[artinfo] Szilágyi Lilla kiállítása

Zolnyánszki Zsolt zolnyanszki at gmail.com
Wed Jul 25 10:13:04 CEST 2018

- meghívó -

*Szilágyi Lilla* festőművész *"Tudatlan tünemények"* c. kiállítása
Szerbtemplom Galéria - Balassagyarmat
*2018. augusztus 4 - szeptember 27.*

*A kiállított műveket Alkotójuk ajánlja a megjelenteknek 2018. augusztus
4-én, szombaton 17 órakor. Fuvolán közreműködik Csetneki Hanna.*

Sz.L.

*Rólam: Tájépítészként dolgozok Budapesten, családom és rengeteg gyerekkori
nyár emléke köt Balassagyarmathoz. Hétköznapjaim járdaburkolatok,
évelőágyak, favermek számítógépes rajzolásával telnek, miközben rejtett
igyekezetem a globális felmelegedés igencsak nehézkes lelassítása, a városi
lét élhetővé tétele.A kiállításról: Korunk modern konstrukciói, az
abiotikus világ és a természeti környezet viszonyának problematikája
sokakat foglalkoztat - a féktelen fejlődés, mely mai jólétünket biztosítja,
nem tartható fent a végtelenségig az élővilágban leadózott veszteségek
nélkül.A kiállított munkákon keresztül azt a feszültséget képesítem meg,
amely a gépesítés mindent elsöprő diadala és a múlandó természet között
mutatkozik meg körülöttünk - lakókörnyezetünkben, parkokban, gyártelepeken,
kikötőkben. Ezeken az általam lelkesen látogatott valós helyszíneken
kerestem a lehetséges közös nevezőt, az értéket mely mindkét világban
(mesterséges és természetes) megmutatkozik.Miközben az ember mindinkább
átveszi a hatalmat a természet fölött, merül fel a kérdés, hogy a gépek
által nyújtott kényelem mennyiben válthatja fel a vadon, az érintetlen
természet nyújtotta szabadságérzet iránti igényünket. Munkáim azt
kérdőjelezik meg, hogy vajon megtalálható-e az olajfinomítókban,
gépezetekben, épített környezetben is az a bizonyos részletgazdagság,
vadság, melyet ma a természet biztosít nekünk.*

www.facebook.com/Szerbtemplom
www.facebook.com/events/1788579501177589
www.flipsnack.com/Benedek/szil-gyi-lilla.html

Szerbtemplom Galéria - 30 éve a kortárs képzőművészet szolgálatában

*Zolnyánszki Zsolt Benedek*
*Szerbtemplom Galéria*
*2660 Balassagyarmat, Szerb utca 5.*