[artinfo] MEGHÍVÓ: Tipózóna - tervezőgrafikus hallgatók és oktatók kiállítása Egerben

eros.istvan at uni-eszterhazy.hu eros.istvan at uni-eszterhazy.hu
Sun Mar 18 11:48:24 CET 2018

TIPOZÓNA /2/

Kiállítás hazai tervezőgrafikai képzést nyújtó
egyetemek hallgatóinak és oktatóinak munkáiból

IDŐPONT / 2018. március 29. csütörtök, 17 óra
HELYSZÍN / Templom Galéria (3300 Eger, Trinitárius u. 5.)

KÖSZÖNTŐT MOND / CSONTÓ LAJOS tanszékvezető,
Eszterházy Károly Egyetem Média és Design Tanszék

A KIÁLLÍTÁST MEGNYITJA / LIPTAI KÁLMÁN,
az Eszterházy Károly Egyetem rektora
és IPACS GÉZA tervezőgrafikus

/

Facebook event / https://www.facebook.com/events/1805641436407266/

/

A kiállítás célja a tipográfiát fő kifejezőeszközként használó vizuális
művek, kísérletek bemutatása.

A tipográfia az elmúlt években a vizuális kultúra egyik megkerülhetetlen
alkotóelemévé vált. A korábbi háttér-, kiszolgáló szerepéből előtérbe
került, felvállalva egy, a többi képi tartalomhoz jól kapcsolható
univerzális jelenlétet. Ugyanúgy megjelenik a funkcionális grafikában,
mint az autonóm művészi kísérletekben, vagy a vizuális megújulást kutató
új technológiákból adódó formákban.

2018-ban a kiállítást a hazai felsőoktatási tervezőgrafikai műhelyek
együttműködésével valósítjuk meg. A válogatást a
SZINKRONITÁS/ASZINKRONITÁS fogalompár köré szervezzük, különös
figyelemmel a dolgok egyidejűségére, a folyamatos dialógus lehetőségére,
illetve kényszerére. Mindezt olyan fekete-fehér művekben megvalósítva,
ahol a tipográfiai forma domináns kifejező elem. Ezenkívül semmilyen
ábrázolási, technikai, tartalmi megkötés nincs, viszont szeretnénk, hogy
a tipográfiai kifejezés minél szélesebb körű, kísérletező és progresszív
módon jelenjen meg. A választott tematika remélhetőleg elég tág keretet
ad, ugyanakkor valódi, a jelen kor jelenségeire is reflektáló gondolati
kört tud elindítani az alkotókban.

/

Meghívott egyetemek / EKE Média és Design Tanszék / METU Tervezőgrafika
Tanszék / MKE Grafika Tanszék / MOME Tervezőgrafika Tanszék / PÉCSI
Tudományegyetem Tervezőgrafika Tanszék / SOPRONI Egyetem Alkalmazott
Művészeti Intézet

/

A kiállítást az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet
Média és Design Tanszék, a Média Eger Kft.
Kulturma Városmarketing Csoport és az Egri Kulturális és Művészeti
Központ közösen szervezi az Egri Tavaszi Fesztivál programjaként.

Megtekinthető 2018. május 10-ig.

/