[artinfo] „A TUDÁSNAK MINDEN KIS GRAMMJA ÉRTÉKES.” #digikult

Seres Szilvia szseres at c3.hu
Mon Jun 18 20:06:59 CEST 2018

„Még most is nagyon kevés olyan cég, illetve tanszék van, aki drón technológiához hozzáfér. Kerestem, hogy ki foglalkozik ilyennel és Fuchs Péter adta a tippet 2015-ben, hogy ne külföldön keresgéljek, hanem hívjam fel Vásárhelyi Gábort (CollMot Robotics Ltd.), aki az ELTE TTK Biológiai Fizika Tanszékének a kutatója. Az ő vezető kutatójuk Vicsek Tamás professzor, aki az úgynevezett collective motion kutatási terület nemzetközi tekintélyű megalapozója, biológiai fizika és a komplex alakzatok természetben történő kialakulásának neves kutatója. Gábor mondta, hogy a sokszáz drónos projektem egyelőre még elképzelhetetlen, mert nincs ekkora flottájuk. A drónok számán kívül egyéb fejlesztések is szükségesek voltak ahhoz, hogy meg tudjuk csinálni, amire jelenleg képes a rendszer. Sebesség és követési távolság szempontjából bizonyos alakzatokkal várni kell, amíg a navigációs chipből kijön egy újabb generáció." #digikult <https://www.facebook.com/hashtag/digikult?source=feed_text>

Seres Szilvia beszélgetése Előd Ágnes szobrászművésszel, a Magyar Képzőművészeti Egyetem adjunktusával.

http://www.digikult.hu/2018/06/17/elod/