[artinfo] meghivo_szatellit_modszer

Bea Istvánkó istvankobea at gmail.com
Tue Jun 10 23:26:18 CEST 2014

Szeretettel meghívjuk a

*Szatellit-módszer, avagy a Magyar Guggenheim*

 című kiállítás megnyitójára 2014. június 13-án 19 órára a FUGA - Budapesti
Építészeti Központba.

A kiállítást megnyitja:
Spengler Katalin, szakíró, szerkesztő, műgyűjtő, valamint
Sebestény Ferenc, építész

A megnyitó után zenél: Klokk

Kapcsolódó program: június 21., 17:00 Nyilvános kerekasztal beszélgetés a
Múzeumok Éjszakája keretében

Nyitva tartás: június 14-től június 21-ig, hétfő-vasárnap 10.00-21.00

A Szatellit –módszer, avagy a Magyar Guggenheim című diplomaprojekt
kiindulópontja egy fikció: Budapesten megjelenik egy ideális Guggenheim
szatellit, a Magyar Guggenheim. A jelenéssel kapcsolatban feltett kérdés:
hogyan ölt mindez alakot a mai Magyarországon?

A projekt munkamódszere három lépcsőből állt. Elsőként
képzőművészet-elmélet szakos hallgatók, mint a következő generáció múzeumi
szakemberei, egy kérdőív kitöltésével vázolták az általuk ideálisnak
gondolt intézmény paramétereit. A projekt második lépcsőjeként elméleti
szakemberek felkért csoportja szintetizálta a kérdőívek eredményeit és
ezekből alakította ki az ideális intézmény konkrétabb képét.

A harmadik lépcsőben a fiktív intézményt három egyetem hallgatói, négy
alapvető területen vizsgálták: intézményrendszer, építészet, kommunikáció
és gazdasági hatások. A különböző szempontokat a Magyar Képzőművészeti
Egyetem, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem és a Budapesti Műszaki Egyetem
hallgatói elemezték projektfeladatok keretében, melyek eredményeit bizonyos
időközönként megosztották egymással, és a fejlemények ismeretében
folytatták a munkát.

A kiállítás anyagát egyedi műalkotások, látványtervek, építészeti makettek
és infografikák alkotják, melyek egy fiktív intézményt vizualizálnak,
illetve annak a szűkebb és tágabb környezetre kifejtett hatását elemzik. Az
interdiszciplináris együttműködés keretében megvalósuló diplomaprojekt és
kiállítás a fikció határán lebegve keres megoldást valós problémákra.

/

The diploma project titled Satellite method, or the Hungarian Guggenheim is
based on a fiction: an ideal Guggenheim satellite, the Hungarian Guggenheim
is appearing in Budapest. The question asked about the apparition is: how
it takes shape in today’s Hungary?

The project consisted of a three-stage method. First of all, art theory
students as the next generation of museum professionals, filled out a
questionnaire and outlined the parameters of the ideal institution. A group
of hungarian theorists were asked for the second stage of the project to
synthesize the results of these questionnaires and develop a more specific
picture of the ideal institution.

In the third step, the students of three different universities examined
the effects of the fictitious institution from four basic angles:
institutional system, architecture, communications, and economic impacts.
The various aspects were analyzed by the students of the Hungarian
University of Fine Arts, the Moholy-Nagy University of Art and Design and
the Budapest University of Technology and Economics as project tasks. The
results were shared with each other at regular intervals, and aware of the
developments the participants continued to work. The exhibition will
represent unique works of art, visual plans, architectural models and
infographics, which visualize a fictitious institution and display the
impacts on the immediate and wider environment. The diplomaproject and the
exhibition, realized in the framework of an interdisciplinary cooperation,
would floating on the border between fiction and reality while seeking
solutions to existing problems.

Kiállítók és közreműködők:
Budapesti Műszaki Egyetem / Budapest University of Technology and Economics
Építészmérnöki kar / Faculty of Architecture: JUG Mátyás, STEIBER Zsolt,
SZILÁGYI Zsombor, TÓTH Gergely, VÁNYA Gabriella, VARGA Péter
Ipari terméktervező mérnöki kar / Formal and visual environment engineering
Msc: BARNA Gergely, GONZÁLEZ Marcell, JAKAB Renáta, KÁDÁR Máté, MEZŐBERÉNYI
Krisztina
Magyar Képzőművészeti Egyetem / Hungarian University of Fine Arts
Tervezőgrafika szakirány / Graphic Design: LAKOSI Krisztián, LAKOSI Richárd
Intermédia szak / Intermedia Department: SEEMANN Adrienn, SÓS József,
SZIMÁN György, TULISZ Hajnalka
Festő szak / Painting Department: PÁLINKÁS Bence György, PAP Emese Dorottya
Moholy-Nagy Művészeti Egyetem / Moholy-Nagy University of Art and Design
Budapest
Design és művészetelmélet szak / Department of Design and Art History:
KÖLLER Dalma

Kurátor / Curator: ISTVÁNKÓ Bea (az MKE Kortárs művészetelmélet és kurátori
ismeretek MA végzős hallgatója)
Témavezető / Supervisor: MÉLYI József, MKE Képzőművészet-elméleti Tanszék

Web: http://szatellitmodszer.blog.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/events/480905675344996/?fref=ts

*istvánkó bea*
istvankobea at gmail.com