[artinfo] MEGHÍVÓ / INVITATION_ HALÁL KOMOLYAN / DEATH, SERIOUSLY_STARK ISTVÁN_MAMŰ

MAMŰ Társaság mamusociety at gmail.com
Fri Apr 23 18:17:06 CEST 2021

HALÁL KOMOLYAN / DEATH, SERIOUSLY

2021.04.23 – 2021.05.14.

KIÁLLÍTÓ MŰVÉSZ / EXHIBITING ARTIST: STARK István képzőművész / artist

ONLINE MEGNYITÓ / ONLINE OPENING: 2021. április 23. 18:00 / 23 April 2021
6pm

MEGNYITJA / OPENING BY: feLugossy László képzőművész / artist

//

https://www.youtube.com/watch?v=r5IFriLM9mQ

https://www.artsteps.com/view/607bd8e10188a0edfdd056f9

https://mamusociety.wordpress.com/2021/04/18/halal-komolyan-death-seriously/

https://www.facebook.com/events/911552549680835

//

MEGTEKINTHETŐ / ON VIEW:

2021. május 14-ig, szerda, csütörtök, péntek 16-19 óra között /

until 14 May 2021, Wednesday, Thursday, Friday from 4pm to 7pm

//

HELYSZÍN / VENUE: MAMŰ Galéria / Gallery H 1071 Budapest, Damjanich u. 39.
(bejárat a Murányi utcából / entrance from Murányi str.)

//

Halál komolyan

Nem mindennapi dolog, amikor az embert megközelíti a halál, szembe kell
néznie vele. Ekkor elgondolkozik a lét és nemlét kérdéseiről. Az átlagos
felfogás az, hogy az élet véges és, hogy az ember ezt nehezen veszi
tudomásul, ha a természetes vég előtti helyzetben „kopogtatnak”. Nekem a
szívműtétem kapcsán volt olyan élményem, amely aztán megváltoztatta
beállítódásomat. Valamifajta felemelkedésnek nevezném azt a pillanatot,
amikor az ember felébred a műtét után és tudja, hogy él. Abban a testben,
amit felemelkedés után az emlékeimben magam mögött hagyok abban, mint
pszicho-fizikai lény jelenek meg. Ebből a kontextusból, melyben mindent
józanul, komolyan lát az ember, a visszanézés önmagunkra olyan képeket
jelenít meg, amelyek egészen a zsigerekig hatolnak, valós és átvitt
értelemben egyaránt. Ezek a képzetek, rajzok, festmények, filmek magukban
hordozzák a mi lett volna, ha szorongását, de az emberi érhálózat képével
érzékeltetve mutatják meg mindenki számára saját sérülékenységét. Azt pedig
nem gondoltam volna, amikor a képeket, filmeket készítettem, hogy ennek
ilyen aktualitása lesz ma, mert több tekintetben is van „áthallás” az
élményem és a ma zajló események között.

/

Death, seriously

It is not an everyday-event when death approaches and one has to face it.
Then this person must think about the questions of existence and
inexistence, or rather being and not-being. According to the average
viewpoint, life ends once (later) and people can hardly accept if death
“knocks” well before the natural end.

I was also touched upon by the limits of life when I had my heart surgery.
This changed my whole stance. I would rather call this state of mind
lifting or levitating, when one wakes up after the surgery and understands
that he is alive. In the body, I leave behind after lifting, I remain a
physical-spiritual entity. From this rational, serious viewpoint when
looking back to myself I project images that reach not only figuratively
but in reality our guts. These images, drawings, paintings, and films carry
a *what-else-could-have-happened anxiety* and with the delicate image of
our human vascular system show how vulnerable we are. While creating these
images or film artwork I would have never dreamed of the actuality of my
experience – as they, from many aspects are closely related with our
present word-events.

//

A meghívón Stark István munkájának részlete látható. / On the cover: detail
of István Stark’s artwork.

/

A MAMŰ Galéria támogatói / The MAMŰ Gallery is supported by: NKA Nemzeti
Kulturális Alap https://nka.hu/, MMA Magyar Művészeti Akadémia, EMMI Emberi
Erőforrások Minisztériuma, Budapest VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata

--
--
MAMŰ Társaság / MAMŰ Society
mamusociety at gmail.com