[artinfo] Horváth Gerg és Razvan Ion a Magyar Képzmvészeti Egyetemen
Eszter Lázár
lazaresz at gmail.com
Wed Oct 8 09:50:32 CEST 2014
Az MKE Intermédia és a Képzmvészet-elmélet Tanszék szervezésében
HORVÁTH GERGÃ (HU/RO) a 6. Bukaresti Biennálé
kurátora, a Pavilion mvészeti igazgatója tart
eladást a Magyar Képzmvészeti Egyetemen.
idpont: 2014. október 13. hétfö, 16h
helyszín: Nagyeladó (MKE, fépület, 1062, Budapest, Andrássy út 69-71.)
Az eladás nyelve: magyar
Apprehension. Understanding through fear of understanding
Az eladáson a biennálé mint intézet általános
struktúrájának, az elméleti és a praktikus
felépítésének bemutatása mellett, a 6. Bukaresti
Biennálé mint esettanulmány kerül bemutatásra. A
biennálé koncepciójának épülésérl, a mvészekkel
folytatott kommunikációról, valamint arról is szó
lesz, hogy hol helyezkedik el a biennálé a román
és európai non-profit kulturális szférában.
Milyen társadalmi és közösségi hatása van a fenti
összefüggéseknek, mikro- és makroszinten egyaránt.
Horváth Gerg (szül. 1993) mvész, kurátor,
mvészeti menedzser. Zenei és vizuális mvészeti
tanulmányokat folytatott, az ideiglenes politikai
és a DIY társadalmi struktúrák foglalkoztatják. A
6. Bukaresti Biennálé kurátora, kiállított az
Affluence of the working class from
differentiation to collectivism" kiállításon,
kurátora volt a 100 magyar perc" kiállításnak.
Publikációi a következ folyóiratokban,
magazinokban jelentek meg: NZZ, EyeContact NZ,
re:sculpt, Lettre Internationale, TheChronicle,
Reforma, Zeppelin, The Institute, Frieze etc.
2014 szeptemberétl a PAVILION mvészeti vezetje.
RAZVAN ION, kurátor, mvészeti menedzser,
teoretikus, a Bukaresti Biennálé kezdeményezje
When attitudes become-curating címmel tart eladást
idpont: 2014. október 16. csütörtök, 10h
helyszín: KET Tanszék (MKE, fépület)
Az eladás nyelve: angol
When attitudes become - curating
"In this new, twisted and multi-layered
international context, curators have to create
and not only find their own niche." (Rainer
Ganahl)
The morality of the citizen resides in his
considering that the collective security is more
important than any survival whatsoever. Inspired
by the essay written by one of the artists who
inspired my carrier I took the title of the essay
in order to create an informal, still academic,
discussion about the relation between resistance
and artistic/curatorial practice.
Also, I would talk briefly about the projects
created by my imaginary practice witch
nevertheless, generate the basic function of all
of my instruments which is concretization.
Razvan Ion (szül. 1970) kurátor, mvészeti
menedzser, teoretikus és politikai aktivista. A
PAVILION - politikai és kulturális magazin
társszerkesztje, a Bukaresti Biennálé
társigazgatója. 2008-ban a PAVILION Unicredit-
Center for Contemporary Art & Culture
igazgatójává nevezték ki. Többek között az alábbi
helyszíneken oktatott vendégeladóként:
University of California, Berkeley; Headlands
Center for the Arts, San Francisco, California;
Political Science Faculty, Cluj; Art Academy,
Timisoara; La Casa Encedida, Madrid; és a
Calouste Gulbenkian Foundation, Lisbon. Legutóbbi
kurátori projektjei:
From Contemplating to Constructing Situations"
és az "Exploring the Return of Repression"
(PAVILION, Bucharest, rum46, Aarhus), valamint a
divat koncepcióját az anarchizmus, az aktivizmus
és a társadalom-politikai mozgalmak
perspektívájából vizsgáló "The Affluence of the
Working Class from Differentiation to
Colectivism". Jelenleg különböz könyv
projekteken dolgozik ("Exploring the Return of
Repression" and "Rhizomic Structures Of Art
Institutions. Neo-Politics Of Culture"). A
Bukaresti Egyetem tanára, ahol kurátori
tanulmányokat és kritikai gondolkodástoktat.
Horváth Gerg és Razvan Ion budapesti
látogatását a Román Kulturális Intézet és a
Magyar Képzmvészeti Egyetem támogatta
BUCHAREST BIENNALE
Bucharest International Biennial for Contemporary Art
www.bucharestbiennale.org
generated by
PAVILION
journal for politics and culture
www.pavilionjournal.org
PAVILION
center for contemporary art & culture | proudly
supported by UniCredit Tiriac Bank
www.pavilioncenter.ro
<http://www.pavilionjournal.org>www.pavilionjournal.org, <https://mke-fs1.mke.hu/owa/redir.aspx?C=4514bb4f8cd64913aa1cf0fab2132033&URL=http%3a%2f%2fwww.bucharestbiennale.org>www.bucharestbiennale.org, <https://mke-fs1.mke.hu/owa/redir.aspx?C=4514bb4f8cd64913aa1cf0fab2132033&URL=http%3a%2f%2fwww.pavilioncenter.ro>www.pavilioncenter.ro,<https://mke-fs1.mke.hu/owa/redir.aspx?C=4514bb4f8cd64913aa1cf0fab2132033&URL=http%3a%2f%2fwww.filmbiennale.or>www.filmbiennale.or
More information about the Artinfo
mailing list