[artinfo] Bartus Ferenc kiállításmegnyitó

Zolnyánszki Zsolt zolnyanszki at gmail.com
Wed Feb 22 15:12:25 CET 2017

*Meghívó*

BARTUS Ferenc festőművész kiállítása
Horváth Endre Galéria - Balassagyarmat
2017. március 3. - április 27.

megnyitó: 2017. március 3., péntek, 17 óra

Az álom tudományos és fiktív variációira keressük közösen a választ!
Akik ebben segédkeznek:
NAGY Zopán - költő, író, fotográfus
OCSKAY László "DOKY" – képzőművész

*"(Az Én-kutatás fragmentumai)Alkotói korszakom alapélménye, indíttatása az
"ÚT" keresése. A saját Univerzumon keresztül fókuszálok a világra,
érzékelem és érzékeltetem a "valóságot". Saját létem felismerése, lényem
megtalálása, lényegének emocionális feltárása volt a cél.A Nietzsche-i
"Dionüszoszi művészet"elvei alapján szemlélem és ábrázolom belső világomat.
A ráció (az előttem feltáruló látvány) és az irányított automatizmus (a
felszínre törő lény) megnyilvánulásainak kapcsolatából, együttes hatásaiból
születnek képeim.Az individuum kitöréséről a zárt formákból, a testből; a
fizikális és a lelki lét párharcáról, az "álom" és a "valóság"
kapcsolatáról szólnak munkáim. Tartalmukat a saját belső létezésem
viszonyai, az anyag és a formák folytonos alakulása, a tárgyiasult valóság
leképezései alkotják."*
Bartus Ferenc

*Zolnyánszki Zsolt Benedek*
*H.E.G. - **2660 Balassagyarmat, Rákóczi fejedelem útja 50.*