[artinfo] Játéktervező és -elemző képzés a BME-n

Seres Szilvia szseres at c3.hu
Tue Aug 18 08:43:01 CEST 2015


Szeretnél fejest ugrani a kreatív iparágak egyik leginnovatívabb szektorába? Itt az ugródeszka, ugyanis a BME játtéktervező és elemző képzést indít! 
Siess, már csak 4 napig lehet jelentkezni!

A BME Gazdaság -és Társadalomtudományi Kara összefogva a szakma legnevesebb képviselőivel – POSSIBLE Games & Innovations (PGI), Crytek, Gameloft, Nemesys Games, Design Terminál, Abagil Kft. – gyakorlat orientált, projekt alapú Játéktervező és-elemző képzést indít idén Magyarországon elsőként.

A 2010-es évek elejére a digitális játékipar a tartalomszolgáltató kulturális iparágak legnagyobb szegmensévé vált, amely
elérte a filmipar bevételeinek másfélszeresét. A nemzetközi gazdasági trendek azt jelzik, hogy egyre nő a kreatív iparágak jelentősége és értékteremtő-képessége. A szektor éves forgalmát elemzők 2018-ra több mint 110 milliárd dollára becsülik. 
A minden platformon tapasztalható gazdasági növekedés annak a jele, hogy a játékok egyre szervesebb részei mindennapjainknak és egyre népszerűbbé válásukkal további értékesítési csatornák nyíltak meg a játékkészítők előtt. 
Egyre több vállalat enged teret a játékalapú alkalmazásoknak a marketing- és ügyfélkommunikáción túl is, ami jól jelzi az üzleti gamifikáció terjedését.

Megszerezhető ismeretek: 
analóg és digitális játéktörténet, társadalomtudományi ismeretek, a játékok elmélete, játékpszichológia, környezet pszichológia, a játéktervezés és -fejlesztés folyamatainak ismerete, GFX, UI, UX, programozási és játékmotor-ismeretek, játékforgalmazási ismeretek, monetizálás, produkciós ismeretek, piackutatás, reklám- és marketing ismeretek

További információk: http://jatektervezo.bme.hu <http://jatektervezo.bme.hu/>
FB oldal: https://www.facebook.com/jat3kt3r <https://www.facebook.com/jat3kt3r>

A kreatív ipar egy kitörési pont Magyarország számára
„Mivel a régiónkban, így Szlovéniában, Lengyelországban és Csehországban
már létezik a felsőoktatásban játéktervező képzés, a Műszaki Egyetem
szeptemberben induló szakával végre hazánk is csatlakozik a kreatív ipar
egyik leginnovatívabb ágazatához.” hvg.hu

Születőben a játékipar fellegvára
„Igazi piacképes szakképzéssel jelentkezik a Budapesti Műszaki Egyetem: idén
ősztől indul a játéktervező és játékelemző diplomát adó képzés, ahol nem csak
az egyetem munkatársai fognak oktatni, hanem magyar és nemzetközi
nagymenő játéktervező cégek képviselői is.” MANDA

Megtettük az első lépést – ez lehet a következő magyar sikertörténet?
„A lengyel játékipar „csak” kétezer főt foglalkoztat, ezek azonban magas hozzáadott
értékű munkahelyek, és a szektor árbevétele tavaly 280 millió dollárra (80 milliárd forintra
rúgott). ... Jelentőségét jól mutatja, hogy Donald Tusk akkori miniszterelnök 2012-ben a
The Witcher 2 egy példányát adta ajándékba a Varsóba látogató Barack Obamának. Ez a
játéksorozat pillanatnyilag a legismertebb lengyel kulturális exportcikkek egyike. Sokan azt
mondják: ami a televízióban a Trónok harca, az játékban a The Witcher.” Heti Válasz




More information about the Artinfo mailing list