[artinfo] Meghívó BÁNKI Ákos Pszichikai tér című kiállítására

akos bánki akosbanki at gmail.com
Tue Apr 19 21:37:02 CEST 2016

A byArt Galéria szeretettel meghívja Önt és szeretteit, barátait
byArt Gallery invites you, your beloved ones and your friends for the
exhibition of

BÁNKI Ákos
képzőművész / artists
Pszichikai tér / Psychical space
című kiállítására
2016. 04. 22.-én 18 órára / 22. 04. 2016. 6 pm
Megnyitja / Opening speech: Rieder Gábor művészettörténész / arthistorian

Place: 1092 Budapest, Ráday street 47, Galéria IX. byArt Gallery
galeriabyart at gmail.com

Alkotói terepem továbbra is az absztrakt festészet, melyet új anyagok,
technikák és formák alkalmazásával tágítok. Új sorozatom a festészet és
tér, festmény és lokalitás konceptuális átgondolásán alapul. Új
sorozatomban az absztrakt festészet tér-, keret és helyfogalmát
konceptualizálom, a képek megalkotásán túl, azok installálási módjaival is
kísérletezem.

A 2006-os diplomamunkáim után, az akkori Pszichikai tér című sorozatommal
már kísérletet tettem belső tereim kivetítésére, és a festmény homogén
tereinek megbontására. Az absztrakt tér szemlélete tehát nem új keletű
munkásságomban. A 2016-os új képekben azonban már nemcsak a formázott képek
és a keret feszültségét kutatom, hanem feszültséget teremtek a kép és
megalkotásának helye között is.

Nemcsak a képpel, de annak megalkotási és installálási terével is játszom,
percepcionális feszültséget teremtve ittlét és ottlét, lét és nemlét
között.

Az absztrakt festészet érzékelését, túl a kereten, térélménnyé formálom,
mely tér nem létezik az idő fogalma nélkül.

Új kép- és térkísérleteimmel azt keresem, hogyan tudom érzéseimet átadni a
percepció számára, hogyan tudom a nézőt és a nézői érzékelést az absztrakt
festészet már megszokott befogadási sémáiból kibillenteni.

Továbbra is vallva a festészet személyes voltát, tele érzelmekkel és
expresszivitással, a festészet nyomát, nyomhagyását kutatom. Új képeim
alapszíne, magja a fehér, az érinthetetlen fény, a nyers vászon. A felület,
melyen a festészet évszázadok óta nyomot kíván hagyni.

Sorozatomban a nyomhagyás gesztusaival játszom. Expresszív, „tudatos
véletlen” által formált gesztusaimat megőrizve teszek kísérletet a terek
átjárhatóságára, ugyanakkor ezek határainak megszüntetésére.

A kísérletem középpontjában a festői én láthatósága áll. Az alkotó ember
nyomhagyásának érzékenységére hívom fel a figyelmet. Képeim a testet, teret
és időt kötik össze: absztraktak de egyszersmind végtelenül személyesek,
benne állnak a jelen valóságában.--

--
*Bánki Ákos*
painter, curator