[im] A Social Design Cookbook közösségi finanszírozási kampányt indít

Vanda Sárai saraivanda at gmail.com
Sat Oct 20 21:27:36 CEST 2018


*A társadalmi együttmžködéseket forradalmasító Social Design Cookbook
közösségi finanszírozási kampányt indít*

Budapest, Magyarország (2018. október 18.)

A Social Design Cookbook projekt, amely finn, holland és magyar kutatók
illetve designerek együttmžködéséb‘l azzal a céllal jött létre, hogy
feltárja, mi szükséges egy sikeres társadalmi kezdeményezés
megtervezéséhez. A könyv, amely recepteket kíván biztosítani társadalmi
együttmžködésekhez, közösségi finanszírozó kampányt indít
<http://mesenaatti.me/socialdesigncookbook> a legnagyobb finn közösségi
finanszírozó platformon, a Mesenaattin.

A könyv 18 olyan, nemzetközileg is ismert társadalmi együttmžködési
formátumot mutat be mint a Critical Mass, Múzeumok Éjszakája, Pecha Kucha
Night, Restaurant Day vagy a Panaszkórus, amelyek nemcsak a saját lokális
közösségükben lettek sikeresek, de más helyszíneken és kontextusokban is
lemásolhatóvá váltak.

A könyv emellett bemutatja a Social Design Canvast, egy olyan új tervezési
eszközt, amely segít elemezni és megtervezni társadalmi rendszerek,
folyamatok és szervez‘dések új formáit. A Social Design Canvas a Business
Model Canvas közösségi és non-profit megfelel‘je. Az alkotók a canvast több
mint 200 résztvev‘ közremžködésével hozták létre és tesztelték olyan
eseményeken mint a genfi Lift Conference, a weimari Digital Bauhaus, a
gdanski Personal Democracy Forum, a Democracy International Happening,
illetve a budapesti OFF Biennálé és a Brain Bar.

A szerz‘k szerint az intézmények, amelyek ma rendelkezésünkre állnak, hogy
a demokrácia részesei legyünk - nemzeti választások, népszavazások,
tüntetések - meglehet‘sen limitáltak és idejétmúltak. Ahogy Kevin
Schawinski, a Galaxy Zoo egyik alapítója fogalmaz a Social Design
Cookbookban*: "Mi a demokrácia, ha nem a politikai folyamatok kiszervezése
a tömegeknek?"*

*"El‘ kell segítenünk ezt a kiszervezést, a célunk ezzel a könyvvel pedig
az, hogy inspiráljuk és segítsük az olvasókat, hogy képesek legyenek
társadalmi kezdeményezéseket szervezni olyan kulturális, szociális,
politikai vagy közösségi ügyekkel kapcsolatosan, amelyek fontosak a
számukra"* - mondta el Bujdosó Attila, a könyv szerkeszt‘je.

A Social Design Cookbook mindenkinek szól, aki lebilincsel‘ és inspiráló
történeteket akar olvasni arról, hogyan tudják társadalmi együttmžködések
formái átalakítani rengeteg polgár életét Tokiótól Buenos Airesig, San
Franciscótól Barcelonáig vagy akár Budapestt‘l Helsinkiig. A könyv kötelez‘
olvasmány minden közéleti aktivistának, társadalmi innovátornak és
társadalmi vállalkozónak,  valamint minden olyan szervezet - civil
szervezetek, NGO-k, politikai pártok és közintézmények - tagjainak, akiknek
célja, hogy tevékenységébe és céljai eléréséhez bevonja az embereket.

A szerkeszt‘k a kutatási folyamatban 30, a tudás létrehozására,
megosztására, kollektív fellépésre és döntéshozatalra irányuló társadalmi
együttmžködési formátumot vizsgáltak, és elkészítettek 25 interjút a
szervez‘kkel. A könyv készen van - és a szerkeszt‘k a nyomtatás költségét
finanszíroznák közösségi forrásból. Mivel hisznek abban, hogy az angol
nyelvž könyv a világ bármely részén él‘ társadalmi innovátorok számára
hasznos lehet, egy nemzetközi közösségi finanszírozási kampányt indítanak
különböz‘ támogatói lehet‘ségekkel.

A kampány során a támogatók, akik legalább 10 euróval támogatják a
projektet, korábban hozzáférhetnek a Social Design Canvas digitális
verziójához, míg 25 euróért el‘rendelhetik a könyvet (a bolti árnál 35%-kal
olcsóbban).

További információk a Social Design Cookbook Mesenaatti támogató felületén
<http://mesenaatti.me/socialdesigncookbook>.

Kapcsolat:
Bujdosó Attila
+36-70-280-9137
info at socialdesigncookbook.com



More information about the Intermedia-l mailing list