[artinfo] ERNIE KOVACS EST - 2019.09.20.

Adrienn Dorsanszki adrienndorsanszki at gmail.com
Wed Sep 4 13:08:43 CEST 2019

Az MKE Doktori Iskolája meghívja Önt

Ernie Kovacs
Porcelán az Elefántboltban
avagy a TV fenegyereke
beszélgetéssel egybekötött vetítésre

2019. Szeptember 20., 18.00 - Magyar Képz‘mžvészeti Egyetem, 1062
Andrássy út 69-71., Nagyvetít‘

Ernie Kovacs az ötvenes-hatvanas évek amerikai
televiziójának vitathatalanul leghíresebb,
legbefolyásosabb sztárja volt. Komikus volt és a
képi humor nagymestere, olyan influencer, akinek
a hatása mai napig érz‘dik. Ez a hatás túlmutat a
televiziózáson, eljutott és eljut
performanszokig, szinházi el‘adásokig. Látszólag
könnyed impovizációs technikája, brutális
‘szinteséggel kenyerezi le közönségét. Ernie, aki
egyszerre volt vad volt és érzékeny is, miközben
pofátlanul abszurd és kivételesen absztrakt és
egyéni vizuális formanyelvet használt. Tudott víz
alatt szivarozni, vagy Beethovent játszani egy
talányos eltün‘ zongorán,
és egy alkalommal egy teljes percen át visszaszámlálást hajtott végre 60-tól.
Ernie Kovacs azon kevés alkotók közé tartozik a
televízió történetében, akik egy mžsor
elkészülésének teljes ívét, - az írástól, a
rendezésen, szereplésen, díszlettervezésen, a
hangfelvételen, a keverésen át - a teljes
felvétel kivitelezését végigvitte. Sokunknak a
f‘z‘ show paródiája - a Chef Miklós Molnár - a
legemlékezetesebb, ebben megcsillan Ernie magyar
nyelvtudása.

Az Ernie Kovacs centenáriumi év alkalmából a
Magyar Képz‘mžvészeti Egyetem Doktori Iskolája, a
Magyar Képz‘mžvészeti Egyetem és a Delle
Egyesület vetítéssel egybekötött beszélgetést
szervez. Az esemény meghívott
vendége Josh Mills, az Ediad Productions Edie
& Ernie audió és videó archivum vezet‘je.
Josh Millssel Sugár János képz‘mžvész, egyetemi
tanár beszélget.

Az est alkalmával a vetített filmek, és a beszélgetés angol nyelven történik.

+36 30 480 5454 Hungary
<http://www.dorsanszki.com>www.dorsanszki.com
<http://www.facebook.com/dorsanszky>www.facebook.com/dorsanszky
<http://www.instagram.com/dorsanszki>www.instagram.com/dorsanszki