[artinfo] MEGHÍVÓ_MAMŰ_KORTÁRS PALEOLITIKUM_MAGYAR TERMÉSZETTUDOMÁNYI MÚZEUM_2023.05.03. -18.00

MAMŰ Társaság mamusociety at gmail.com
Wed Apr 26 19:29:21 CEST 2023

*KORTÁRS PALEOLITIKUM*

*A MAMŰ Társaság Kulturális Egyesület tematikus, csoportos kiállítása*

Helyszín: *Magyar Természettudományi Múzeum*, Kupolacsarnok (1083 Budapest,
Ludovika tér 2-6.)

Megnyitó időpontja: *2023. május 3. 18:00*

A kiállítás megtekinthető: 2023. május 4. és június 16. között.

*A kiállítást megnyitja:*
Dr. Erőss István, a Magyar Képzőművészeti Egyetem rektora

*Köszöntő beszédet mondanak:*
Bernert Zsolt, a Magyar Természettudományi Múzeum főigazgatója

Dr. Bándi Gyula, a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó
biztoshelyettes

Az eseményen való részvétel előzetes regisztrációhoz kötött!
Részvételi szándékát, kérjük jelezze a *regisztracio at nhmus.hu
<regisztracio at nhmus.hu>* e-mail címen!

*Fővédnök*: Dr. Áder János volt köztársasági elnök, a Kék Bolygó Alapítvány
kuratóriumi elnöke
*Védnök*: Dr. Bándi Gyula, a jövő nemzedékek érdekeinek védelmét ellátó
biztos helyettes
*Szervezők*: MAMŰ Társaság Kulturális Egyesület, Magyar Természettudományi
Múzeum, Gyergyószárhegyi Kulturális és Művészeti Központ
Kurátor: Zakariás István

/

*Kiállító művészek:*
Antal Malvina, Balázs Péter, Bukta Imre, Dienes Attila, Egervári Júlia,
Elekes Károly, Erőss István, feLugossy László, Ferencz Zoltán, Kopacz Kund,
Kovács Kinga, Lipkovics Péter, Pető Hunor, Pokorny Attila, Stark István,
Szigeti G Csongor, Szombathy Bálint, Tasnádi József, Vass Sándor, Vincze
Ottó

/

A Kortárs Paleolitikum című kiállítás az ember és a természet interakcióján
alapuló, különböző alkotói stratégiákba enged betekintést. A kiállító
művészek természethez való viszonya, nyilvánuljon meg motivikus szinten,
természetes anyagok felhasználásában, mű és környezete viszonyában, vagy
természetművészeti alkotásokban, generációnként más-más indíttatású, de
mindenkoron tetten érhető az alkotói magatartásokban a természetet önértéke
miatt tisztelő ökológiai szemlélet problematikája.
Elekes Károly a MAMŰ egyik alapító tagjának egy korai nyilatkozata hűen
tükrözi a fent említett alkotói szemléletet: „Egy alkalommal, friss iszapba
karcoltam egy repedés-hálót, és amikor a kiszáradt repedések többnyire
keresztül-kasul szelték reálisnak vélt rajzomat, fölfedeztem, hogy néhány
helyen egybeesett a rajz és a repedés vonala. Ekkor éreztem meg azt, amit
nem tudtam megfejteni sem ecsettel, sem metszőtűvel, sem fotóval: együtt
dolgoztam egy olyan energiával, amelynek véletlenül fölfedeztem
törvényszerűségeit, és ő elfogadott engem.”
Következésképpen a kiállítás anyaga a természetközeli művészetszemlélet
kifejeződése, amelyben az alkotások révén az eróziónak kitett anyagok
mulandósága, a ciklikusan változó természet válik kifejezőeszközzé.

/

https://www.facebook.com/events/630200262274734

http://www.nhmus.hu/hu/kiallitasmegnyito-kortars-paleolitikum

https://mamusociety.wordpress.com/2023/04/26/kortars-paleolitikum/