Sárai
saraivanda at gmail.com
Sat Oct 20 21:27:36 CEST 2018
*A társadalmi együttmködéseket forradalmasító Social Design Cookbook
közösségi finanszírozási kampányt indít*
Budapest, Magyarország (2018. október 18.)
A Social Design Cookbook projekt, amely finn, holland és magyar kutatók
illetve designerek együttmködésébl azzal a céllal jött létre, hogy
feltárja, mi szükséges egy sikeres társadalmi kezdeményezés
megtervezéséhez. A könyv, amely recepteket kíván biztosítani társadalmi
együttmködésekhez, közösségi finanszírozó kampányt indít
<http://mesenaatti.me/socialdesigncookbook> a legnagyobb finn közösségi
finanszírozó platformon, a Mesenaattin.
A könyv 18 olyan, nemzetközileg is ismert társadalmi együttmködési
formátumot mutat be mint a Critical Mass, Múzeumok Éjszakája, Pecha Kucha
Night, Restaurant Day vagy a Panaszkórus, amelyek nemcsak a saját lokális
közösségükben lettek sikeresek, de más helyszíneken és kontextusokban is
lemásolhatóvá váltak.
A könyv emellett bemutatja a Social Design Canvast, egy olyan új tervezési
eszközt, amely segít elemezni és megtervezni társadalmi rendszerek,
folyamatok és szervezdések új formáit. A Social Design Canvas a Business
Model Canvas közösségi és non-profit megfelelje. Az alkotók a canvast több
mint 200 résztvev közremködésével hozták létre és tesztelték olyan
eseményeken mint a genfi Lift Conference, a weimari Digital Bauhaus, a
gdanski Personal Democracy Forum, a Democracy International Happening,
illetve a budapesti OFF Biennálé és a Brain Bar.
A szerzk szerint az intézmények, amelyek ma rendelkezésünkre állnak, hogy
a demokrácia részesei legyünk - nemzeti választások, népszavazások,
tüntetések - meglehetsen limitáltak és idejétmúltak. Ahogy Kevin
Schawinski, a Galaxy Zoo egyik alapítója fogalmaz a Social Design
Cookbookban*: "Mi a demokrácia, ha nem a politikai folyamatok kiszervezése
a tömegeknek?"*
*"El kell segítenünk ezt a kiszervezést, a célunk ezzel a könyvvel pedig
az, hogy inspiráljuk és segítsük az olvasókat, hogy képesek legyenek
társadalmi kezdeményezéseket szervezni olyan kulturális, szociális,
politikai vagy közösségi ügyekkel kapcsolatosan, amelyek fontosak a
számukra"* - mondta el Bujdosó Attila, a könyv szerkesztje.
A Social Design Cookbook mindenkinek szól, aki lebilincsel és inspiráló
történeteket akar olvasni arról, hogyan tudják társadalmi együttmködések
formái átalakítani rengeteg polgár életét Tokiótól Buenos Airesig, San
Franciscótól Barcelonáig vagy akár Budapesttl Helsinkiig. A könyv kötelez
olvasmány minden közéleti aktivistának, társadalmi innovátornak és
társadalmi vállalkozónak, valamint minden olyan szervezet - civil
szervezetek, NGO-k, politikai pártok és közintézmények - tagjainak, akiknek
célja, hogy tevékenységébe és céljai eléréséhez bevonja az embereket.
A szerkesztk a kutatási folyamatban 30, a tudás létrehozására,
megosztására, kollektív fellépésre és döntéshozatalra irányuló társadalmi
együttmködési formátumot vizsgáltak, és elkészítettek 25 interjút a
szervezkkel. A könyv készen van - és a szerkesztk a nyomtatás költségét
finanszíroznák közösségi forrásból. Mivel hisznek abban, hogy az angol
nyelv könyv a világ bármely részén él társadalmi innovátorok számára
hasznos lehet, egy nemzetközi közösségi finanszírozási kampányt indítanak
különböz támogatói lehetségekkel.
A kampány során a támogatók, akik legalább 10 euróval támogatják a
projektet, korábban hozzáférhetnek a Social Design Canvas digitális
verziójához, míg 25 euróért elrendelhetik a könyvet (a bolti árnál 35%-kal
olcsóbban).
További információk a Social Design Cookbook Mesenaatti támogató felületén
<http://mesenaatti.me/socialdesigncookbook>.
Kapcsolat:
Bujdosó Attila
+36-70-280-9137
info at socialdesigncookbook.com
More information about the Intermedia-l
mailing list